• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Dringend verzoek

Gestart door DAX6, vrijdag 01 februari 2013 - 17:45

« vorige - volgende »

DAX6

Zoals jullie weten ben ik bezig met bouwen van een moderne Honda Super Dax Daytona Super head 150CC( eerst met normale achter brug en mogelijk een 2de met een mono achterbrug)
Het samen stellen is niet moeilijk.
Ik heb iemand nodig die goed thuis is met de moderne electrische systemen, draadboom etc. Omdat alles afwijkt van OT systemen. Het blok mag niet worden opgeblazen!
Er staat een ruime beloning tegenover.( duidelijke onderlinge afspraken,zodat er geen misverstand kan ontstaan)
Daarna bouw ik een Super Gorilla waarbij ook geholpen kan worden( mono achterbrug)
Voor eten en drinken wordt ook gezorgd.
Omdat de machines moeten worden proefgereden liefst iemand met een motor rijbewijs.
Stuur mij een PB als je er zin in hebt.
Nu het nog kan wil ik nieuwe machines bouwen.
Help mij alsjeblieft.

schwantz34

ik heb mij hiervoor aangemeld, maar na de dingen die u heeft gezegd na het etentje wil ik mij hierbij afmelden.

DAX6

Citaat van: schwantz34 op vrijdag 01 februari 2013 - 23:39
ik heb mij hiervoor aangemeld, maar na de dingen die u heeft gezegd na het etentje wil ik mij hierbij afmelden.
Kevin,je hebt onvoldoende know How en de CS 90 is electrische ook niet goed gemaakt,met iemand anders heb ik hem goed lopend gekregen maar ook de CB65 met simpele middelen.
Zo gaat het in het leven dat weten jij en ik hoeft niet op dit worden uitgevochten ,er tenslotte wel iets meer gebeurd.
Dans rancune,
Herman

schwantz34

voor zover ik weet heb ik u alleen maar zo goed mogelijk geprobeerd te helpen. dat er meer aan de hand is weet ik niks van.
het werk werd dus blijkbaar niet gewaardeerd?
als er dingen waren die u niet beviel dan had u dat ook gewoon kunnen zeggen ipv het nu ineens te melden.

Verder ga ik er niet meer op in.

DAX6

Is er werkelijk niemand, behalve Klaas dan die mij zijn hulp heeft aangeboden , die verstand heeft van de moderne electronische techniek?
De hulp van Klaas ga ik nog inroepen voor het contactstopt, 3 standen,omdat dit niet goed werkt,stand 3 = licht+ motor,de bedrading is helaas dusdanig slecht aan elkaar geknoopt dat ik er geen wijs meer uit kan worden ook de accu aansluiting klopt niet.
Hgr.
Herman

Thumper

Het is mij een beetje onduidelijk wat je probleem is ?
Aansluiten en/of programmeren van een cdi unit ?
Ben zelf eigenlijk wel benieuwd of dat überhaupt mogelijk is ?
De rest is allemaal vrij recht toe recht aan dacht ik ?

DAX6

Citaat van: Thumper op zaterdag 09 februari 2013 - 18:03
Het is mij een beetje onduidelijk wat je probleem is ?
Aansluiten en/of programmeren van een cdi unit ?
Ben zelf eigenlijk wel benieuwd of dat überhaupt mogelijk is ?
De rest is allemaal vrij recht toe recht aan dacht ik ?

Het  is wel even iets meer dan normaal. Dus geen plug en play,dat kan ik ook nog wel. Aansluiting LCD km teller met ingebouwde electronische toerenteller en dagteller.alle Led verlichting ,knipperlicht/ nood verlichting in geval normaal voor- en achterlicht uitvalt,spec. Nummerplaat verlichting.er moeten draden worden bij getrokken enz.
Was het maar zo simpel.
Ik wacht wel af...
Herman

stekel

De projecten zien er an zich wel spannend uit.
Maar de ervaring met moderne elektronica op een bestaand mechanisch iets zal altijd problemen opleveren.

Ik ken de problemen op m,n werk (scheepvaart) Moderne elektronica op oude motoren blijft problemen geven,
Aansluitingen die niet kloppen, afwijkende waardes, software die niet uit te lezen is of conflicten geeft, foutmeldingen die niet of nauwelijks te traceren zijn. verkeerde draad diktes waardoor waardes afwijken...... Je ziet het....plenty problemen (of uitdagingen zoals je wilt, en ik kan de lijst nog wel iets uitbreiden.)

Lijkt mij beter om een blok aan te schaffen wat daar wel geschikt voor is, mits je van doormeten en oplossen houdt.
In de scheepvaart wordt dan meestal gekozen om een modernere machine met de aangebouwde en bijbehorende elektronica te plaatsen om bovenstaande problemen te voorkomen.

Ik ga er in ieder geval niet m,n vingers aan branden.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

DAX6

Citaat van: stekel op zondag 10 februari 2013 - 21:32
De projecten zien er an zich wel spannend uit.
Maar de ervaring met moderne elektronica op een bestaand mechanisch iets zal altijd problemen opleveren.

Ik ken de problemen op m,n werk (scheepvaart) Moderne elektronica op oude motoren blijft problemen geven,
Aansluitingen die niet kloppen, afwijkende waardes, software die niet uit te lezen is of conflicten geeft, foutmeldingen die niet of nauwelijks te traceren zijn. verkeerde draad diktes waardoor waardes afwijken...... Je ziet het....plenty problemen (of uitdagingen zoals je wilt, en ik kan de lijst nog wel iets uitbreiden.)

Lijkt mij beter om een blok aan te schaffen wat daar wel geschikt voor is, mits je van doormeten en oplossen houdt.
In de scheepvaart wordt dan meestal gekozen om een modernere machine met de aangebouwde en bijbehorende elektronica te plaatsen om bovenstaande problemen te voorkomen.



Ik ga er in ieder geval niet m,n vingers aan branden.

Het blok is een Daytona 4kleps van 3.500 euro, maar er zitten ook LED knipperlichten van € 60.00 per stuk bij, over het opblazen gaat meer dan een blok. Juist voor jou lijkt het mij wel interessant. .........en ja meten is weten.
Omdat het geen plug en play is wordt het niet makkelijk
Herman


stekel

Helaas Herman....

Elektronica is niet mijn ding.
Een simpele storing kan ik nog redelijk handelen, maar met de moderne spullen van tegenwoordig is dat wat moeilijker.
Ik houdt het bij old school projecten, daar rij ik immers klassiekers en oldtimers voor.
Maar evengoed...veel succes! en hou ons van de ontwikkelingen op de hoogte.
Wellicht steek ik er dan ook wat van op.( wat dan wel weer handig is.)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

berre

#10
Ik studeer industriele ict (= electronica ,programeren ,... )
ik ben altijd wel bereid om te helpen waar ik kan :)

Als je een lijst kan geven van wat er moet gebeuren kan ik zeggen welke delen ik kan uitwerken
nummerplaatverlichting en led's aansluiten is zeker geen probleem

stekel

Van dat aanbod zou ik dan gebruik maken..... ;)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.