• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Oude winkels met oude originele Honda onderdelen.

Gestart door dream, vrijdag 10 november 2006 - 13:10

« vorige - volgende »

dream

Soms kan het gek lopen.
Ben je een keer op een steamrally of een oogstfeest dan kom je "oude" bromfietshandelaren tegen waarvan er altijd wel een is die vroeger Honda verkocht heeft. Maar ja, Honda raakte uit de gratie ten gunste van de tweetakt machines.... want Honda ging veel te laat over op voetschakeling.
Ten opzichtte van de stoere Kreidlers en Zuendapps waren Honda's toch wel iele machines.
Als je met passie over de Honda praat is er altijd wel iemand die zich weet te herinneren nog iets op zolder te hebben.
Dan volgt een lange tijd van voorzichtig onderhandelen...tenslotte mag je een keer komen kijken en daarna wordt in overleg een prijs bepaald.
Zo kwam ik bij een oude man (86jaar) op zolder een grote doos met originele grijze kabels tegen alsmede nieuwe achterspatborden,pakkingen en allerhand allang niet meer te verkrijgen onderdelen voor stoterstangen en moderne machines.
plus een een grote stapel onderdelen boeken.
Zo'n overname is beslist niet goedkoop maar we komen er altijd weer uit.(desnoods via deelbetalingen)
Inmiddels heb ik ca. 4 oude zaken opgekocht ,de laatste met vele originele Honda verpakkingen.
Laatste aankoop:(in originele Honda verpakking)
Benzinekranen (SS),pedaal rubbers,achterlichten,stuurschakelaars,zuigers+overmaat 1,2,3,4,/zuigerveren +overmaat 1,2,3,4,/ spoelen,kontactpunten,zuigerveren,kleppen enz.enz  in het totaal 600 items en zeer veel pakkingsets (zelfs nog met astbest en metaal)
Omdat ik zelf een grote collectie heb wordt er voorlopig niet verkocht en moet alles gesorteerd worden en gecatalogiseerd.
Of je nu een bromfiets koopt of een leuke partij onderdelen beide aankopen zijn spannend, bij onderdelen weet je wat je koopt ,bij bromfiets moet afgaan op de "blauwe" ogen van de verkoper.
Een gevulde beurs maakt niets uit, je maakt zelf je keuze. ;D


Barry

Honda the power of dreams ;D

Marinus84

Misschien he, misschien zou je eens moeten kijken welke brommerzaken er allemaal gestopt zijn, en wie de eigenaar was.
Maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht.

En je hebt vast ook teveel werk aan het sorteren enzo.

Honda CB

Ik denk dat de meeste brommerzaken meteen bij het failliesement alles al weg hebben gedaan ;).
Tis wel 't proberen waard ;)

dream

blijf positief denken. ;D
In Zeist heb ik bij een Electro -en fiets cq bromfietszaak alle originele onderdelen van stoterstangen en moderne Honda's opgekocht.
Zij hebben nu niets meer.
In Rosmalen heb ik ook bij een dealer alles opgekocht.
Er zijn nog heel veel "oude" Honda dealers, die op zolder leuke dingetjes hebben liggen. Kijk maar eens in oude tijdschriften dan kan je zelf ook aan leuke onderdelen komen.
Je kunt er een mooie Honda voor kopen...maar ook die  originele onderdelen worden heel prijzig.
Zo kan ik vrienden en kennissen in mijn omgeving helpen, wij doen het met gesloten beurs.