• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

sproeier @ pbr/ sneller optrekken

Gestart door draak, dinsdag 18 april 2006 - 16:22

« vorige - volgende »

V.Ittersum

Wat er zo geinig is aan een echte turbo, is dat een verder standaard motortje opeens zonder veel andere aanpassingen twee keer zoveel vermogen levert, en dan ook nog eens met ruezetrekkracht onderin, zonder noemenswaardig hoger brandstofverbruik. Immers, er word gebruik gemaakt van de energie van het uitlaatgas, die normaal verspild wordt.

Grappen als lachgas geven ook een vermogensverdubbeling, maar helaas pindakaas, als je het onder driekwart gas gebruikt, heb je je blok in puin, dus vergeet die trekkracht maar..., enkel topsnelheid.

Weet iemand of er zo'n klein turboladertje bestaat ?

ss110chris

hmm, creatief allemaal.
met koperen buisje om je uitlaat? gevaarlijk lijkt me dat. Denk ook niet dat het echt goed werkt. je sproeier zal dan wel heel veel warme damp gaan spuiten. 
ik ben zelf bezig met een turbo uit een auto passend te maken. komt wel een hoop bij kijken, maar wordt wel leuk denk ik.

zal wel wat plaatjes sturen.

broodkorst

Citaat van: styliebosch op dinsdag 18 april 2006 - 16:22de std is 16
Nee 12 dus.
Maar dat weet je nu ook wel want je gaat morgen een nieuwe halen.

Kan een mod dit topic niet splitten en een nieuw topic over een turbo aanmaken trouwens?
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Barry

Honda the power of dreams ;D

broodkorst

Citaat van: broodkorst op dinsdag 02 mei 2006 - 21:52
Citaat van: styliebosch op dinsdag 18 april 2006 - 16:22de std is 16
Nee 12 dus. [Edit: standaard tóch wel 16. ::) :P]
Maar dat weet je nu ook wel want je gaat morgen een nieuwe halen.

Kan een mod dit topic niet splitten en een nieuw topic over een turbo aanmaken trouwens?
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

sillybuster

Citaat van: draak op dinsdag 18 april 2006 - 16:22
Hey, ik heb mijn pbr al een hele tijd geleden ontgrensd. Deze rijd nu 75 maar hij trekt voor geen ene... op. En daar ben ik neit blij mee. Wat kan ik hier aan doen? Ik wil niet overstappen op een grotere hoeveelheid cc's. Zelf zat ik te denken aan een grotere carb (de std is 16) heb ik hier wat aan?

Nou de 2e vraag: er zit in mijn 16mm carb maar een maat 60 sproeier is dat niet gigantisch klein? Welke maat sproeier kan hier het beste ingezet worden?

halo
ik heb mijn pbr tweedehands gekocht en rijd 60 dit is hard genoeg vind ik maar mag wat sneller optrekken dus ga ik andere luchtfilter kopen een powerluchtfilter en ander voortandwiel met 12 tanden nu staan er 13 van voor op weet niet hoeveel deze is als standaard  en ik ga ook een andere sproeier kopen di maat 60 die je zegt is dat standaard want ik weet niet wat de eerste eigenaar eraan gedaan heeft.
mvg sillybuster