• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Boze mensen door je uitlaat

Gestart door Matthijs-CB50, maandag 30 november 2009 - 17:14

« vorige - volgende »

Matthijs-CB50

Hallo!

Vandaag op school, ik kwam aanrijden. Staat daar een leraar, die al eens boos op mij is geworden omdat ik een vreselijke uitlaat heb volgens hem; 'ze zouden je van school moeten trappen met die kapotte uitlaat van je!' (tis een custom uitlaat, niks kapot aan) en 'dat ding kan niet meer op toeren komen!' (10.000 toeren meneer, valt wel mee toch?).

in ieder geval:
ik rij naar het brommerhok -> geen plek
rij naar brommerplaatsen buiten -> geen plek
Moest ik helemaal naar de andere kant van het plein rijden, waar de CB mooi tegen een stuk wand van het fietsenhok kon staan.
Komt hij d'r aan lopen en zegt:
'ja, daar mag ie dus niet staan'
Meneer, er is verder geen plek dus het zal wel moeten.
'maakt me niet uit, daar is nog plaats zat' (en wijst naar brommerhok)
Nee meneer, dat is al vol, daar kan ie dus niet bij.
'hier komt hij in ieder geval niet te staan! en doe je dat wel, dan zul je nog wel zien wat er gebeurt!'
Wil je hem wegslepen dan?
'en ik verwacht niet zon grote bek van jou!'
Dat is mijn intentie ook helemaal niet, maar ik snap u niet. Er is toch verder geen plek? Waar moet ik hem dan neerzetten?

Vervolgens loopt hij naar binnen, en ik zie dat ie met de conciërge gaat praten. Ik zet mijn CB met geweldige brulpijp nog ff op slot en loop naar binnen. Ik hoor ze praten, loop er naartoe en begrijp dat het over mij gaat. Dus ik zeg tegen de conciërge, ik denk dat het over mij gaat. Conciërge zei dat dat inderdaad zo was, en vroeg of ik even met hem mee kon lopen. Dus wij lopen naar buiten, hij vertelt het verhaal dat brommers gewoon in het hok moeten staan (niet boos ofzo), en ik praatte mee. Ben het daar inderdaad mee eens. Maar als er geen plek is, dan moet ie soms wel ergens anders staan. Hij stemde in, en controleerde het hok en de andere plek, en gaf me gelijk. Er was geen plek!

Yeah, leraar geOWNED, ik vind die leraar ook kortzichtig, toevallig omdat mijn brommer 4 takt is én een brulpijp heeft, valt hij meer op dan de snerpende 2 takt's met hun Gianelli pijpjes. Dat is dus niet echt eerlijk, want ik weet zeker dat die meer dB maken dan mijn pijp.

De desbetreffende zeikleraar, heeft overigens mij ooit aangesproken dat ik niet over het plein mocht rijden. (Hij heeft zelf zon tour-Moto Guzzi, die die helemaal voor aan bij de ingang parkeert, ik denk dat hij dat enorme ding altijd over het schoolplein duwt!  ???)


Zo, dat moest ik ff kwijt. Jullie nog leuke verhalen?


groeten

jimbo1992

Tja heb zo ooit een leerkracht gehad die mij (op een woensdag namiddag, wanneer iedereen al naar huis was) over het schooldomein zag rijden (toen nog met een yamaha tzr) in 1ste versnelling, puur omdat dat ding duwen niet zo voor de hand lag als je nog eens een rugzak en helm in de hand hebt.. Liep die helemaal rond de school, terwijl ik mijn helm aanzette aan de poort, om dan in het midden an de straat mij tegen te houden en mij te voet te laten terug keren.. Dat vond ik niet echt kunnen, ben ik gewoon doorgereden en niet meer van gehoord..

Tja uitlaten, de meeste mensen vinden het tof om zo'n gebulder te horen wanneer je niet anders dan 2takt scooters tegen komt..

Maar wat ik niet snap is waarom de desbetreffende leerkracht bij jou zei: 'dat ding kan niet meer op toeren komen!'?

