• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

monster tocht naar Luxemburg afgelopen 2 dagen.

Gestart door DAX6, zaterdag 26 mei 2012 - 23:03

« vorige - volgende »

DAX6

Hierbij een kopie welke ik heb gepubliceerd op de site van de Zoomerclub.nl
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden, ook dat zorgt voor mijn levensvreugde.(zie het commentaar van de leden)
Even met de deur in huis vallen : gereden afstand ca.650 km in 2 dagen totaal met de Zoomer gereden vanaf 15/04 4150km
Hij is aan een service beurt toe, onderweg met AD overlegd.
De rit.(onder het genot van een Belgisch biertje Fa Chouffe...ik voel hem al zitten)
De planning is mislukt...waarom dan wel vraag je je terecht af.
Economische crisis, meneer de Jager ,voorstander dat Griekenland noodsteun kreeg blijkt ook nog eens flink aan de weg te timmeren en wel zo erg dat wegen soms helemaal zijn zoekgeraakt en de brave bromfiets berijder met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Den Bosch normaal voor mij een eitje, leek nu in eens het struis van de kip te zijn, de Bosschenaar zal ongetwijfeld reageren, geen bal aan toch....je volgt de gele borden en je komt er van zelf....ja,ja de verkeerde richting zal je bedoelen! Ik moest naar Veghel en werd naar Waalwijk gestuurd. Uiteindelijk verbodsborden negerend,verboden wegen enz. kwam ik toch langs de Zuid-Willemsvaart...voor zo lang het duurde.......wegen afgesloten voor fiets en brom verkeer natuurlijk...ga de brug maar over...dat was bijna een brug te ver......na een verharde weg, in een keer een bospad...daar had ik nog geen kennis mee gemaakt met de Zoom........los zand....keien....glibberige plassen vol met water van een wolkbreuk.....het pad werd steeds smaller....en toen was er geen pad meer...dan maar een weiland op,ik zag een hek, maakte het open en was weer vrij om door de gaan... het kanaal was er nog steeds dus dat moest goed gaan... het kostte natuurlijk onnoemelijk veel tijd.Het is een prachtige rit om te rijden,dat wel natuurlijk en een beetje avonturen, wie houdt er niet van.
Je rijdt zo naar Helmond,zou je denken, niet dus...houd de richting Deurne aan....via een fantastische omweg kom je uiteindelijk in Asten aan... dat kan ook natuurlijk,dan naar Nederweert- Weert en dan.....ik wil Belgen beslist niet beledigen...maar via België naar Maaseik. In België ben ik nog altijd zeer voorzichtig omdat de oudere Belgen hun rijbewijs hebben gekregen zonder ooit examen te doen... dus kom je bij een zijweg en er staat iemand...ga maar gewoon op je rem staan.......ik was bijna weer verongelukt als ik niet had gereageerd. De reactie van de oude Belgische dame was zo innemend dat ik er om moest lachen........ geweldig gewoon.), een Duitser en een Nederlander deden het zelfde op mijn terugreis...als 2 -wieler rijder moet je super actief blijven. De wegen in België blijven een wonder, kasseien met ertussen wat teer (wat ben ik blij dat er geen regen was gevallen), mijn kunstgebit klapperde op en neer als een zak met knikkers, toch heb ik in België(kust) ook wel goede wegen meegemaakt. (als ik naar Frankrijk ging deed ik dat altijd via de kust)
Opnieuw heb ik geprobeerd zoveel mogelijk gele wegen te berijden, daar houden ze in Limburg kennelijk niet van... het deed mij denken aan reclame ,op allerlei manieren proberen ze je verleiden vooral de rode wegen te nemen, Via Urmond-Stein...Geulle....probeer daar eens met je fiets te rijden,naar beneden gaat heerlijk zoals ik ook heb ondervonden, maar.... je moet ook weer omhoog en dat is iets heel anders,met een loodzware rugzak op je rug...afin,van Bunde...naar Maastricht.
Even een biertje halen.....sterk he,die Belgische gele rakkers...maar wel lekerrrrrr.(met 1 K)
Bij elkaar was ik zo'n 4 uur kwijt geraakt aan zoeken...een retourtje ging het dus niet worden.
Ik had berekend dat ik dicht bij de 4000 km totaal zou komen,het zou spannend worden.
Door gereden naar Visé. Daar heb ik ook nog een leuke anekdote over.
