• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Wim z'n Honda's. Een oranje Amigo die groen wordt.

Gestart door wim, donderdag 29 augustus 2013 - 15:17

« vorige - volgende »

Goldie

Van dat andere forum gepakt: Misschien geeft het inspiratie

Eergisteren hetzelfde probleem gehad met m'n PC50.
Ik heb een boortje van zo'n 2,5 mm gepakt,en voorzichtig een gaatje geboord in de oude spie(ongeveer 2mm diep).
Toen een klein (horloge maker) schroevendraaiertje gepakt en die voorzichtig in het spietje getikt.Ik kon toen het spietje rond bewegen,en het later met een sterke magneet (had ik toevallig) het spietje uit de as krijgen.
Het kostte wat zweet maar het is tóch gelukt.
Verder heb ik een spietje na gemaakt van een dikke spijker,het klinkt allemaal primitief maar alles loopt lekker 45/50 km.
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen

Mijn pa heeft het geprobeerd te verwijderen uit mijn PS50 kruk en gaf het op een gegeven moment op. En hij kan bekant alles met metaal en heeft overal een oplossing voor. Dus, hij heeft de kruk ingespannen onder de kolomboor en heeft een gaatje met een kleinere diameter dan de spie aan de tegenovergestelde kant geboord en de spie er zo uitgetikt.

Je hebt er dus wel een kolomboor en een verdraaid scherpe boor voor nodig...
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Das een goed idee, kolomboor heb ik, speciaal hard boortje ga ik kopen.

Gr. Wim.

Peter van Geelen

En het boortje moet dus een kleinere diameter hebben dan de spie he, anders zakt de spie bij het terugmonteren gewoon diep in de kruk ;)
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Nieuwe velgen en spaken afgelopen week binnengekregen.
De naaf flink gepoetst en alvast één wiel gespaakt,





Eén spaak tekort!?
Morgen t achterwiel.

Gr. Wim.

Peter van Geelen

Da's je ventielgat haha! Maar ziet er netjes uit zo! Is het een lastig klusje en ga je het zelf spannen?
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Haha, nee ik mis er echt eentje, doe ik één oude er in. Nee is geen lastig klusje hoor, spannen en richten doe ik ook zelf ja, dat is meer een uitdaging maar lukt me aardig, ik heb t al vaker gedaan. Een brommertje knapt zo enorm op van velgen en spaken.

Gr.Wim.

wim

Afgelopen weekend het tweede wiel gespaakt, de naafjes na de poetsbeurt nog even in de blanke lak gespoten.
Ook alvast twee lakdelen gespoten 1x kleur en 1x blanke lak.



Tijdens het klussen kwam er nog een kennis met een brommertje aan, wil je m hebben? Tuurlijk zet maar bij de andere in de wachtkamer. Dikke stoflaag en platte banden. Staat al sinds '82! in de schuur. Dus weer een project.

Spartamatic 1966 38cc



Gr. Wim.