• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

vervolg op verhaal met een SS50K1 Engeland in... naar de U.S.A.

Gestart door DAX6, woensdag 10 maart 2010 - 13:32

« vorige - volgende »

DAX6

Deel 1
Weer van vakantie thuis begon er een levendige briefwisseling met mijn vrienden in de VS. De piloot bleek commandant de zijn van de United States Basis Myramar in Ca. (Fighter Town U.S.A.) ook thuisbasis van Top Gun (je kennen allemaal de film wel).  De basis was de grootste Navy basis in de VS en ligt dicht bij San Diego.
De meeste vliegdekschepen komen na een tour(=missie) via Hawai (Tiger Cruise) weer terug naar de thuisbasis.
Ik had wat foto's opgestuurd van mijn vakantie in Engeland en men was er helemaal gek van.
Men nodigde mij uit naar de VS te komen. Een dure liefhebberij,dacht ik zo. Ik heb nog een jaar gewacht en het jaar erop ben ik er naar toe gegaan. Omdat Amerikanen gek zijn op Delfsblauw heb ik een paar antieke tegels meegenomen uit de 16de en 17de eeuw.
Eerst heb ik 3 dagen New York gedaan. Iedere dag stond ik om 04.00 uur op en ging ik aan de wandel. Er gebeurde iets dat ik nooit had geweten. De straten die overdag stinken en ontzettend vuil zijn worden 's-morgens vroeg schoongemaakt, schoongespoten en als laatste wordt er heerlijk ruikende parfum overheen gespoten.
Het ruikt dan heerlijk en fris.Om niet op te vallen had ik mij gekleed als een Amerikaan, mijn fototoestel opgeborgen in een tas,die niet opviel.
Zo heb ik gesprekken kunnen voeren met daklozen en armoedzaaiers,er was geen enkel gevaar dat ik zou worden gemolesteerd.Een jongen en een meisje zaten met een klein kindje weggekropen op een spoed. Ze vroegen mij om klein geld. Dat ik heb ik niet gedaan. Eerst heb ik ze meegenomen naar een restaurantje en gezorgd dat ze te eten kregen. Daarna heb ik kleertjes met ze gekocht,vooral voor het kindje.(die kan er het minste aan doen wat hun ouders overkomt).Het was een heel triest verhaal. In de VS bestaat geen sociaal plan zoals in ons land. Je bent aan de goden overgeleverd...particuliere organisatie's en mensen met een goed hart proberen nood wat te lenigen.Daarna heb ik met een wijk pastor gesproken, hij was verbaasd dat een toerist zich de armoede aantrok. Ook door de Bronx heb ik zonder problemen gelopen en gesproken met de gekleurde medemens.Het waren 3 dagen van inspiratie en een grote belevenis. Daarna ben ik doorgereisd naar San Francisco.
Dit is een prachtige stad met veel bezienswaardigheden. Victoriaanse huizen in lila,licht groen en licht blauw staan naast elkaar.Een fraaie kerk ontworpen door de wereld beroemde glaskunstenaar Le Corbuisier (Frankrijk).Wederom heb ik 3 dagen gelopen en heel veel foto's gemaakt. Het is er adembenemend en heel schoon.
Voor het weggooien van vuil krijg je een bekeuring van $5.500,00.
Op het gebied van Art Deco/Art Nouveau is San Francisco samen met Miami ,Florida een hoogte punt.
Daarna heb ik de Grey Hound bus gepakt voor mijn reis naar San Diego,een reis van 8 uur,via de beroemde route 1(heeft te maken met de Mexicaanse oorlog,waarbij de US troepen grondgebied van de Mexicanen op bloedige wijze veroverden).

11 maart 2010 vervolg reizen USA
De weg van San Francisco naar San Diego  voert langs de kust en je passeert vele plaatsjes en dorpen in Mexicaanse stijl. Om Los Angelos te passeren heb je ca.3 uur tijd nodig. Alle wegen noord naar zuid hebben oneven nummers en west naar oost even nummers. Dat is dan makkelijk en je kunt nooit verdwalen. (zou bij ons ook wel eens makkelijk kunnen zijn) Constant heb ik aan de raamzijde gezeten naast een welgevulde Amerikaanse,die bij iedere hobbel meeblubberde. Een walgelijk aanblik.
Er zijn maar weinig Amerikanen met een normaal postuur. Er werd onderweg een tussenstop gemaakt bij een "weg restaurant ". Dit heeft enige uitleg nodig.
Stel je voor je staat midden op de Maasvlakte, het is in de schaduw 40 graden en ver weg zie je iets dat op een stacaravan lijkt....... nou ,dat is een wegrestaurant.
Om passagiers enigszins af te koelen valt er van een klein afdakje een heel fijne  waternevel naar beneden.Dan het eten. De blubbervrouw bestelde een Wopper.. laten we zeggen een 4 dubbele Hamburger gevuld met ketchup en rode saus.
Nu wordt het echt onsmakelijk, haar grote garagedeur ging open en het geheel werd naar binnen geschoven,links en recht sauzen over haar kin lopend, ik werd er onpasselijk van. Ik hoefde gelijk niet meer en ik bestelde 3 droge broodjes en cola (kingsize , volgens mij bijna 1 liter, maar dat heb je ook wel nodig met die hitte).Wat erg lekker is ,is schraap ijs . De reis werd hervat en om 01.00 's-morgen kwam ik in San Diego aan waar mijn gastheer op mij stond te wachten.

morgen weer verder,alweer duizelig



FhM_Honda

Wat een schitterend verhaal,
Kan niet wachten op het vervolg,
Maar doe het rustig aan.

Gr.
)-(,{},|\|,|),/-\
0   v   a  e   a
n   e           n
d   r            k
e   w           o
r    i            o
d   n           p
e   n
n   i
     n
     g
     e
     n

andre562

wederom een leuk verhaal.. geweldig zoals je deze mensen eten gaf ipv geld, een heel mooi gebaar..