Toen ik op fietsvakantie was richting Koblenz kwam ik er ook doorheen. Je stormt met je fiets naar beneden, daar aangekomen ontdekte ik een patisserie met heerlijke gebakjes. Ik hou van Flamants gevuld met gele vla maar ik zag ook nog iets anders. Dat wilde ik wel. Het was die bloedheet. Het taartje werd gepakt, er kwam een fles te voorschijn met likeur en voor dat ik het wist dreef de lekkernij op de sterke drank........ik werd stom dronken en durfde pas na ruim 2 uur de berg die voor mij lag op te ploeteren. Machtig mooi zulke belevenissen.
Van Visé kon ik met de Zoom naar Clairveaux rijden een doodsaaie weg, ik besloot weer eens af te dalen naar de Ourthe en door te rijden naar het Oranje slot/plaats Vianden.
Daar nam ik toch het besluit terug te keren naar Nederland omdat het anders veel te laat werd en de 4000 km beurt aan km's teveel zou overschrijden.
Ik reed terug naar Limburg om een hotel te zoeken In Valkenburg. Op een vakantie met vader en moeder kampeerden we boven op de Cauberg (Camping 'de Cauberg " hoe verzinnen ze het) Je kon met de fiets heerlijk naar beneden scheuren, er zat alleen een zeer scherpe bocht in t.p.v. het oorlogsmonument...je ben jong en je doet maar.
Valkenburg was niet meer terug te herkennen.
In het hotel kon ik kiezen tussen een Comfort kamer en een Comfort kamer...dat werd het dus...met airco...bad...daar had ik wel zin in...... een platbek TV... en heel rustig....ik mocht mijn Zoom in de garage zetten.
De kamer was heel ruim...in de nacht moet ik ruzie met mijzelf hebben gemaakt want in de morgen zat mijn dekbed on het bloed.....ik bleek een wond aan mijn been te hebben.....met WC papier gestelpt en een briefje voor de kamenierster geschreven met mij verontschuldiging,zodat men niet zou denken dat ik iemand had koud gemaakt.
Ik moest in bad.......de rand was heel hoog...hoe moest ik daar nu over heen komen met die lamme poten...ik ging op de rand zitten...ik dacht, mijn rechter poot eerst....even een handdoek natmaken...dat remt af.dacht ik....nee,dus...laat ik eerst eens warm water er in lopen, omdat er bijna geen gevoel in mijn voeten/benen is dreigde ik ze te verbranden,vuurrood waren ze, gauw wat koud water er bij doen.....na het ene been in het water het linker er bij gevoegd (het is net een recept,eerst voege men...en dan..)...maar dan....ga maar eens zitten met 2 onwillige ledematen....uiteindelijk lukte heb na veel gehannes...me laten verschrompelen tot een oud vrouwtje en daarna ,alles was glad, mij zelf met veel steunen en kreunen er weer uit gewerkt.
Het zo belangrijke badmatje bleek later in een Laundry bag te zitten, wonderlijk.
Na het ontbijt ben om 08.15 weer vertrokken richting huis, ik wilde beslist niet de zelfde weg terug rijden, dus...via prachtige wegen met vele scherpe bochten,dalingen en beklimmingen richting Hulsberg-Nuth-Hoensbroek-Brunssum(Nato)-Schinveld-Via Duisland-Posterholt-Herkenbosch-Roermond en wie hadden we daar... de Maas natuurlijk en die zou ik blijven volgen...een prachtige weg, langs de Duitse grens...dacht er nog over naar Kevelaer te gaan en daar een kaarsje voor iedereen op te steken...bleek iets te veel uit de richting te gaan...uiteindelijk richting Nijmegen gegaan,langs de Waal (Nijmegen de meest fiets -en bromfiets vriendelijke stad van Nederland, Chapeau!!), Via Nijmegen met uitzonderlijke fraaie weggetjes richting Zaltbommel gereden, de brug over en dan naar Tiel, alleen maar dijken, vandaar naar Wijk bij Duurstede en via de Lek afscheid genomen van een prachtige tocht met nieuwe belevenissen,het bereiken een opnieuw een mijlpaal dat uitzicht biedt op een veel mooiere toekomst dan ik ooit had verwacht...Santigo komt in zicht..ik ben een gelukkig mens dat ik dit nog mag meemaken...hoewel..... :oops:
En de Zoomer.........die gaat nooit meer weg !!!!
herman

Peter van Geelen.

Citaatwel zo erg dat wegen soms helemaal zijn zoekgeraakt en de brave bromfiets berijder met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Den Bosch normaal voor mij een eitje, leek nu in eens het struis van de kip te zijn, de Bosschenaar zal ongetwijfeld reageren, geen bal aan toch....je volgt de

Dat klinkt heeeeeel bekend. Eigenlijk best verbaasd dat het nog niet is verbeterd!

Mooie rit en fijn dat je weer heelhuids thuis bent :)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.