• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda collectie!

Gestart door Harry, woensdag 29 februari 2012 - 12:27

« vorige - volgende »

Harry

Heb een gelaccu gevonden. En deze moet niet in het bakje.! In het bakje moeten gereedschappen of een extra bougie bandenplak.
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Goldie


Oei, die zoek ik!!  :smile:

Wat voor gelaccu heb je gevonden, maten, prijs, waar...??

Bedankt!

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Harry

Citaat van: Gold leader op vrijdag 27 juli 2012 - 10:15

Oei, die zoek ik!!  :smile:

Wat voor gelaccu heb je gevonden, maten, prijs, waar...??

Bedankt!




Je kunt hem kopen bij coos matser:
Kosten: 19,50
Het is een 6v 4 ampere.

Als je de exacte maten wilt weten dan moet ik hem even opmeten als ik thuis ben.
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Goldie

Citaat van: Harry op vrijdag 27 juli 2012 - 11:34

Als je de exacte maten wilt weten dan moet ik hem even opmeten als ik thuis ben.

Ow, dat zou super zijn, kan ik kijken in welke hij past, heb er 4 nodig en die gel dingen lijkt mij de betere oplossing.

:smile:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Harry

Gel accu's zijn beter ja deze lekken niet. wat soms bij een zuuraccu wel kan gebeuren.

Heb foto's bijgevoegd dan kun je zien hoe het de maten zijn.

Breed:7cm
Diep:4.5 cm
Hoog:10cm
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Harry

Heb ik van het weekend een goede 250 km gereden met de ss50m! Wil ik hem vandaag aantrappen doet hij niks. Ik kijken of die vonkt. Vonkt die niet. Om een lang verhaal kort te maken... Condensator naar de klote! :omg: Mag ook wel na bijna 40 jaar trouwe dienst! :grin:
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Peter van Geelen.

Garantie claimen! :omg:

Maar inderdaad, na 40 jaar mag het ook wel eens
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Harry

Citaat van: Peter van Geelen op dinsdag 21 augustus 2012 - 10:21
Garantie claimen! :omg:

Maar inderdaad, na 40 jaar mag het ook wel eens

Ik was al begonnen aan mijn klaagbrief! Van wat er allemaal wel niet deugt  :omg:

Maar ik gebruik dit moment  meteen om te vragen of jullie weten wat het kan zijn. Ik hoor een tikkend geluid uit het blok komen. Kleppen zijn het niet. En de distributie ook niet. Je hoort het pas als de motor warm is. en als je veel gas geeft dan hoor je het heel zacht.
Type blok waarom het gaat is: ss50m 5 bak blok met full 70cc set.
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Harry

Citaat van: Gold leader op dinsdag 21 augustus 2012 - 19:22
zoek zoek, mss heb je hier wat aan

http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=21199&hilit=tikt+tikken

Succes



Bedankt!

Waarschijnlijk komt het door mijn tuimelaar. Die heeft ook wat zijdelingse speling. meer dan normaal. Is het verstandig ze allebei te vervangen? Of kan ik er simpelweg 1 vervangen? Moet ik dan ook iets anders meteen vervangen?
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Goldie


Ik heb daar (nog) geen ervaring mee, Peter heeft het mss wel eens aan de hand gehad...

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Kleesbees

1 tuimelaar vervangen kan prima.
Ik had ook een tikkend geluid als hij warm was, maar dat lag aan de nokkenas die teveel speling had in de kop.
Doordat de olie dan minder druk op kan bouwen als de olie dun word begon de zaak ook te tikken.
Nu met andere nokkenas is het geluid weg en loopt ie weer mooi. :-)
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Harry

Citaat van: Kleesbees op woensdag 22 augustus 2012 - 21:02
1 tuimelaar vervangen kan prima.
Ik had ook een tikkend geluid als hij warm was, maar dat lag aan de nokkenas die teveel speling had in de kop.
Doordat de olie dan minder druk op kan bouwen als de olie dun word begon de zaak ook te tikken.
Nu met andere nokkenas is het geluid weg en loopt ie weer mooi. :-)

Bedankt! Zeer nuttige informatie. Als morgen de condensator weer op zijn plek zit en ik weer een prachtige felle blauwe vonk heb is dat het volgende probleem wat ik ga bekijken. ook check ik meteen de nokkenas deze is toch vrij simpel te verwijderen!
Als ik dat bij mijn chaly zou moeten doen zou ik al voor de zoveelste keer het blok eronderuit moeten halen.

Zodra ik de oorzaak heb gevonden zal ik het hier plaatsen wel zo fijn!
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Harry

Oke de condensator is vervangen door een nieuw examplaar. Echter nog geen vonk bleek ook de bobine te zijn overleden. Ook deze vernieuwd. Toen wou ik de bougie erindraaien. Echter is dit al zo vaak gebeurt dat de draad bijna weg is. A fijn! :omg:

Dadelijk maar de kop eraf halen en een nieuwe draad inzetten met helicoil. Stiekem is het ergens wel goed want dan kan ik meteen naar de Tuimelaar en de nokkenas inspecteren of daar speling in zit!

Word vervolgd!
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

Harry

De kop is eraf :grin:

Op mijn nokkenas zit geen speling. Alleen in de tuimelaars zit zijdelingse speling Maar! dit is maar een krappe 1 mm. Dat lijkt me niet erg toch? Of moeten ze helemaal klem zitten?
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"