• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

De nieuwe SS50 de NZ50

Gestart door DAX6, woensdag 09 januari 2013 - 20:44

« vorige - volgende »

DAX6

Jullie weten dat de interesse naar concepten van Honda groot is.
Een paar jaar geleden ontdekte dat Honda Japan een nieuwe fabriek had geopend in  China.
50% van de aandelen zijn van Honda en 50% in handen van Jialing.
Het is een super moderne machine geworden, als je de benzine tank en het zadel vervangt door originele delen dan heb je een super mooie machine. Alle delen worden onder Japanse supervisie en met Japanse strenge kwaliteit gebouwd. Het is dus geen Chinese rommel (Vespa bouwt ook machines in China onder streng toezicht van Italiaanse technici en is ook geen rommel.)
De eerste NZ 50 machines zijn verkocht aan Australië/ Nieuw Zeeland, ik heb de recentie's gelezen en die zijn veelbelovend. Mensen met meer dan 15.000 km op de teller zonder ooit enig probleem te hebben gehad. De machines worden nu naar de VS geleverd.
Enige specificaties ;
RVS km teller
17" sterke Alloy velgen
Elektronische en kickstart inrichting
CDI ontsteking.
LED lampje versnelling
Onderblok, met allen zij pookje
Afsluitbare benzine dop
En stuurslot
4 versnellingen
Alle onderdelen zijn uitwisselbaar en hebben dezelfde karakteristieke onderverdeling als de oude nummers
Er is ook een motor uitvoering van te krijgen
Zuinigheid, 1:50 per 100km bij 50 km p/uur
In NZ kost hij NZ 2.050. ( US $ 1.450)
Gewicht 79 kg

De km teller lijkt/ toerenteller lijkt veel op de vroegere CB modellen
Ik ben benieuwd of deze prachtige machine ooit naar Europa komt.
De eerste prototypes ontdekte ik in 2004 terwijl de eerste studies uit 1997 stammen









Peter van Geelen.

Jammer van de gietwielen en de kettingkast, maar verder wel een leuke brommert! :durr:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

DAX6

Citaat van: Peter van Geelen op woensdag 09 januari 2013 - 21:40
Jammer van de gietwielen en de kettingkast, maar verder wel een leuke brommert! :durr:
Spaakwielen monteren,kettingkast wel handig, eerste CD50 had ze ook., geen vuil meer op je ketting bv.
Ik zou hem zo kopen, rvs velgen monteren...klaar ben je, rijdt standaard 65km/uur
:hurr:

Goldie

Citaat van: Peter van Geelen op woensdag 09 januari 2013 - 21:40
Jammer van de gietwielen en de kettingkast, maar verder wel een leuke brommert! :durr:


Die wielen zijn inderdaad super lelijk, de kettingkast valt wel mee toch... redelijk standaard Honda.
Verder wel even wennen hoor dit model, ik zou er een hoop afhalen....  :smile:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Thumper

Voor zuk geld zou ik hem meteen kopen.
Wel ff wielen tank, buddy en stuur van een ouder model.
En uiteraard een halfhoge uitlaat.
Ben benieuwd of dat hier zal verkopen, in de regel willen Nederlanders geen kwalitatief goed ding.

Peter van Geelen.

Citaat van: Goldie op donderdag 10 januari 2013 - 18:22
Citaat van: Peter van Geelen op woensdag 09 januari 2013 - 21:40
Jammer van de gietwielen en de kettingkast, maar verder wel een leuke brommert! :durr:


Die wielen zijn inderdaad super lelijk, de kettingkast valt wel mee toch... redelijk standaard Honda.
Verder wel even wennen hoor dit model, ik zou er een hoop afhalen....  :smile:

Kettingkasten zijn voor Kreidlers! :omg: ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Thumper

 :whoa: of voor cd50's die in weer en wind moeten werken.

schwantz34

ik vind het eigenlijk helemaal niks..

CD50chris

Leuk dat ze het voortzetten maar man wat is die lelijk! :wut:
Maar de handige sleutelaar krijgt hem weer mooi.

Magnadomo

Ik lees hier toch wel verschillende reacties.

Op zich vind ik deze NZ50 best wel leuk minpuntjes vind ik ook de wielen, zouden spaak wielen moeten zijn.
Dichte ketting kast heeft in mijn ogen alleen maar voordelen veel mnder slijtage en minder vervuilend.
Als ik zie hoe de open kettingen te lijden hebben met zand en pekel.
Ook de  schokbrekers afgesloten en dat scheelt toch behoorlijke vervuiling.
Ik heb wat reverenties uit australie en nieuw zeeland gelezen en daar is men wel enthausiast eentje zelfs al met 33000 km op de teller en geen problemen.
Met spaak wielen zou ik deze wel willen kopen.
It's a Ridgie Didge Honda CB50

stekel

Best geinig fietsje voor bijvoorbeeld woon / werk verkeer!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

scrambler

#11
Best wel een geinig brommertje buiten de velgen
als er een staande cilinder onder had gezeten was
het maar zo een echte Honda CB50....... tja en dat is meer mijn stijl.. ;)
In den beginne was er niets,
en toen ontplofte dat ook nog.

Peter van Geelen.

Zo van de zijkant valt het eigenlijk nog best mee :smile:
Benieuwd wat de onderdelen gaan kosten en in hoeverre het compatibel is met de SS50!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.