• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

stekel

Het is inderdaad om gek van te worden.....
Dit land gaat wat betreft het reguleren van dingen te ver..... (mooi he, 1 europa?)
Nederland moet wat dat betreft altijd het beste jongetje van de klas zijn...

Trouwens....leuk verslag van je nieuwe aanwinst!

Ik blijf overgens gewoon "oud" rijden, zodra het weer wat beter wordt ga ik weer aan de gang met sleutelen.

Stekel
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Citaat van: stekel op woensdag 01 december 2010 - 21:05
Het is inderdaad om gek van te worden.....
Dit land gaat wat betreft het reguleren van dingen te ver..... (mooi he, 1 europa?)
Nederland moet wat dat betreft altijd het beste jongetje van de klas zijn...

Trouwens....leuk verslag van je nieuwe aanwinst!

Ik blijf overgens gewoon "oud" rijden, zodra het weer wat beter wordt ga ik weer aan de gang met sleutelen.

Stekel
Hoi Stekel,

Bedankt! Ik ben blij dat het weer beter met je gaat. Veel succes met je nieuwe woning.

m.v.g. Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen..

Citaat van: Nexus6 op woensdag 17 november 2010 - 10:43
Oh Jee....dat 'ding' waar ik het eerder over had kan ik maar beter niet weghalen want..
http://www.bovag.nl/index.php?pageID=7&messageID=1568

Ik voel aan mijn 'water' dat dit gaat gebeuren... ??? ???

Verd*mme zeg, wat is het volgende item op de agenda? Wegenbelasting? Bah. :-X
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Magnadomo

SSSSSSSSSSSST.......
De BVD kijkt overal  >:D
Niet van die rare uitspraken je brengt ze nog op een idee  :P
It's a Ridgie Didge Honda CB50

stekel

Maak nou geen slapende honden wakker......
Voor je het weet heb je APK, wegenbelasting, milieutax, en ander geneuzel zoals CO2 uitstoot.
Stekel
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen..

Inderdaad, hoe kan ik het vergeten. Een ka-ta-ly-sa-torrrrrr. Wel een geregelde natuurlijk. En wat dacht je van verplichte winterbanden! Mistlicht? haha xD
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Pfffffffff hou op, schei uit.... Ik blijf lekker ouwe meuk rijden en ik geef een paar x extra gas!  ;D >:D
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

#52
Natuurlijk wegenbelasting voor brommers en al die extra shit tax erbij! Past mooi binnen het kader van 'waar kunnen wij nog geld roven' . En de bestuurders van banken blijven maar 'graaien'! Wij, jawel wij... hebben de banken gered. Ik zie nog de reddende 'engel' op tv en maar strooien met onze centen. Er is ook al een sprake van een gezondheids A.P.K voor mensen boven de 45. "Oh meneer u rookt, dan gaan wij uw zorgpremie fors verhogen". Tjonge jonge.... :baaa:

Groet

Nexus.  
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Shit.... Dan heb ik een probleem...
M,n auto rookt (als ie koud is) m,n PC-50 rookt nog, maar gaat binnenkort stoppen na een blokwissel.
Het baasje van het hele spul rookt ook....(zware shag en af en toe een sigaar)
Soms rook ik van woede vanwege het gedrag van mede weggebruikers.
Hmm APK....tja m,n auto heeft het, maar de eigenaar heeft net weer een soort van APK gehad, namelijk zeevaartkeuring.
Oh ja....de Cumminsmotoren van die bak waar ik op vaar rookt harder dan al het bovengenoemde spul.

Kort samengevat.....Dit land is gewoon kampioen in het uitknijpen van hardwerkende burgers.
Links of rechts......in het leegschudden van je portomonnee zijn ze erg goed.
Politici=struikrovers met een stropdas.
Stekel
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

stekel

Maar ehh...
We raken ietwat off topic...
Ik kan ook niet wachten tot het lente wordt.
Lijkt me best leuk zo' n supercub een keer "live" te zien.
Ben zeer benieuwd wat voor geluid het produceert en hoe het rijdt.
Moet zelf alleen nog achter een nieuwe carburateur voor mijn Cee-tje aan.
Misschien eens een vergelijkings test doen?
Ik hoor het wel.
Stekel
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Nexus6

Oke Stekel back on Topic. Lijkt mij best een goed idee om elkaar komend voorjaar te ontmoeten.
Ik woon net ten zuiden van Alkmaar. Weesp ligt net ten zuidoosten van Amsterdam dus dat moet te doen zijn.
Ik wil graag ook even op een echte Ce rijden 8-). Dan kan jij even de Super live meemaken en berijden.

