• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

Nexus6

#165
Yes de SS50 is/komt in mijn bezit. Gisteravond heb ik hem bekeken en bereden.
Er is geen spatje roest te bekennen ook de 'accu' ruimte is geheel roestvrij. De SS50 heeft slechts 14.250 km gereden. Hij rijdt superstrak maar ook super ori niet vooruit te branden..trekt traag op. Volgens mij zit de begrenzer er nog in/op. Ook hoor ik lichte tikken in de kop. (kleppen?)  De Super50 is veel sneller en heeft duidelijk meer trekkracht. Er is een prijsakkoord afgesproken mits blok oke. Ik laat de SS50 eerst nazien door mijn dealer en dan valt de definitieve beslissing.

Wordt vervolgt
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

bagheera

Mooi man! Een beetje tikken in de kop... Ach waarschijnlijk even de klepjes stellen en dan is dat ook weer over... Enne geen spiffy nieuwe spullen vergelijken met het die-hard echt Honda spul van vroeger he?! Een ori SS heeft een 10mm carbje met een verlatend vliegwiel. Dat wil voor geen meter. Ik heb mijn SS nu ook zo staan omdat de RDW hem graag ori ziet as dinsdag. In Japan reed ie nog 80 maar bij de NL grens ineens niet meer...
De blok configuraties waren destijds voor lichte Honda 4-takt motoren, die eigenlijk niks verschillen met onze brommertjes, 50cc blok met een 17 of 19mm carb.
Als ik weer thuis ben dan komt het vastgezette vliegwiel er natuurlijk weer op. Scheelt maarzo 20 tot 30 km/u. Maar t'is een brommert hè?! Als je hard wil moet je een motor kopen... (* denkt aan die 16-jarige puistenkoppies met 125cc onder hun ss'je* Dood Zonde!)
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977

schwantz34

zijn inderdaad veel jongeren die er meteen meer CC's onder doen.
Vind zelf 50cc prima, gaat hard zat.
Rij er nu 60/70 mee, en dat vind ik prima voor een 50cctje  :D

cool dat het wat gaat worden met de SS!
Het is echt een heel mooi SSje!

stekel

Gefeliciteerd!
Mooie SS-50!
Ik hoop dat je een knappe prijsafspraak had kunnen maken.
Heel veel rijplezier.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: bagheera op donderdag 26 mei 2011 - 10:59
Mooi man! Een beetje tikken in de kop... Ach waarschijnlijk even de klepjes stellen en dan is dat ook weer over... Enne geen spiffy nieuwe spullen vergelijken met het die-hard echt Honda spul van vroeger he?! Een ori SS heeft een 10mm carbje met een verlatend vliegwiel. Dat wil voor geen meter. Ik heb mijn SS nu ook zo staan omdat de RDW hem graag ori ziet as dinsdag. In Japan reed ie nog 80 maar bij de NL grens ineens niet meer...
De blok configuraties waren destijds voor lichte Honda 4-takt motoren, die eigenlijk niks verschillen met onze brommertjes, 50cc blok met een 17 of 19mm carb.
Als ik weer thuis ben dan komt het vastgezette vliegwiel er natuurlijk weer op. Scheelt maarzo 20 tot 30 km/u. Maar t'is een brommert hè?! Als je hard wil moet je een motor kopen... (* denkt aan die 16-jarige puistenkoppies met 125cc onder hun ss'je* Dood Zonde!)
Enne geen spiffy nieuwe spullen vergelijken met het die-hard echt Honda spul van vroeger he?! Heb je helemaal gelijk in. Het is ook niet te vergelijken. Ik ben blij dat deze SS motorisch helemaal ori is er is never aan gekloot. Hij rijdt zoals mijn splinternieuwe SS in de jaren 77..strak en geen enkele trilling van het blok is voelbaar. Ook het remgedrag is uitstekend te noemen.
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op donderdag 26 mei 2011 - 17:29
Absoluut geen ragbak dus!
Perfect!
Even een feit. In 1977 kocht ik mijn nieuwe SS50 voor â,¬725,- (fl1599,-)
Nu koop ik een in nieuwstaat verkerende SS50 voor â,¬2500,-   (fl5509,-)
Tja...ben ik nu een beetje gek..of is het een virus welke mij aanstak op 3 juni vorig jaar toen ik mijn Super50 bestelde. De Super50 verkoop ik niet. Voor de SS50 heb ik geen plaats..althans in de algemene stalling.
De SS50 krijgt een plekje in mijn computer kamer en wordt dan uitsluitend gebruikt voor Honda ritten en plezier ritten bij uitstekende weersomstandigheden. Tja..sinds ik mijn Leffe's 'links' drink ben ik wat 'ruimer' gaan denken en handelen. ;D ;D
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Magnadomo

