• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Bouwjaar Honda C50

Gestart door Firestone, woensdag 11 januari 2012 - 16:23

« vorige - volgende »

Firestone

Ik zoek mij suf maar kom er niet achter uit welk jaar mijn C50 is.

Help!

Framenr C50 YK 0365XX

Wie kan mij helpen om dit aantoonbaar te maken

Peter van Geelen.

sorry dat er geen antwoord is gekomen op je vraag, maar ben je er inmiddels al uit?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

DAX6

Een C50 met deze toevoeging is mij onbekend. C50A/H/K/L/M/N/S zijn de mogelijkheden.
YK duidt op een mogelijk tussen model. (ik heb een C320 SA tussen model)
Vraag bij Honda Nederland te Hoofddorp een bouwjaarverklaring aan.
Heel misschien kunnen zij je helpen.
succes
Herman
Ik heb een register en ik zal nog even verder kijken, als ik iets vind dan zal ik het melden.


DAX6

Citaat van: DAX6 op vrijdag 04 mei 2012 - 09:25
Een C50 met deze toevoeging is mij onbekend.
YK duidt op een mogelijk tussen model. (ik heb een C320 SA tussen model)
Vraag bij Honda Nederland te Hoofddorp een bouwjaarverklaring aan.
Heel misschien kunnen zij je helpen.
succes
Herman
Ik heb een register en ik zal nog even verder kijken, als ik iets vind dan zal ik het melden.


Helaas heb ik niets in mijn zeer uitgebreide register kunnen vinden, het beste dat er bestaat, vanaf de C100 t/m de laatst geleverde modellen.
Kan je mij per pM/PB het complete framenummer mailen, misschien brengt dat een oplossing.
De combinatie Y + K is onlogisch, een achterrekje van een C310A was aanvankelijk CY310 en dat was expirementeel.
ik wacht je reactie af.
herman

Peter van Geelen.

Hi Herman, ik heb ooit eens een PC50 Y gehad, kan dat kloppen?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

DAX6

Ja,Peter
Dat klopt helemaal de normale uitvoering was PC50J, ik heb ook een PC50Y. Het was een probleem voor de RDW, ik was voor hen op een gegeven moment een alternatieve hulplijn als het ging om alle te kentekenen bromfietsen in Nederland.
Ik had een uitgebreid register gescoord met alle b-keuren en ook alle toelatingen vanaf 1950.
Veel Nederlanders heb ik ,gratis, geholpen aan de juist info en B-Sticker.
De RDW wilde mijn register overnemen, dat heb ik geweigerd vanwege haar starre houding t.o.v. verzamelend Nederland.
herman

Peter van Geelen.

Dank je voor de info!

En ik denk dat ik nog eens even moet komen buurten met mijn P50 boodschappenlijstje en dat we jouw en mijn B-nummer lijst eens naast elkaar leggen! :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

DAX6

Citaat van: Firestone op woensdag 11 januari 2012 - 16:23
Ik zoek mij suf maar kom er niet achter uit welk jaar mijn C50 is.

Help!

Framenr C50 YK 0365XX

Wie kan mij helpen om dit aantoonbaar te maken
Heel misschien heb ik iets gevonden.
Er is ook een C50YK nr. 007803, productie 1966-1971, vermoedelijk voor Canada en Australiƫ.
Misschien helpt dit een beetje
Die van jou zal dus gezien de productie van 1971 zijn.
vr. groet
Herman

DAX6

Citaat van: Peter van Geelen op zaterdag 05 mei 2012 - 10:35
Dank je voor de info!

En ik denk dat ik nog eens even moet komen buurten met mijn P50 boodschappenlijstje en dat we jouw en mijn B-nummer lijst eens naast elkaar leggen! :D

B-keur lijst is incompleet, ook de jaren kloppen niet allemaal.
SS50ZK1 komt uit 197(1)(via Japan naar Belgie voor de trapperset)2, CD50H uit 1970/71 van beiden begin het framenummer met 2XXXXX.
We komen er wel uit.
Herman

Peter van Geelen.

Ik heb hier de gegevens die ik van mijn RDW lijst heb en die loopt niet gelijk met die van die Bromfiets Encyclopedie
http://4-stroke.net/en/online-library-bibliotheek/frame-and-bodywork/type-approval-and-b-number-list

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

DAX6

Citaat van: Peter van Geelen op zondag 06 mei 2012 - 13:56
Ik heb hier de gegevens die ik van mijn RDW lijst heb en die loopt niet gelijk met die van die Bromfiets Encyclopedie
http://4-stroke.net/en/online-library-bibliotheek/frame-and-bodywork/type-approval-and-b-number-list



In de bromfiets encyclopedie zitten heel veel fouten.

Peter van Geelen.

Daar was ik ook al bang voor
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Firestone

Beste Herman,

Bedankt voor je uitzoek werk.

De c50YK blijken inderdaad van rond 1971 te zijn. Het blijkt een Vietnameesje te zijn.
Nu maar eens kijken of er een kenteken op aan te vragen is.
Naar mijn inziens geen probleem, voldoet aan de eisen van een C50H