• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

De oilieboot is in onderhoud [klaar]

Gestart door Peter van Geelen., maandag 21 mei 2012 - 19:58

« vorige - volgende »

Peter van Geelen.

[ongerelateerde brul] Die Honda SS rijder in Hilversum op de Diependaalselaan had wel even mogen groeten!!  :whoa: [/ongerelateerde brul]

Zoals sommige Zoomerrijders al was opgevallen was mijn SS-je een beetje aan het roken en daar was ik al van op de hoogte en ook van een druppeltje zweet hier en daar. Echter na mijn ritje van vanmiddag zag ik dat de olie zo'n beetje overal uit de kop en cilinder kwam lopen, dus vond ik het wel eens tijd om de pakkingen te vervangen.


De lekkage is duidelijk


Onderkant


Gebroken klepveren

WAT DOEN DIE RESTANTEN VAN DIE GEBROKEN KLEPVEREN DAAR? Hoor ik je vragen! :omg:
Wel, ik ben ooit eens naar Andorra gereden met wat vrienden en na Parijs begon mijn motor wat slechter te lopen. Ik kon niet meer hard doorrijden wat de nodige frustratie veroorzaakte. Toch gewoon doorgereden en ook nog thuisgekomen na de reis. Om een lang verhaal kort te maken, een jaar na de rit besloot ik toch eens even de boel nader te onderzoeken en het bleek dat een van mijn klepveren was gebroken. Dat is nog ergens terug te vinden op het forum. Echter was ik niet secuur genoeg met schoonmaken en deze restanten zaten in de drek vastgeklemd in de onderste klepdop. Slordig slordig... Maar genoeg hierover, verder met de foto's!


Zijkant eraf


Andere kant eraf


Bovenkant los


Beetje zwart kan geen kwaad


Zuiger is mooi schoon


Binnenkant van de kop lijkt ook mooi schoon te zijn


Zo, nokkenas er uit. Ja, dubbel gelagerd, stage 2


Mooi ding he? Geeft lekker veel koppel


Wel wat slijtage zichtbaar


Dit is het Bovenste Dode Punt en zoals je kunt zien komt de zuiger niet helemaal boven


Zuiger ziet er ook nog knap uit, maar veren zien er versleten uit


Krukas met halve wangetjes... vroem vroem!


Zo, de spullen zijn grotendeels schoon


En alle losse spulletjes ook!

Morgen weer verder met de nieuwe pakkingen :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

butt head

hoeveel kilometer heb je met die zuiger gedaan :whoa: hij ziet er zo schoon uit niet zwart geblakend of zo

Peter van Geelen.

Ik heb die zuiger in 2008 gemonteerd en sindsdien plm 3000km gereden denk ik. Niet zo veel dus.
http://www.4-stroke.net/forum/index.php/topic,4589.msg59021.html#msg59021

Maar ik moet er wel bij zeggen dat deze wel goed hard knalt in de cilinder, dus veel kans op aanslag is er niet ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

schwantz34

ik ben niet in hilversum geweest maandag, dus ik was het niet :smile:

Peter van Geelen.

Vandaag weer eens verder gegaan met het beurtje want het begint nu echt te jeukeeeeeeen.
Het begon al goed toen de distributiekettingspanner er uit donderde het het blok zo goed als leegliep omdat het schuin stond.
Dus even een "BP" vlekje wegmoffelen met kattengrit.


Olievlek!

Kop ketelsteen uitgehakt en schoongemaakt. Pakkingrestanten met een borstel tol verwijderd en afgewerkt met watervast schuurpapier.


Kantje één


Kantje twee

Maar er was gedonder aan de horizon! Niet omdat er een snor op een motorfiets aan het rondrijden was, maar omdat er onweer aan zat te komen!!!


Schip met zure appelen, iemand?

Dus nog even de zuiger monteren en de cilinder er op schuiven. Maar de storm ging sneller dan verwacht, dus het was rennen geblazen om de boel binnen te zetten.


Nieuwe zuigerringen zitten straaaaaaak.

Tijd om de kop er op te zetten. Lekker in de verse olie.


T'is eigenlijk net chirurgie he? xD


BOOOEEEEM, rake klappen van moeder natuur komen er aan!

Hij is bijna klaar, vrijdag avond weer verder zodat ie klaar is voor het weekend.


Geboren tijdens een onweersbui. Dat voorspelt veel goeds :grin: :grin:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Lekker bezig Peter.
Nu ik je foto's weer zag, dacht ik.......m,n SS moet er ook aan geloven!
Ik ben vanaf de 30e weer thuis, dus moeten we maar even een afspraak maken.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Geen probleem, breng het blokkie maar langs met een set nieuwe pakkingen, zuigerringen en een litertje olie en dan issie in een uurtje, anderhalf uur weer klaar als alles meezit :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Ben de 30e weer thuis, en ga dan meteen spullen bestellen.
Maar......kom dan wel met de hele SS, ik heb namelijk geen auto.
;)
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Zo, opgestaan om 6:30 en begin alweer een beetje boven jan te komen, en het was een goed teken dat op het moment dat ik de radio aanzette Bill Withers met Lovely Day ten gehore kwam. Vandaag maar eens een stukje rijden denk ik! :D

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Citaat van: stekel op vrijdag 25 mei 2012 - 17:56
Ben de 30e weer thuis, en ga dan meteen spullen bestellen.
Maar......kom dan wel met de hele SS, ik heb namelijk geen auto.
;)

Da's alleen maar goed, dan mikken we direct de hete olie er uit want dunne olie neemt meer eventuele rommel mee!
Vergeet ook niet om een nieuwe bougie mee te nemen, maar niet een van €13,95  ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Voordeel van vroeg opstaan is vroeg klaar zijn en beginnen met een koele dag.
Honda is nog niet gestart, dat doe ik de buren nog even niet aan ;)

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Net terug van een lekker ritje en ik ben nog niet tevreden hoe hij rijd. Ik denk dat dit ligt aan de nokkenas die ik standaard één tandje vooruit zet. Maar gezien mijn CDI systeem ook aan voorontsteking doet denk ik dat ik voordat ik mijn pakkingen verving de nokkenas op de normale positie had afgesteld. Wellicht werkt het nu elkaar tegen.

Blokje moet nog even afkoelen en wellicht vanavond nog een klein ritje met de nieuwe afstelling :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Even de kleptiming op standaard gezet en MIJN GOD WAT GAAT DAT NU HARD.

Ik beschouw deze klus als klaar, want ik zie geen olie druppels meer op de straat en het vermogen is werkelijk té gek! xD
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Nexus6

Knap gedaan Peter ;) Hoe hard gaat ie dan? Ps mijn kleptiming staat goed. Deze week gaat de carburateur uit elkaar en krijgt dan een speciaal bad.

Gave velgen/spaken heb je! :durr:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Dank je wel! En hij gaat tussen de 90-100km/u. Kan nog wel harder maar dan moet ik nog even verder spelen met de tandwiel verhouding. En nu komt het, 95% van de tijd rijd ik er gewoon 50 mee. Hard zat en minder hard werken. :hurr: Dus ik ga nog even een busje boven de gasschuif plaatsen en hem zo legaal begrenzen zonder het geweldige koppel kwijt te raken.

De wielen zijn van Thais "fabrikaat" waarvoor ik tot 04.00 in de ochtend op moest blijven om op te bieden! 72 Stuks per velg en ze kunnen allemaal vervangen worden want de roest is er in gekomen. Een klusje wat ik maar laat doen en niet zelf mee ga lopen hannesen denk ik. :)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.