Jorissen: Hoi, ben met de restauratie bezig van een cb77 maar hoe ik het ook probeer (met alle workshopmanuals die ik kon vinden) lukt het mij niet om de uitlaten te monteren... Ik heb nieuwe gasketrings geplaatst, vervolgens plaats ik de 2 uitlaatschelpen rond de uitlaat en dan gaat het fout.. Deze originele schelpen blijken nu een stuk uit de cilinderkop te steken, hoe ik ze ook draai of keer. Gasketrings terug verwijdert, opnieuw zelfde probleem. Ik doe dus blijkbaar iets fout maar ik raak er niet wijs uit. Ik gebruik dezelfde stukken voor de restauratie . Heb deze flink opgepoetst en nu passen ze niet meer .. Bizar... Wie kan mij hierbij helpen , alle tips zijn welkom |
Goldie: Zit er nog een oude pakking in vastgekoekt? Edit: is de nieuwe pakking goede maat, hoort hij bij een cb77 ergens in te vallen/passen? |
Jorissen: Bedankt voor je reactie - neen de oude pakking is er uit, het motorblok werd volledig geriviseerd. De nieuwe gasketrings zijn correct, sluiten mooi in de cilinderkop. Ze zaten samen in de totale pakkingset voor een honda cb 77. Zal nog even moeten verder zoeken .... Grts rudy |
Goldie: Ok, Ik heb geen cb77 dus misschien ga ik nu wel dom lullen. Horen die delen niet iets uit te steken omdat je hierop de uitlaat vast drukt en is het niet simpel te meten met uitlaat erop en eraf hoever alles gemonteerd kan worden. Anders toch wachten tot peter in de lucht komt... |
Jorissen: inderdaad, de 2 "collar joints" of uitlaatschelpen worden rond de uitlaat geplaatst, vervolgens samen met de uitlaat in de cilinderkop geschoven tot tegen de "gasketring", vervolgens worden deze samengedrukt bij het aandraaien van de moeren op het uitlaatstuk en zo komt de uitlaat vast tegen de gasketring in de cilinder te zitten.... tot daar de theorie. In de praktijk blijven de 2 uitlaatschelpen ongeveer 1 cm buiten de cilinder te steken en krijg ik het uitlaatstuk er nauwelijks op. zoek dus nog even verder, bedankt voor je tips. |
Feel free to post a comment if you want to add something to the discussion!