• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

bouwjaar Honda dax:

Gestart door Bart Van den Neste, dinsdag 28 juni 2011 - 13:00

« vorige - volgende »

Bart Van den Neste

Hallo,

Ik ben op zoek naar het bouwjaar van mijn honda dax kan iemand mij verder helpen of zeggen of onderstaande info klopt?

Dit zijn de nummers die op mijn dax staan:

Chassisnummer: ST50-5380..
Motorbloknummer: SS50ZE-24....

Uit wat ik gevonden heb op verschillende forums zou mijn motorblok niet meer de originele van mijn dax zijn en heeft dit motorblok als bouwjaar 1976. (of klopt dit niet?)

Mijn frame zou op basis van mijn Chassisnummer als bouwjaar 1971 hebben.

Kan iemand dat bevestigen?








Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Bart Van den Neste

Heb daar tussen gezocht  maar staat er niet tussen,

Had ondertussen ook al naar Honda gemaild, dit is wat ik als antwoord kreeg:

Geachte heer Van den Neste,

Wij bevestigen hierbij de ontvangst van uw e-mail aangaande het achterhalen van het bouwjaar van de ST50 Dax,

Helaas moeten wij u mededelen dat  op het door u opgegeven framenummer geen bouwjaar is af te geven, deze informatie is niet (meer) beschikbaar binnen Honda.
Het voertuigen is  te gedateerd om nog gegevens te herleiden.

Het spijt ons u niet positiever te kunnen berichten.

Met vriendelijke groeten,
Honda Nederland B.V.

Susan Bakker
Customer Service Motorcycles & Cars

Postbus 75100
1117 ZR Schiphol-Rijk
Netherlands
Tel. nr.:+31 (0)20 - 707 00 00
Fax nr.: +31 (0)20 - 707 00 01
Website: http://www.honda.nl
E-mail: customer.service@honda-eu.com


Ik zit dus vast, help

Peter van Geelen..

Citaat van: Bart Van den Neste op dinsdag 28 juni 2011 - 13:00
Chassisnummer: ST50-5380..
Citaat van: Viperdax op donderdag 23 november 2006 - 23:10
Framenummers die met ST 50 1 beginnen zijn van het bouwjaar 1969.
Nummers die met ST 50 2 beginnen zijn van 1970
Nummers die met ST 50 3 beginnen zijn van 1971
etc etc

Ga er van uit dat je frame uit 1973 komt :)

Citaat van: Bart Van den Neste op dinsdag 28 juni 2011 - 13:00
Motorbloknummer: SS50ZE-24....

Je motorblok hoort officieel niet onder een Dax, maar dat zou niets hoeven uit te maken denk ik.
"24" staat volgens onze data op 1976
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen..

Overigens moet ik er wel even bij zeggen dat ik het lullig vind dat je een standaard copy-paste antwoord hebt gekregen die ook nog eens taalfouten bevat ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Bart Van den Neste

Heb vandaag naar Honda België gebeld, die zij me telefonisch dat mijn Dax van 1974 is. Hoe ze daar aan kwam kon ze mij niet vertellen omdat ze dit nummer niet meer in hun database hebben staan.
Maar op basis van de eerste nummers kon ze mij zeggen dat hij van voor 1975 is dus 1974 zij ze ::)
Ik vroeg of ze mij daar een documentje kon voor opmaken maar dat wou ze niet doen.

weet iemand hoe ik ook aan zo een document kan geraken waar het bouwjaar van mijn dax officieel van Honda op gemeld staat.

Peter van Geelen..

De framenummer data in voorgaande post is van Cok vd Heuvel en die weet wel waar hij het over heeft en daarom zou ik op 1973 blijven.
Je kunt altijd Thorsten Adams proberen in Honda Duitsland, misschien weet hij meer maar in principe heb je al je antwoord :)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Bart Van den Neste

Citaat van: admin op woensdag 29 juni 2011 - 15:49
De framenummer data in voorgaande post is van Cok vd Heuvel en die weet wel waar hij het over heeft en daarom zou ik op 1973 blijven.
Je kunt altijd Thorsten Adams proberen in Honda Duitsland, misschien weet hij meer maar in principe heb je al je antwoord :)

Ok, maar ik zou dit graag op papier hebben, heb nu naar Thorsten Adams een email gestuurd.

erwin

Bart, kijk ook eens in het topic hierboven: 'Honda dax zonder papieren op kenteken?' Ik heb er ook mee te maken gehad, vandaar.
Grt Erwin.