• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Hoeveel Honda's (of imi's mag ook) heb je en wat doe je er mee?

Gestart door stekel, vrijdag 23 december 2011 - 16:47

« vorige - volgende »

stekel

Zo.... effe een topic tussendoor.
Met dit fijne weer wat we nu hebben is rijden geen pretje!
Dus leek het me leuk wie degene achter de nickname is en hoeveel brommers hij/zij in bezit heeft en wat er mee gebeurd op dit moment....

Ik zal de aftrap geven:

M,n naam is Niels ben 42 en heb 3 Honda's.

Een PC-50, m,n 1e Honda en tevens m,n zorgenkindje, deze ligt uit elkaar en het blokje is gereviseerd, het frame en de frame delen moeten gestraald worden en natuurlijk weer worden voorzien van verse lak. (zeer spoedig gaan we deze laten stralen)

Een C-50, die is op de carburateur na gewoon af en moet van het voorjaar gekeurd worden bij de RDW, werkelijk alles werkt aan de C, dus 100% goed.

De SS-50, in goed "gebruikte" staat....niet mooi, maar authentiek roestig met gebruikssporen, geluid als een ouwe bommenwerper en rijdt geweldig.
Staat op de nominatie voor een motor revisie i.s.m. Peter.

Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Goldie

Hey, ik ben Sven, 35 jaar jong, 6 Honda's

staat al een beetje in het onderschrift, maar hier komt ie:

St50G motor Dax '72, compleet en goed, maar krijgt ori 72 met vvv, ori Kitaco uitlaat, Daytona voorbeentjes, wordt dus een stiekeme schuurvondst

St50G snor Dax '75, ligt uit elkaar, Candy Emerald Green, daarna opbouwen met nieuwe onderdelen en rdw-keur

Cf50G snor Chaly '74, origineel, rijdend, maar roze...., wordt kanarie of Ferrari geel, witte buddy met gele bies, white walls.

Z50jz snor Gorilla '79-'81, origineel, met een paar (onzichtbare) upgrades (uitlaat-vering)

C90 motor Dikke Harrie DELUXE '76, origineel, moet iets bijzonders worden....

Z90A k2 '70 nu nog een hoopje onderdelen, maar er is hoop

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

stekel

Roze Chaly....overgenomen van een dame?
White walls is wel apart!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Goldie

Citaat van: stekel op vrijdag 23 december 2011 - 17:17
Roze Chaly....overgenomen van een dame?
White walls is wel apart!

Nee, die wou er teveel voor hebben  ;)
Ori geel kanarie is toch wel leuker (frisser)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

butt head

thijs ben 24 jaren jong. en heb 8 honda's

honda zb50: '88zo goed als origineel en pas gerestoureviseerd. hij staat nu te wachten op beter weer

honda cd65: '65(volgens het rdw) poepie origineel op motor kenteken. zo af en toe is een ritje er mee maken. en zoeken naar een naar genoeg nieuwe D uitlaat

honda novio '7* lelijker kan niet. moet een draadboom voor gebeunt worden

honda novio '7* roze en iets minder lelijk. moet het achterwiel uit getrokken worden en in de andere noof gepropt worden

honda ss50z '7* gebed zonder eind... word weer iets aparts van gemaakt. nog grotere remmen special paint en andere aparte dingen

honda ss50m '7* zal ook nog wel eens iets worden. lange baan projecht met k0 ombouw

honda z50a k1 '69 staat te wachten op een beetje lak. bijna hele maak compleet nog een blokje beunen en lak er over heen

honda c110 '65 vol op bezig met restourevisie. hoeft morgen niet af te zijn

Kleesbees

Nou hier dan mijn lijstje.
Ik ben Klaas 45 jaar oud en op dit moment staat er in de schuur:

2 x SS50 1 ervan heb ik op mijn 16e nieuw gekocht en is nog helemaal origineel, de andere in de oldschool look voor dagelijks gebruik. Staat al jaren op de nominatie om te worden gereviseerd, maar loopt nog best dus maar eens kijken wanneer ik zin heb  ;)
1 x C50 mosgroen origineel NL
1 x CD50 Candy Red origineel NL
1 x C310S blauw origineel
1 x C320 TS50 zwart in originele staat.
1 x P50 rood
1 x PC50 bruin
1 x PS50 Candy red
1 x PF50 donker blauw
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

stekel

Pfew....redelijk serieuze collecties!
Petje af!
Er leuk om te lezen!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

schwantz34

Ben Kevin, 18 jaar, en heb 1 Honda, maar als alles doorgaat zijn dat er in januari 2  :grin:

Heb nu 1 SS50z die ik in nieuwstaat probeer te brengen, tankje ligt op dit moment bij de spuiter, verder moet ik alleen nog een nieuw voorspatbord kopen, een nieuw rempedaal, en de kering in de linker voorvork poot moet vervangen worden, aangezien hij liters olie lekt.