M.v.g.

Nexus  :rije: 
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

#56
Stekel schreef:

'Kort samengevat.....Dit land is gewoon kampioen in het uitknijpen van hardwerkende burgers.
Links of rechts......in het leegschudden van je portomonnee zijn ze erg goed.
Politici=struikrovers met een stropdas.
Stekel'

...Oh ja de slapende honden zijn reeds wakker zie en beluister:

http://kassa.vara.nl/radio/afspeelpagina/fragment/wegenbelasting-voor-eigenaars-brommer/speel/1/
(Radio fragment is te beluisteren als Microsoft Silverlight op uw computer is geïnstalleerd.)

Wat een stel :rukkah: daar in Den-Haag gekleed in een saai grijs pak. ;D

..en nu weer :backtotopic:


Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Magnadomo

Die lui van de Rai vereniging zijn dus niet te vertrouwen.
Iedereen praat voor zichzelf.
Een verhoging van de aanschafprijs willen ( moet ook )ze niet maar een verplichte apk met daar aan gekoppeld andere zaken zijn ze voorstander van.

1 Hogere aanschaf prijs is voor de dealers funest vanwege minder verkopen. Slecht voor de branche
2 Keuringen vinden ze goed want dat levert de branche wel geld op.

Het lijkt erop dat het een spelletje wordt van wie het meeste kan plukken van de bromfiets ( toelomstige) bezitters.
We vergeten natuurlijk dat er ook al extra betaald moet worden om je rijbewijs voor de bromfiets te halen.
Theorie en praktijk examen.
Als we dan toch europees denken waarom dan ook niet met je autorijbewijs op een tussen klasse mogen rijden.
Ik denk dan aan bromfiets/motoren tot bv 85 cc met een max van bv 85 km per uur.
Mag niet  op de auto snelwegen komen maar wel op de provinciale wegen.
Heel veel mensen leveren dan de auto in.....shit weer minder inkomsten voor de regering.
Dus dat werkt weer averechts.

Maar zou ik wel een goeie verbetering vinden.
In Duitsland hebben ze ook verschillende klassen daar in.
In andere europese landen mogen ze dat wel met een autorijbewijs.


Hoe dan ook we worden door deze regering bestolen , genaaid en volledig uitgekleed.

Dit jaar elke rit uitroepen tot protest rit tegen de eventuele nieuwe maatregelen.

Ik had een bromfiets club hier uit de buurt op de hoogte gebracht van de nieuwe maatregelen en die waren daar helemaal niet blij mee.
Sommigen hebben 5 tot 10 brommers in bezit.

Je kan wel raden wat er dan gebeurt met het bromfiets erfgoed van dit land.




It's a Ridgie Didge Honda CB50

Nexus6

Ik heb een Topic geopend betreffende het onderwerp Aanschaf belasting, A.P.K wegenbelasting voor brommers.

Voortaan dit topic gebruiken betreffende dit onderwerp: http://www.4-stroke.net/forum/index.php/topic,6351.0.html

M.v.g.

Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Lijkt me een leuk plan!
Dan heb ik nog mooi even de tijd om m,n C te voorzien van een nieuwe carburateur.
Degene die er nu onder zit is redelijk op namelijk.

Stekel

Oke Stekel back on Topic. Lijkt mij best een goed idee om elkaar komend voorjaar te ontmoeten.
Ik woon net ten zuiden van Alkmaar. Weesp ligt net ten zuidoosten van Amsterdam dus dat moet te doen zijn.
Ik wil graag ook even op een echte Ce rijden 8-). Dan kan jij even de Super live meemaken en berijden.

M.v.g.

Nexus  
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.