• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Wie kan er wat vertellen over de Hondadag 1994?

Gestart door Goldie, zaterdag 29 oktober 2011 - 18:11

« vorige - volgende »

Goldie

Hondadag 5-juni 1994

Wat weet ik nog van die rit: we vertrokken een dag ervoor vanaf Texel, ik op mijn ori grijze C50, een maat van mij en zijn vriendin, allebei op een eigen SS. Dit waren ook bijna alle Honda viertakten van Texel ;), al scheen er nog ergens een rode Dax te rijden en had een kennis nog 4! Monkeys in een schuurtje staan…  Die SS van hem in nieuw/show staat, professioneel ge-airbrushed met paars-blauwe vlammen en alle “snelle” onderdelen die er toen bestonden, zij op een ori grijze met rode jubi tank.

We hadden een slaapplek bij iemand in Apeldoorn, de volgende dag vertrokken we naar de Hondadag bij de Veemarkthallen in Utrecht. Onderweg voegde we ons bij nog 2 groepen. De sfeer was super, bij tussenstops lekker ouwehoeren en dan met ongeveer 50 man weer op pad.

Toen de aankomst bij de veemarkthallen. Ergens kan ik mij herinneren dat de Hondadag 1994 een record poging was qua (brommer-meeting) opkomst, maar dat dit toen niet gelukt was. Maar druk was het zeker wel. Een paar gingen rondjes racen op het terrein, ook reed er nog een eigen 4-takt creatie rond die uiteindelijk van de politie niet met de rit mocht meedoen (zie cover foto Hondablad).

De rit zelf was erg leuk, maar ook erg langzaam. Het beste herinner ik nog de ZB die al springend door de berm/bosjes de hele groep probeerde in te halen, kapotte brommers in de berm,  een gare maar snelle SS met een nepbanaan als geel plaatje die iedereen rap inhaalde. Open en omhoog gebogen uitlaten, waar dan door de duo passagier, benzine ofzo ingegooid werd, zodat er steekvlammen uitkwamen. Oh ja, door een plaspauze was ik bijna iedereen kwijt, maar kon nog net aanklampen bij de veegwagen/Willy Jeep. Meer kan ik me echt niet herinneren  :hurr:

4-takt groet
Sven (Gold leader)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Ontzettend bedankt voor je inbreng, ik ga dit maandag plaatsen op de website! :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Okay, planning lag wat op een hoop, maar morgen wordt je verhaal geplaatst op de voorpagina!

Nogmaals dank!  :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie


Geen probleem, ik was het alweer vergeten...  :grin:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Kleesbees

Heb hier de videobanden van 1992, 1993, 1994 liggen, dus als er belangstelling is kan ik ze wel omgooien naar dvd.  :smile:
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Goldie

Citaat van: Kleesbees op donderdag 03 november 2011 - 00:07
Heb hier de videobanden van 1992, 1993, 1994 liggen, dus als er belangstelling is kan ik ze wel omgooien naar dvd.  :smile:

Top, zou je voor mij 1994 op DVD willen zetten!! Ik hoor wel wat de kosten zijn.

Groet Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

#6
Citaat van: Kleesbees op donderdag 03 november 2011 - 00:07
Heb hier de videobanden van 1992, 1993, 1994 liggen, dus als er belangstelling is kan ik ze wel omgooien naar dvd.  :smile:

Vanzelfsprekend ben ik zeer geïnteresseerd in alle jaargangen en wil ook even weten wat de kosten zijn. En welke software gebruik je daarvoor, want ik ben al heel lang op zoek naar mijn eigen eerste Honda film en ik vermoed dat het op één van de videobanden staat die ik gisteren teruggevonden heb.

Mijn dank is al bij voorbaat groot voor je aanbod! (en dat is nog een understatement ;) )

edit: typo
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Kleesbees

Ik heb zo'n tv kaart voor in de PC waar ik de videorecorder op aansluit.
De bijbehorende software neemt dan het signaal op.

De eerste loopt nu hier. nog 3 te gaan.  :smile:
Kosten zijn porto en 2 DVD's.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Goldie

Wat kost een dvd tegenwoordig...  :shame:

ik pm mijn adres wel even, als jij dan aangeeft wat het kost en je bankgegevens meld, maak ik het even over.

Alvast bedankt!
Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Mijn excuses, het uploaden had wat voeten in de aarde. DVD in de berg met documentatie kwijtgeraakt, youtube dat irritant deed en tijd gaat soms gewoon wat te snel...

Maar uiteindelijk komt het altijd op de website! http://www.4-stroke.net/641-silly-dutchies-on-their-hondas
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.