• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

SS50 electra aanleggen + schokdempers demonteren

Gestart door Jesse Griffioen, donderdag 07 augustus 2014 - 17:26

« vorige - volgende »

Jesse Griffioen

Heej iedereen,
Ik ben nieuw hier en hoop iets te kunnen bijdragen aan de community,
ik begin maar meteen met mijn belangrijkste vraag,
het zit zo,
mijn SS50 is een tijdje geleden omgebouwd naar 70cc... superstoer enzo maar ik heb besloten haar weer naar zo origineel mogelijke staat te brengen.
polijsten is mijn methode, reviseren heb ik laten doen (alleen het blok) en het demonteren en monteren van het frame doe ik ook zelf.
Het gaat om een SS50 K3 uit 1978.
mijn vragen:

Help, hoe zit de bedrading in elkaar, ik wil het grootste deel vervangen, de originele bobine heb ik nog, en ik koop een nieuwe kabelboom... wil gewoon alles op 6V doen, kan iemand mij vertellen/ is er ergens een topic waarin wordt verteld wat je nodig hebt aan onderdelen om alles aan de praat te krijgen? dit zou me echt enorm helpen.

De schokdempers voor en achter krijg ik niet uit elkaar.... dolgedraaide schroef in de voorvork (onderop), ik heb wel een werkplaatshandboek maar daarin staat niets over demonteren.

het lijkt me verder erg leuk om een boek te hebben waarin word verteld "hoe een motor werkt" inclusief wat alle onderdelen doen, dus als iemand een aarader heeft mbt leesvoer. Heel graag! dit zou me enorm helpen in toekomstige projecten. (in de toekomst wil ik graag een mercedes D508 kopen).

Als we hier samen uit kunnen komen hou ik jullie natuurlijk op de hoogte van de vooruitgang, leuk zelfs!

Groetjes,

Jesse (TheGpoint7 = xbox live account naam :meaw:)


Goldie

#1

Hallo!!

Mooie plannen (behalve die Mercedes natuurlijk  ;)) CORRECTIE, die bussen zijn wel weer cool  :yarr:

Misschien is dit handig (draadboom staat er ook in)

http://www.cmsnl.com/honda-ss50_model7150/

Zoek jouw model en dan zie je meteen wat je allemaal nodig is. Bestellen kan ook, maar vergeet niet de andere shops voor vergelijk...

Ik heb geen verstand van ss-en maar de achterveer zal wel hetzelfde werken als alle andere, je moet de veer iets intrekken en dan komt er bovenop een soort moer vrij, deze moet je met een steeksleutel vast houden en dan kan je het kopje eraf draaien. Veer tooltje is wel zo handig.

Verder even wachten op andere reacties en anders Peter, oprichter van dit forum even contacten, die weet alles van die dingen, maar is de laatste tijd wat minder vaak hier te vinden.

Succes

Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

*plop* hee hallo O.o

Hi Jesse en welkom! :)

Het is voor mij ook alweer even geleden sinds ik de veringen uit elkaar heb gehaald en dan betrof het alleen maar de voorvork. Waarom wil je een nieuwe draadboom kopen, is die nu in je SS zit gebroken?
Volgende vraag is of je in de buurt van Almere woont, want even uitleggen hoe een motor werkt gaat nog altijd het beste met een "hands-on" aanpak. :)

Woon je nu niet in de buurt, of het is te ver om te rijden dan zal ik in mijn bibliotheek kijken wat ik voor je heb liggen. Ook wat betreft de voorvork demontage handleiding.

Laat even van je horen en dan kunnen we verder!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

schwantz34

voorvork moet inderdaad de schroef aan de onderkant eruit. als deze dol is zou je hem moeten proberen uit te boren zonder het schroefdraad te raken. dan zi er bovenop de onderpoot een circlip. deze moet je eruit halen. als de schroef aan de onderkant los is moet je nu de binnenpoot uit de onderpoot kunnen trekken. (kan wat kracht kosten)

achterveren heb ik nooit los gehaald. enigste wat je daar aan kan doen is zwaardere veren monteren.

kabelboom kan je zo uit het werkplaats handboek halen.

verder heb je niet meer nodig dan een goed blok, een carburateur, goede ontsteking, bobine, bougie en benzine om je blok aan de praat te krijgen.

Jesse Griffioen

 :grin:
Wat een reacties! heel tof!
Woon zelf in Utrecht, SS50 staat bij mijn moeder in Harderwijk, vind ze zelf minder iets leuk dan ik het vind, zie foto  :meaw:
In de bijlage een foto van hou ze er nu bij staat, een hele stapel verzinkte boutjes en moertjes die ik vandaag binnen kreeg, en het motorblok heb ik laten reviseren, incl. carburateur. (is momenteel de enige foto van het blok tot mijn beschikking)

cmsnl.com is bruikbaar, bedankt! echter komen niet alle onderdelen overeen met mijn brommer.
http://www.cmsnl.com/honda-ss50zk3-holland_model17021/partslist/F18.html#results
geen idee wat hier onderdeel 6 is, en of dat onderdeel nodig is,
wat zeker nodig is en wat ik heb liggen zijn:
Het blok, carburateur, ontsteking, bougie en benzine en daarmee kan ze mechanische werken, maar ik wil ook heel graag alles elektronisch aan de praat krijgen.
Onderdelen zoals: toeter en knipperlichten hebben het nooit gedaan sinds ik in bezit ben van deze SS50, wat voor onderdelen zijn hiervoor nodig?

Het leek me een goed idee om de draadboom te vervangen, op veel punten is ermee geknoeid en daardoor lastig te zien welke "kleur/bestemming" een draad heeft.

achter veren wou ik los halen om het geheel goed te reinigen, van binnen en buiten.

Leuk dat ik langs kan komen in Almere! alleen vanaf september begint mijn stage (bij het CBS: Centraal Bureau Schimmelculturen) en dan ben ik vervolgens 14 maanden bezig school af te ronden.
Misschien heb je wat nuttigs om te lezen in de tussentijd? :yarr:

schroeven op de voorpoten zijn dolgedraaid helaas... dus ik ga ze inderdaad uit proberen te boren, of als ik er bij kan er iets op lassen en dat vervolgens draaien.

Nogmaals bedankt!
:blush:


Peter van Geelen.

Utrecht! Hét "nest" (naast Zeist) van de Honda rijders! ;)

Onderdeel 6 is een spanningsbegrenzer. Of het nodig is ligt aan diegene aan wie je het vraagt. Er zijn ook wat discussies hier over doorgebrande lampen wat vaak te wijten is aan of slechte contacten of het gebruik van de verkeerde lampen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Honda wat lastig is wat betreft spanningsbegrenzingen. Het kan geen kwaad als de begrenzer in het circuit zit maar zelf heb ik er nooit eentje in mijn SS gehad.

Als je draadboom rommelig en verknutseld is, dan raad ik je zeker aan deze te vervangen. Houd er wel rekening mee dat sommige imitatie bomen soms qua kleurcodering kunnen afwijken. In dat geval moet je logisch gaan werken en aansluiten wat qua kleur klopt en dan zien wat je over houd. Ik kan je er helaas geen statistieken over verstrekken  ;)

Wat betreft leesvoer ga ik in mijn bibliotheek kijken, daar zal ik je van op de hoogte houden. Mijn digitale boekenkast voor de website is nog vol met ongesorteerde boeken, dus misschien zit er wat tussen.

Ben nu voor je aan het kijken in mijn Cloud, heb al wat gevonden.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Jesse, heb je mijn PM nog ontvangen en de bestanden gedownload?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.