• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

mijn projecten

Gestart door butt head, maandag 15 februari 2010 - 15:58

« vorige - volgende »

butt head

eindelijk zijn mijn nieuwe alu casal velgen en ca95 achternaaf aangekomen.  :grin:

dus maar is het ss50 frame uit de hoek gepakt de voor partij van mijn ssk0 project even geleend een blok er bij gepakt(nee ik heb niet veel van die duure blokken deze lag het dichtst bij) en aan het puzzelen gegaan.

het gevolg...


nu maar is aan het broeden over de kleur... zwart? grijs? of toch en andere kleur op het frame

N!ck

die imi monkey is stoer !
heb je er wat info over? (lente achterbrug, lengte achterveren, type zijkapjes)
heb namelijk zelf ook 1 gekocht en wil ook wel iets in die stijl maken  ;)

butt head

het novio ding geval ploft weer. alleen nu met een 12v cdi blok  :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=RA-6Z-W7BlM

binnen kort meer....

dingen die nog gedaan moeten worden.
ketting
wind in de banden
tank er op.
een hoek uit het blok slijpen om de cd90 teur wat meer ruimte te geven.
de teur een beetje af stellen.
verlichting aan sluiten
contact slot en startmotor aan sluiten.
blok vast zetten.

gelukkig heb ik nog 13 weken voor ik weer kan lopen.  :TT:

stekel

gelukkig heb ik nog 13 weken voor ik weer kan lopen. 

Tja ik ken het probleem....ik loop ook nog te tobben met m,n enkel.
Maar wat een collectie man! Schitterend!
Keep up the good work!
(en beterschap!)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Beterschap en gelijk dat filmpje maar even op de voorpagina gezet ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

butt head

na weer een tijdje stil te zijn geweest heb ik me nu weer wat te melden. de naven zijn inmiddels op geknapt en staan weer te glimmen. de casal velgen waren niet in de staat dat ik hoopte dat ze zouden zijn. daar heb ik dus een ander nieuw setje voor besteld. binnen kort is de verkoper een mailte sturen waar ze blijven ben in middels 2 weken verder en heb nog geen velgen gezien.

met de naven had ik ook nog een paar kleine tegen slagen. voor de achternaaf heb ik een verkeerde kering gekregen.  :TT: op het zakje stonden de goede maten enkel op de kering stonden verkeerde maten. en met de voor naaf had ik het probleem dat de bus die tussen de lagers hoort niet bij die naaf hoorde. dus als ik nu met de naaf aan het schudden ga hoor je die bus leuk tussen de lagers rammelen. als het goed ik komen dinsdag wel de juiste onderdelen aan dan kan ik de naven af maken. hopelijk is dan de voorvork er ook dan kan ik kijken of de alu kroonplaat past. of dat ik hier nog dingen voor moet gaan aan passen.

verder ben ik nog bezig geweest met de voorvork. deze wou ik demonteren om op te knappen enkel willen de chromen bussen niet los komen zit te veel oxidatie en rommel tussen. nou bood er iemand een ss50zb2 voorvork met wiel aan met 2 chrome bussen er op. ik zij nog tegen mij zelf dat ik het niet mocht doen. helaas kan ik slecht luisteren.
zullen sommige mensen wel denken wat moet je nou met zoon lelijke schijfrem voorvork in een ss met opgevoerde achter rem. simpel het zb2 voorwiel met rem rotzooi blijft keurig in de kast liggen.. de zb2 voorvork heeft een remklauw bevestig aan de poot zelf zitten. dat zou dus sterker moeten zijn dan 2 nokjes waar je een spatbord op hoort te monteren, met andere woorden. met een beetje mazzel kan ik nu een nood stop maken zonder dat ik een nieuwe onder poot in de vork moet knutselen.

dan maar een paar kiekjes van de opgepoetste naven om jullie weer tevreden te houden.
onder ca95 boven op c110 :grin:


het gepoetste tot nu toe....


tot zo ver ze er nu bij liggen.


de noof licht nog steeds in de zelfde hoek waar hij voorheen lag. die moet enkel nog voor zien worden van een draadboom verlichting en tandwielen en ketting.
de zb en cd65 kunnen er weer een seizoen tegen aan.
de cb550 ook bijna daar moet ik enkel nog even de uitlaten dicht laten lassen.

butt head

vandaag kwam de postbode langs met een ss50zb2 voorvork.

die heb ik gelijk maar voorzien van de bussen van een ss50m vork nu heb ik zo als de bedenker het noemt een ss50gd limited edition misschien weten de oldschool strokers wel over wie ik het heb.  ;)



binnen kort meer :smile:

Peter van Geelen.

