• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

Peter van Geelen.

Hi Ger!

Alsnog welkom dan en dan ben je nummer drie met een Super50 op dit forum! Wie volgt? :D

@Gold Leader: Heb ik effe gemist dan, maar mooi dat je al onderdelen hebt in de juiste kleur!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie

Ik had het ook nog niet aan de grote klok gehangen.. :-)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Remi Versteeg

Nou hierbij dan...nr. 4?

Sinds eind Augustus 2010 ook super 50 bezitter (zwart met chrome open uitlaat en SUPER fijne michelin bandjes) en ja dat alles ook bij js4taktspecials...

ik dacht toch maar eens kijken of er een forum over is  :smile:

Ook meteen maar een vraag... mijn achterlamp gaat ongeveer elke dag kapot door de trillingen. Ook heb ik 2 type LED lampen al versleten...

weten jullie misschien wat een goede (duurzame) lamp is... deze? --> http://www.leds-buy.nl/bay15d-led-vervanger-wit.html

Nexus6

Hoi Remi,

Leuk dat jij ook een Super50 hebt en bovendien ook bij JS gekocht. Ik had daar ook last van steeds achterlichtje stuk door trillingen. Een 4 tal maanden geleden heb ik een Led lampje bij Jordy gekocht en sindsdien is het euvel verholpen. :smile:

Wat de lak kleur betreft voor Goldleader heb ik Erik-Jan gevraagt zich te melden op dit forum.  ;)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie


Welkom Remi!!
Nog een mazzel, bij mijn oude C trilde altijd het complete achterlicht los  :durr:

@Nexus6: Bedankt, maar ik was al voorzien, zie posts hierboven.  :smile:

Groet
Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

EJW

Citaat van: Nexus6 op maandag 21 november 2011 - 10:48
Hey Juup, leuk dat je 'hier'ook bent. :smile:
Ik ben gister naar de bromfietsbeurs in Heerhugowaard geweest. Koude en natte rit gehad op de Super, nooit geweten dat je van mist zo nat kan worden. HHW is van mijn woonplaats zo'n 25 km rijden.
Mooi brommers gezien maar ook vette prijskaartjes. Erik-Jan was er met zijn bestelauto en 'scoorde' ffe een leuk project.



Rein ben je weer een beetje doorgewarmd?
Begrijp ik dat de kleur van het tankje niet meer nodig is?

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

DAX6

In de beginperiode ben ik testrijder geweest voor de SMC in samenwerking met de importeur en AD Nap , op dat moment eerste verkoper van dit merk. In de winter van 2009 heb ik bijna een maand lang de machine onderworpen aan zeer zware testen. Zo heb ik ergens in december toen het zo zwaar sneeuwde een rondje Veluwemeer gereden. Een heel lang stuk heb ik in de 2de versnelling op top snelheid gereden in de hoop de machine kapot te krijgen. Ik kan mij nog herinneren dat ik gemiddeld 1:57.7 haalde qua benzineverbruik. Bij een snelheid van 3o km p/uur haalde ik zelfs 1 : 80.
De eerste machines werden geleverd met een verkeerde carburateur. Na testen met een Echte Honda carb. en een Skyteam carb wist de importeur de juiste carb te laten leveren. De enige problemen  waren een km teller kabel en de verlichting in de teller. Zonder op te voeren doch door kritische afstelling reed de machine tenslotte ca. 65 km p/uur.
Deze nieuwe C was op een aantal punten sterk verbeterd t.o.v. de legendarische van Honda. In het het toitaal heb ik er ca. 3.000 km meegereden. Ik reed door pekel , licht insmeren van het chroom en het frame, er was geen roest te bekennen, ik had de machine tussentijds niet schoongemaakt.  Een prima alternatief om er in de winter mee te rijden !
Het verwondert mij dat er nog steeds zo weinig van verkocht zijn in het totaal.
:yuush:
Herman

Peter van Geelen.

Citaat van: DAX6 op vrijdag 25 november 2011 - 14:57Het verwondert mij dat er nog steeds zo weinig van verkocht zijn in het totaal.

Iedereen houdt even de hand op de knip. Ik zou er ook heel graag een willen, maar helaas gaan belangrijkere dingen voor zoals hypotheek en vaste lasten en en en en en etc....
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Nexus6

Hoi Herman,

Leuk verhaal dat je de SMC50 hebt getest. :smile: Ik heb daar al eens over gelezen op 1 van jouw topics en ook een aantal foto's gezien van het rode test exemplaar. Ik bezit de 2e 'generatie' die inderdaad op de door jouw genoemde punten is verbeterd. Verder wens ik je heel veel sterkte met je genezing.

Mvg Rein
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

Citaat van: Peter van Geelen op vrijdag 25 november 2011 - 19:14
Citaat van: DAX6 op vrijdag 25 november 2011 - 14:57Het verwondert mij dat er nog steeds zo weinig van verkocht zijn in het totaal.

Iedereen houdt even de hand op de knip. Ik zou er ook heel graag een willen, maar helaas gaan belangrijkere dingen voor zoals hypotheek en vaste lasten en en en en en etc....
Hoi Peter. Ik heb net met deze adverteerder gebeld. Hij verkoopt een drietal brommers w.o een Super50 van net een jaar oud. De Super doet hij weg voor slechts 500,-! Misschien wat voor jouw?


http://link.marktplaats.nl/506352201
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Inderdaad niet slecht, die Super! Maar mijn auto heeft meer prio momenteel. Ik moet echt van dat hok (xantia) af en een goedkoop renaultje 5 (zonder wegenbelasting) scoren. Maar wel fijn dat je effe aan mij gedacht hebt :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

bagheera

Daar ben ik ook weer eens...

Wat een "rest"waarde heeft zo'n immi C, 500 euro, dan niks! Maar zo te lezen wel een leuk apparaat zo'n chinees. (wat we natuurlijk al wisten door de belevenissen van Nexus6  :smile: ).
Honda 1st encounter spring 1995
Now Honda no.7 SS50Z K3 1977