Verder moet er een Honda Amigo bij komen in januari voor het slechtere weer en naar stage heen en weer.

Peter van Geelen.

Ik ben Peter, ben 35 jaar en heb in totaal 5 Honda's die allemaal of in restauratie zijn of onderhoud nodig hebben.

Voorheen gehad: 5 PC50's, een stuk of 10-15 PF50's en een PS50, allemaal voor de handel.

Nu:
* 1x Honda SS50 met een origineel blok.
+ Uitgevoerd met een vervroegende CDI, een aluminium 52mm cilinder, een dubbel gelagerde stage 2 of 3 nokkenas in ( C90 ) Astrea
   kop met grote kleppen die aan een 23mm carburateur zuigen. Tevens een lichte race-kruk.
- Gaat veel te hard, klinkt veel te hard en slijt veel te hard, dus heeft nu dringend motorisch onderhoud nodig.
o Na het onderhoud komt er een mooie C90 sigaar onder en wordt de carburateur geknepen. Ik heb dan nog wel het koppel, maar niet de snelheid.

* 2x Honda PC50, 1x zijtank- en 1x bagagedragertank uitvoering
+ De ene met de bagagedrager tank is nog in de originele lak en het blok is ook nog nooit open geweest. De andere is mijn allereerste en
   was uitgevoerd met een heel hoog stuur. Mijn rug trekt dat niet meer dus zit er nu een lager stuurtje op.
- Gaat soms niet hard genoeg en zijn niet goed bestand tegen lange ritten tijdens een hittegolf [zie: link
   De ene heeft een nieuwe binnenband nodig en een blokspoeling en de ander heeft wat klein maar belangrijk werk nodig.
o Na de benodigde onderhoudsbeurten blijven deze twee zoals ze zijn. Geen extra aanpassingen of veranderingen.

* 2x Honda P50, 1x van een boerderij en 1x van iemand "die nog zo'n ding had staan".
+ De boerderij versie is een puinhoop maar bevat nog een compleet blok en is verder ook nog redelijk compleet. Maar qua uiterlijk is het
   een slagveld. De andere is volledig compleet, inclusief alle plastic kapjes en rijdt in principe nog, maar niet fantastisch.
- De blokken zijn vreselijk ingewikkeld en onlogisch en de onderdelen zijn duur. Duur en zeldzaam.
o De boerderijversie ligt bijna helemaal uit elkaar en de onderdelen die gestraald moeten worden worden liggen zo goed als bij elkaar.
  Daarna (niet schieten, beste puristen) ga ik deze volledig naar de wensen van mijn partner customisen. Het moet een aparte brommer worden
  en daar ga ik ook mijn best voor doen. De andere treft exact hetzelfde lot maar dan volgens mijn wensen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

CD50chris

Ben Chris, 20 jaar, en heb 1 Honda,

Voorheen had ik een CB50 die heb ik jammer genoeg weg gedaan omdat ik en Kevin hem niet aan het rijden kregen.

Nu heb ik een Honda CD50 zoals op de forum avatar staat dat is dan ook letterlijk mijn, CD.  :grin:
Inmiddels staat die ingespoten met siliconen spray, en afgedekt met een deken binnen in de schuur voor zijn winterslaap.
Normaal gesproken is het mij vervoer voor in het weekend, maar ook voor leuke ritjes natuurlijk.

Thumper

Een stapel novio, een amigo, cd50, c50, xr80.
Kijk er mischien wel elke maand ff naar.

Heb er niet meer doordat een ander voertuig meer prioriteit heeft.
Geen immi, dan ken ik net zo goed een plastic schaalmodel op de schoorsteen zetten.