Nu ben ik toch al pretty old-school, maar ik heb geen idee waar je het over hebt haha :hurr:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

butt head

#23
Citaat van: Peter van Geelen op zaterdag 05 mei 2012 - 12:25
Nu ben ik toch al pretty old-school, maar ik heb geen idee waar je het over hebt haha :hurr:

volgens mij weet je bij het zien van deze blog genoeg
http://h5speedje.blogspot.com/


weer een beetje sap in de accu van mijn foto toestel. dus even de foto's geschoten die ik vanochtend wou maken.



een voor beeld van de plaat voor de rem verankering.

butt head

even een projectie tussen door.

de hvn was op zoek naar een blokje voor de stand die de beurzen langs gaat dat kan draaien zonder dat je op de kickstart trapt.
ik ben dus begonnen een blokje te maken voor de hvn die dat kan.
men neemt afgeschreven carters en andere meuk. dan zoek je naar een haakse slijper hamer en dremel.

en het feest kan beginnen......

na een uurtje of 2 slijpen en rammen met een hamer hou je dit over.  :grin:



dan ga je is door de grabbel bakken grabbelen. naar wat inhoud voor het blok.

versnellings bak...


krukas, koppeling, ontsteking.



koppeling en olie kanaal




morgen maar weer een potje schuurschijfjes halen voor de dremel. dan even alle slijp randen mooi glad maken. dan alles laten ultrasoon reinigen indien mogelijk.
carters mooi glad maken en spuiten.

dan beginnen met op bouwen. ook nog kijken of het mogelijk is om een paar led/fiets lampjes in het blok te maken zo dat je goed diep in het blok kan kijken.

als het goed is moet het blok te zien zijn op de hdd

butt head

weer is een update.
heb open gewerkte blok weer een iendje verder mee. nog een aantal dingen verven en kapot slijpen dan nog een startmotor vinden die wel past. met ketting en gelijders.



met de ss50z k3 ben ik niet veer verder gekomen. enkel een alu kroonplaat voor het ding gekocht. nu wachten op de postbode voor een balhoofd stel moer. hopelijk hoef ik dan niet meer dingen aan te passen om die kroonplaat pas te krijgen.




dan nog 1.5 brommer rijker geworden.



de ss word tijdelijk voorzien van een ander frame en blok zo dat ik gewoon een kilometer vreter heb en niet telkens de mooie brommers hoef te pakken.


in het blok van de ss zat wel een mooi nokkenas tandwiel.  :grin:

Peter van Geelen.

Citaat van: butt head op maandag 21 mei 2012 - 21:45
in het blok van de ss zat wel een mooi nokkenas tandwiel.  :grin:


looool, dát is echt een gaar tandwieltje xD
Draaide dat blokje nog waar je deze uit hebt gehaald?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

butt head

Citaat van: Peter van Geelen op maandag 21 mei 2012 - 21:52
Citaat van: butt head op maandag 21 mei 2012 - 21:45
in het blok van de ss zat wel een mooi nokkenas tandwiel.  :grin:


looool, dát is echt een gaar tandwieltje xD
Draaide dat blokje nog waar je deze uit hebt gehaald?


het was dat de kickstart as glad is en de ketting massief is. anders had ik een poging gewaagd.
maar verwacht het niet zo als ik de zuiger zag. daar kon je heel mooi een afdruk van een klep op vinden.

Peter van Geelen.

Die zal een lekkere klapper gemaakt hebben dan!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

butt head

het open gewerkte blok doet het dan eindelijk. nu alleen nog even op nieuw lakken en op een kist monteren en kijken of het wat langzamer kan draaien.

http://www.youtube.com/watch?v=iqfYpvxk9D8