Matthijs-CB50

Volgens die leerkracht gaf die uitlaat niet genoeg tegendruk meer, waardoor ik geen toeren kon maken....
Nee, met ori uitlaat max 7.000 toeren, dat is lekker! :)
10.000 is mij toch wel genoeg hoor  >:D

Magnadomo

 ;D ;D Haaa haaaa

weer zo iemand die geen vestand van 4 tacten heeft (de leraar dan he...)
It's a Ridgie Didge Honda CB50

Iceburn

Frustrerend ja.. betaal je een vermogen voor zo'n mooi uitlaatje, krijg je van dat soort reacties.
Ik herken het ook, mensen die net doen of je CB50 te vergelijken is met een willekeurige Yamaha Aerox / Neos noem maar op... In feite is het evengoed een tweewieler natuurlijk, maar als je besmet bent met het 4takt virus, tsja, dan is het natuurlijk een vergelijking van niks..  ;D

Correct afgehandeld  ^-^
Honda CB50J

andre562

Toen ik nog op school zat, is inmiddels al een paar jaartjes geleden :P, was het juist andersom,
de toenmalige concierge zei; je brommer(zundapp) maakt maar weinig geluid, daar kun je wel wat aan doen,
dus hebben we samen de demper van mijn uitlaat aangepast, dmv plaatjes er uit te zagen... ;D

Sissemie

Als ik naar school rij, zie ik overal mensen met vingers in hun oren gedrukt. Is dit gebruikelijk bij 4takt CB50's? Ik vind het namelijk wel een grappig gezicht! :D

Mijn leraren zijn juist optimistisch over mijn CB! Ik kreeg zelfs een standje van een leraar omdat ik 'm NIET bij me had! Hij vond het zo'n saai gezicht bij de brommerstalling, en of ik 'm snel weer bij me had!

jimbo1992

Vingers in de oren gebeurt meestal bij kinderen of oudere mensen, toen ik bij de politie op de rolbanken stond kwamen spontaan 5 agenten buiten om te luisteren wat dat lawaai was, de meesten vonden het toch een hele openbaring buiten al die 2 takt scooters die ze daar gewoonlijk krijgen ;D

Magnadomo

Ik moet zeggen dat kleine kindjes bij mama achter op de fiets wel eens de vingers in  de oren doen maar de andere mensen langs de kant geven altijd blikken van bewondering als je langs rijd en dan heb ik de DB begrenzer er nog in zitten.
Heb zelfs al een keer twee motor agenten die met een auto ertuissen achter mij reden en ik had niet de indruk dat zij het geluid storend vonden.
Een laag geluid is namelijk ook niet zo irritant dan een hoge snerp van een tweetact scooter.
Maar das ook een persoonlijke voorkeur.

