• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Duitse Honda zonder papieren....

Gestart door cb50_freak, woensdag 25 oktober 2006 - 23:48

« vorige - volgende »

cb50_freak

CitaatHey,

Ik woon in belgië en een maat van mij heeft onlangs een cb gekocht zonder papieren. Hij is met zen brommer naar  Honda Belgium gegaan ofzoiets (samen met bewijs van aankoop) en dan nog een deel douane gedoe. En nu heeft hij een 'duplicaat' van zen gelijkvormigheidsattest.

Ik wil maar zeggen, het is mss makkelijker papieren aan te vragen via België en dan invoeren in Nederland. (moet je wel iemand in belgie kennen)

Ik zal het nog eens navragen hoe het juist zat, mr hij had ze'n papieren op 3weken tijd.

Greetz.



Ik heb net de FOD gebeld, de belgische RDW, want bij Honda zeiden ze dat ze dat niet kunnen geven maar dat de FOD daarvoor zorgt, en die zeiden me dat ik daar ook een betriebslaubnis voor nodig had om er een gelijksvormingsattest voor te krijgen, dus het gaat jammer genoeg niet....

Ach jah dan maar het frame verwisselen....

Wander

werd mij door een belg verteld dat je vervangende papieren kan krijgen in belgie door een keuring bij de politie ofzo te doen, kost dan in de 60 euro, en dan moet wel alles in orde zijn, maar of het zo is  ::)

cb50_freak

Ik ga denk ik toch maar gewoon een ander frame erop zetten hoor, scheelt een hoooop moeite om dat na tegaan enzo....
En dan weet ik ook zeker dat hij door die keuring heen komt, dan wordt hij niet afgekeurd.....
Trouwens Wander, heb jij hem al laten keuren, zo ja hoe?

Wander

was het maar zo'n feest, ik aas ook op een leuk frame met papieren, helaas zijn die voor me cy amper te krijgen  :(

cb50_freak

En wat nou als je een cb frame pakt???
of past dat niet

sil

past niet ..
met wat las en braai kunste mischien wel pas te maken ..
( C - CB - CY )

cb50_freak

Ik denk dat dat dan makkelijker is dan een cy frame hale als die zo zeldzaam zijn....

Honda CB

Je kunt volgens mij ook nummers om laten slaan bij het RDW.
Als je dan bijvoorbeeld 2 frames hebt.
Voordeel is dan dat je niet heel je brommer uit elkaar hoeft te halen.

Wander

Ga ik toch al doen, door al het gesleutel is er heel veel lak van af, en de primer die ik heb gebruikt was niet goed, dus de lak laat veel te snel los.

Nog een tip om een frame te krijgen:
Ik heb er nu bijna 1 geregeld via forum op www.cy50.de
Daar staan een aantal advertenties van mensen die cb/cy spullen aanbieden (ook frames), en je kan er ook een advertentie plaatsen dat je op zoek bent naar een frame.
Dat vind ik zelf lekkerder werken als met ebay, omdat je rustig wat heen en weer kan mailen, zonder er aan vast te zitten.

Wander

Iceburn

Ik ga morgen een CB50 kopen uit Duitsland met papieren. Welke gegevens van de papieren moeten overeenkomen met de gegevens die op het frame / blok staan om er hier in NL wat mee te kunnen (keuren)?

Ik hoop voor morgen nog een reactie te ontvangen  ;D
Honda CB50J

cb50_freak

Haaa ijsbrand!!

Nou bij mij was het dus zo dat er naar het balhoofd werd gekeken of die overeenkwam en naar het plaatje, maar voornamelijk het balhoofd. En mijn motorblok was niet hetzelfde als van de papieren en daar stond cb. Maar ik heb van dit forum ook weleens gehoord dat die precies moest overeenkomen,, bij mij hoefde dat niet.
Kijk iniedergeval naar het balhoofd en of het een cb blok is want dat moet het wel zijn geloof ik...

Groetjes en success!!

Alex

Iceburn

Juist ja.. Nou dan weet ik ff genoeg  :D

Morgen is het dan zo ver... Le tour de CB xD het is een opknapper.. Dus misschien dat k wel eens wat foto's ga posten  ^-^
Honda CB50J

cb125moto

Citaat van: Iceburn op donderdag 18 oktober 2007 - 12:07
Ik ga morgen een CB50 kopen uit Duitsland met papieren. Welke gegevens van de papieren moeten overeenkomen met de gegevens die op het frame / blok staan om er hier in NL wat mee te kunnen (keuren)?

Ik hoop voor morgen nog een reactie te ontvangen  ;D

Framenummer en motorcode (dus CB motor)

cb125moto

Bouwjaar (aantoonbaar) VOOR 1974 niet verplicht buitenlandse documenten nodig .
Vanaf 1974 buitenlandse papieren nodig .

Om aan duitse papieren te komen :
Eerst bij KBA brief opvragen dat hij niet gestolen is .
http://www.kba.de/
Bij honda duitsland brief opvragen met gegevens van brommer
Dan bij de TüV keuren ( je krijgt dan een gutachten met KBA stempel)
(kosten ongeveer 130,- euro dacht ik)
Dan met die gutachten bij de rdw gaan keuren . ( ook ongeveer 130,- euro)

De tuv waar gekeurd kan worden zit gewoon in nederland en men spreekt daar ook nederlands .

Voor een afspraak bij de tuv : http://www.tuev-nord.nl/Contact.htm


JBX

Sorry dat dit een beetje een oud topic is, maar dit is voor mij toch best interessant.

Ik heb gekeken op dat cy50 forum, maar dat Duits van hun... Vol met spreekwoorden etc., ik kan er weinig hout/kaas/chocola van maken eerlijk gezegd. Achja... Heb je je nieuwe Moped daar vandaan?
Van wie heb je dat stappenplan in het eerste bericht eigenlijk?

:)