N!ck

Ik ben Nick, 17 jaar en ik heb al iets langer dan een jaar mijn honda ss, mijn eerste en mijn beste brommer  ;)
(ik heb stiekem ondertussen ook een 3tal tweetaktjes gekocht om op te knappen, dan geen zin of geld meer omdat de ss leuker was en dan terug verkocht (met winst  ;) )
ik heb ook even gedacht om een novio of een amigo bij te kopen, dan zag ik een toffe singa, dan was ik op zoek naar een moto ss, dan ... te veel dromen en ideeen, te weinig tijd, plek en geld  :hurr:

NanderCB50

Ik ben Nander 18jaar en ik ben van België.
In totaal heb ik al 3 Honda's gehad. (een keer ook geprutst aan een piaggio)

Mijn eerste Honda was een Amigo die in vreselijke staat was. Die heb ik intussen ook niet meer.
Daarna heb ik een CB50 gekocht waar ik intussen verschillende ritten mee heb gedaan en mee naar Luxemburg ben gereden.
Een tijdje geleden heb ik een tweede cb gekocht (koopje!) waar ik ook wat aan ga prutsen. (ik ben nog niet zeker wat het gaat worden)

DAX6

Ik ben Herman , 66 jaar,het regent, dus vul ik ook maar iets in.(verzamelen gestart in 1997)
P50 1966 grijs in goede staat
P50 1966, rood, geruild voor hulp
PF50 Amigo,rose, geruild voor hulp
PF50 Novio, oranje, 1974,, motorisch en mechanisch in goede staat
PF50 Novio, rood, 1976 , motorisch en mechanisch goede staat
PC50A, grijs, motorisch en mechanisch in goede staat.
PC50Y, grijs,motorisch en mechanisch in  goede staat.
PC50K, rood,motorisch en mechanisch in goede staat.
C310A,rood nog geheel in originele staat,uit de eerste serie van 1000,1963,met jasbeschermers,snelheidsmeter zonder km teller, 1963
C310S, 1965, zwart,in originele staat
C310S, 1966, wit, ex Politie Den Bosch
C311S, 1966, zwart
C321A,1964, blauw, geheel origineel.
C321S 1965, zwart,geheel origineel
C321SA 1966, overgangs model, origineel
C320S, TS50 (CB50S),rood,1969, snelle machine, ex Belg
C320S, TS50 1969, zwart
C320S,TT50,1966,zwart
C320S,TT50,1966,rood (inmiddels verkocht)
C320S TT50, 1967,rose
C320S,TS50DX, 1969, candy blue
C50H,1970,framenummer XXXXX1,grijs
C50H,1970,framenummer XXXX68,
C50L, groen
C50H, groen
C50DX, french metallic blue, 1993
C50DX, franch metallic blue,1993, motorkenteken
CD50 candy blue,1972,
CD 90, black,1970
CD 125,red, 1969
CD 175, candy blue, 1969
SS50A, red, 1970
SS50Z, black
SS50Z K1, grijs
SS 125A, zwart
SS125A, red
CB50J, net verkocht
CB72 SS, black,1961 (wordt waarschijnlijk door Kxxxxx gekocht)
CA 78 Dream,1963, white
CA 95 Benly,black,150cc
CB92R, red/silver, Benly, 125 cc
CB 250T, 1971, red/white
CB 350T, 1971, red/white
CB360T, 1974
CB 450T K0, 1966, Black Bomber
CB 450T K1, 1969,black
CB 550 K0, verkocht
CB750 K0,1993, jubileum uitvoering
CL50 Benly,1997 verkocht
CD50S, Benly,1997 verkocht
ST50G DAX,1969, gold
ST50G, Dax Trail 70, gold, er zijn maar enkele van gebouwd
CT70 Dax Trail, candy Blue,1974
ST70 Dax, Lady DAX, 1972
ST70 Dax, bouwjaar nog niet bekend
CT70 DAX, 100CC motoruitvoering,1973
DB01 Dax,70cc met franse papieren
JC90 Dax
Skyteam  Dax 125 customized
er zijn nog een paar DaxenHonda
C100A,1960, blauw
C100 1963,rood
C110A, rood
C110A,1963 rood
PS50A, metallic groen
PS50J, rood
CS50 Rood
CS90 Benly, 1966 nieuwstaat, verkocht
CS90 Benly, 1967 in redelijke staat met kenteken
Honda Gorilla 50, 1981
Skyteam PBR, wordt gebruikt om projecten te realiseren
Skyteam Gorilla, project wordt verkocht aan de hoogste bieder, mooie uitvoering
CT200 trail,1964 verkocht
CT90 trail, 1969 verkocht
CX500K0
NPS50 Zoomer ,deze is niet te koop


er kunnen nog een paar missen

uiteindelijk zullen nog 3 machines overblijven, de CB92 en de CA78 Dream en de NPS 50 Zoomer