• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

kymco active 50 vraag /advies

Gestart door nibascoopy, zondag 08 november 2009 - 11:13

« vorige - volgende »

nibascoopy

ik kan een kymco active 50 kopen.
Nu heb ik geen ervaring met kymco?maar denk dat het niet zo zeer goed merk en type is???
weet iemand een tip waar ik op moet letten bij de aankoop?
en weet iemand welk jaar deze werden gebouwd???
graag hoor ik het van iemand !!!!

R.Active

Hoi Nibascoopy,

ik heb nu 3 jaar een Kymco Active.

Als hij het goed doet rijdt hij heel fijn. Ik heb hem een heel klein beetje laten opvoeren, met een verkorte gasnaald. Dat heeft de dealer gedaan met een speciaal daarvoor gemaakt setje dat ook nog iets anders regelt.

Zonder dat opvoersetje was hij wel erg langzaam, de snorfietsen schoten links en rechts langs mij als ik vol gas reed. Dat is nu afgelopen, hij is nu iets sneller dan een niet opgevoerde scooter. Hij trekt niet erg snel op, maar is wel sterk.

Het benzinegebruik is bij mij altijd laag geweest, hij heeft altijd zuiniger dan 1:55 gereden.

Qua onderhoud is hij lastig omdat alles wel heel snel begint te roesten en rotten. Het enige dat helpt is alles dat metaalkleurig is schoonmaken en steeds insmeren met een dikke laag zuurvrije vaseline (behalve de remschijf van de voorrem uiteraard).

Als je iets met het achterwiel doet, mot je goed op de borgmetaaltjes letten als je hem weer in elkaar zet, want de moeren die daarmee zijn vastgezet gaan echt bewegen als je daar niet aan denkt, en dat kan gevaarlijk zijn als je pech hebt >:D.

De carburateur van mijn active is pas vervangen door een andere omdat hij niet goed meer reed. Dat is een langdurig proces geweest waarbii steeds iets anders werd geprobeerd tot hij weer goed was. Die carburateur was een advies van Kymco zelf. Opmerkelijk vind ik dat ik daarvoor niet heb hoeven te betalen ;D. Daar staat tegenover datik hem ook keurig op schema laat onderhouden door de dealer. Dat is overigens niet veel duurder dan een fiets laten onderhouden, tot nu toe.

Mijn Active was een van de laatste, in 2007 kwam de opvolger die Nexxon heette. Maar die wordt nu ook niet meer gemaakt, denk ik want je hoort of ziet daar niets meer van.

Ik ben nog altijd heel gelukkig met mijn Activ, Het geluid is prachtig, bijna muziek, hij is comfortabel en heel goed te beheersen in het verkeer, met de extra bagagedrager over het achterstuk van de buddyseat is hij net een pakezel zonder meteen wankel te worden.

Als je hem probeert, let er dan op dat hij mooi regelmatig draait. Probeer er achter te komen of de voorziening tegen bevriezen van de carburateur erop zit. Denk niet dat dat bevriezen alleen lastig is bij vorst, het kan bij een luchttemperatuur boven de 5 graden al voorkomen. Om meer over de activ te weten te komen kun je een heel oud item van Gasboer gebruiken, alles en iedereen met een activ gebruikt dat en in de loop der jaren is echt bijna alles over de activ daar langsgekomen.

Als je hem koopt wens ik je er veel plezier mee.

Magnadomo

Ook ik rijd nog steeds met veel plezier dagelijks op mijn Kymco activ 50
Bromfiets even stationair warm laten draaien en dan heb ik met geen enkel weer een probleem.
Heb geen carb verwarming.
Enigste nadeel dat de kappen af en toe zo trillen.:P
It's a Ridgie Didge Honda CB50

PKP

een paar dingen die me te binnen schieten:
- kijk dat ie goed loopt & schakelt
- let op roest: bij mij vooral de achterbrug
- verwacht vooral niet dat ie net zo hard trek als je oude Scoopy
(is ie overleden of wordt de verzameling uitgebreid?)
suc6 met de aankoop
Bas
pruttel-kuch-plof

Sissemie

Ik werd gisteren nog ingehaald door zo'n rotding! Mijn CBtje liep lekker tegen de 60 aan, komt dat ding ineens voorbij knallen... :(

Viperdax

dat geeft maar weer eens aan hoe sterk het c50 concept is ;D