It's a Ridgie Didge Honda CB50

DAX6

#9
Met een knetterende uitlaat bij Mont St.Michel
Ik heb een aardig verhaal. Ooit heb ik een Zuendapp gehad,1974. Op de Koningsweg in Utrecht kreeg ik een gat in de zuiger en een groef in de cilinder. Ik ben naar huis gelopen, 9 km.
Ik  moest  dus een andere cilinder en zuiger hebben. Origineel was veel te duur voor een armoedzaaier ,dus een imitatie cilinder en een originele zuiger gemonteerd.
Wist ik veel, de cilinder was geen 50 cc....... maar  mag het iets meer zijn zei de slager.....
Gevolg carburateur vervangen door een Bing met een verstelbare sproeier. Uitlaat , 50 PS werd rood gloeiend en begon bij de bocht te smelten, de druppels hingen eraan.
Nieuwe uitlaat gehaald,bleek een 90PS uitlaat te zijn.
Zaak opgebouwd, afgesteld en gaan met die banaan. Met gemak haalde ik 90km/uur
Ik reed in Zeist op de Oranje Nassau laan toen ik opeens een burgerauto naast mij zag verschijnen (3 baans weg,met door gras gescheiden rijbanen). Er in zaten 2 heren met een duidelijk te herkennen uniform....... Politie.
Ik schrok mij rot... zij knikten vriendelijk naar mij....... staken hun duim op wegens goedkeuring en maanden mij mijn snelheid wat te minderen (ik reed ca.80 km/uur)
We praten nu over 1975, Politiemannen waren toen nog "Koddebeiers" vaak vriendelijk en niet zo uit op bekeuringen als heden.
Ik had op mijn machine een ruggensteun met kopsteun gebouwd, in de kopsteun was een koptelefoon gebouwd en aan de achterzijde zat een Grundig Concert Boy,stereo.
Op mijn helm had ik het familiewapen (Heraldiek) geschilderd, een echte pilotenhelm van de F-102 Delta Dagger van het 32nd FIS van Soesterberg AB.., dus ook niet goedgekeurd, er werd niets over gezegd.
Mijn machine was klaar voor een grote rit naar Frankrijk. Een jaar ervoor had ik een film gemaakt met geluid,maar een paar onderdelen waren niet goed genoeg,dus die moesten over.(de lengte van de film was 1 uur)
Ik heb nog ergens een film van de opbouw van deze Zuendapp en mogelijk nog foto's.
Het weer was bar en boos. In Zeeland moest ik enorm piesen, ik had een booreiland pak aan dat moeilijk open was te krijgen. Ik zette de machine op de middenbok en vervolgens ging ik dat doen wat ik hoopte doen. De druk van de kraan was echter zo hoog dat ik over mijn handen pieste, lekker warm en vervolgens viel de machine om en gleed richting de sloot.
Ik kon hem net tegenhouden maar de regenbui binnen broeks was net zo erg als er buiten.Het maakte toch niets meer uit.
Ik sla even iets over. In Zeeland ben ik over de grote weg gereden met mijn "brommertje ",Zeeuws Vlaanderen in gedoken en tenslotte de eerste Camping aan gedaan in Noord-Frankrijk, op een dag 500 km gereden, de tweede dag naar Cean in stromende regen en de 3de dag naar Dol de Bretagne. Daar werd ik getracteerd op heerlijke Calvados en een zwijn aan het spit, ik moest eten.
Uiteindelijk doorgereden naar mijn eindbestemming Perros Quirec in Bretagne.
Vandaar uit tochten gaan rijden.
Door de hoge trilling waren inmiddels alle bouten van de linker carterdeksel ,waarop het schakelmechanisme zit, afgebroken. Dit creatief opgelost met met een spin om het motorblok heen en ik kon weer schakelen.
Ik reed bij Mont St. Michel in een prachtige regenbui toen opeens  de bocht van de demper af knalde. De automobilist, die acht mij reed stond boven op zijn rem en raakte bijna van de weg. Het was een mooi donderend geluid van mijn uitlaat.(ik denk dat een 4 takt nog mooier was geweest)
Gelukkig was de voorkant van de demper omhoog geschoten anders was ik gelanceerd en op de maan terecht gekomen.
In die tijd maakte men zich niet zo druk over herrie.
Bij een Mercedes Dealer wilde men mij helpen, tegelijk heb ik aldaar alle kabels in een warm bad met olie weer gangbaar gemaakt. Ik hoefde niets te betalen.
Het was in die tijd veel gemoedelijker, de Flower Power, 60tiger jaren waren voorbij en iedereen ging weer aan het werk........
Het was een mooie vacante en een blijvende herinnering....
Herman

andre562

geweldig zulke verhalen... ;D

dat schakelmechanisme, zat dat in het deksel wat over je vliegwiel gaat? mijn zundapp had dat destijds wel, zo kon je een handversnelling om bouwen naar een voetversnelling...ben het eigenlijk nooit weer tegengekomen...

DAX6

Citaat van: andre562 op woensdag 20 januari 2010 - 15:08
geweldig zulke verhalen... ;D

dat schakelmechanisme, zat dat in het deksel wat over je vliegwiel gaat? mijn zundapp had dat destijds wel, zo kon je een handversnelling om bouwen naar een voetversnelling...ben het eigenlijk nooit weer tegengekomen...

inderdaad ,dat was het geval.....
Op de terugweg ben ik in Zeeland door een vrachtauto van de grote weg gedrukt.
Geen kleerscheuren maar wel heel pissig.......gewoon met een vaartje van 90 de berm in en niet remmen........

De latere modellen van Zuendapp hadden een ander schakelsyteem.

andre562

ja inderdaad, daar zat het mechanisme in het blok.. vondt dit systeem wel uniek, zo met een kabeltje toch voet versnelling... wel kl*te werk om dat klokje weer in mekaar te krijgen...

Barry

Dat zijn leuke verhalen en toffe herrinderingen lijkt mij zo!  8-)
Honda the power of dreams ;D

Arontje91

Tooh vette stories hierzo!

En die leraar (want daar ging deze topic eigenlijk overXP) praat iets te groot. Maarjah welke leraar doet dat niet?

Ik laat wel eens autoalarmen afgaan van auto's als ik er voorbij race met 70km/u. Maar dat heb je dan zelf niet door, en dan ineens WIEUWIEWUIE zo van je zijkant is echt effe rotschikken! Vooral Mercedessen en BMW's blijken hele gevoelige auto's te zijn.
Meerdere mensen die autoalarm hunters zijn:P?