Nou gefeliciteerd met de aankoop, die gaan we vast op de Hondadag zien.
Als het blokje loopt kan er vast niet veel mee aan de hand zijn.
De Cb van mij stond 20 jaar stil toen ik hem kocht.
Ja ik kende ook dat gevoel ook van eigenlijk geen plek.
Maar is had een opslag hokje waar van alles en nog wat in stond... heel veel van opgeruimd...
En uiteindelijk staat daar mijn CB in.
Maar in een computerkamertje dat is helemaal luxe voor een brommert.  :D
It's a Ridgie Didge Honda CB50

Thumper

Het geld ben je waarschijnlijk weer snel vergeten, de lol die je ermee hebt niet.
In prijs zakken zullen ze niet zo snel doen, eerder meer waard worden.

Als je er dus zuinig op ben, krijg je nog geld toe ook !

Nexus6

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

#175
De SS50 'gespot' in 2008 tijdens de Santpoortse oldtimer rit.
De man op de voorgrond met rode pothelm was toen de eigenaar.

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Zo....je hebt het virus flink te pakken dus!
Een plekkie in de computerkamer????
Dat kan ik dus schudden... geen haar op m,n vriendin haar hoofd die daar aan denkt.
Dus hebben we maar een grotere schuur gebouwd.
Maar ik blijf zeggen....het is een schitterende SS-50.
En ja...ik ben ook zo,n "gek" en kocht voor veel te veel geld een SS-50.
Ik heb dan ook een extreme vorm van het virus (eigenlijk zoals iedereen hier)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

#177
Citaat van: stekel op zaterdag 28 mei 2011 - 11:18
Zo....je hebt het virus flink te pakken dus!
Een plekkie in de computerkamer????
Dat kan ik dus schudden... geen haar op m,n vriendin haar hoofd die daar aan denkt.
Dus hebben we maar een grotere schuur gebouwd.
Maar ik blijf zeggen....het is een schitterende SS-50.
En ja...ik ben ook zo,n "gek" en kocht voor veel te veel geld een SS-50.
Ik heb dan ook een extreme vorm van het virus (eigenlijk zoals iedereen hier)
Ha..ha..inderdaad het virus lijkt bij mij ook te neigen naar een extremere vorm.. Ik woon in een vrij luxe appartement complex op de 1e verdieping. Ben benieuwd wat de medebewoners zeggen als ik met mijn SS50 aan de hand door de gestoffeerde gang naar mijn appartement loop.  ;D
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Zolang je zorgt dat de banden schoon zijn en het niet te veel naar benzine riekt zullen ze weinig kunnen zeggen, denk ik.
Maar het zal een hilarisch gezicht zijn...
Tja de 1 laat z,n hond uit.....jij toevallig je Honda....da's het verschil!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op zaterdag 28 mei 2011 - 15:17
Zolang je zorgt dat de banden schoon zijn en het niet te veel naar benzine riekt zullen ze weinig kunnen zeggen, denk ik.
Maar het zal een hilarisch gezicht zijn...
Tja de 1 laat z,n hond uit.....jij toevallig je Honda....da's het verschil!
:trampoline: inderdaad heel klein verschil slechts 1 'a'.. ;D
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.