• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Nieuwe aanpak opgevoerde brommers

Gestart door Peter van Geelen.., maandag 20 augustus 2012 - 13:21

« vorige - volgende »

Peter van Geelen..

De politie is voortaan veel minder uren kwijt met de aanpak van opgevoerde brommers. De bromfiets wordt niet meer voor onderzoek op het bureau gehouden. In plaats daarvan neemt de politie het kentekenbewijs in en krijgt de eigenaar naast een bekeuring twee weken de tijd om de brommer zelf in originele staat terug te brengen. Deze nieuwe aanpak leidt tot een forse afname van de administratieve lasten omdat de brommer zelf niet meer in beslag wordt genomen. Zo hebben agenten meer tijd voor het echte politiewerk: het bestrijden van criminaliteit en overlast op straat.


De nieuwe aanpak is een initiatief van de politie op Urk. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie maakt vandaag tijdens een werkbezoek op Urk bekend dat hij de werkwijze opneemt in het actieprogramma 'Minder regels, meer op straat'. Samen met politie en Openbaar Ministerie bindt minister Opstelten de strijd aan met de toenemende regeldruk bij de politie. In de periode 2011 tot en met 2014 moeten de administratieve lasten bij de politie met 25 procent zijn verminderd. Minder regels en meer eigen verantwoordelijkheid leiden tot meer werkplezier voor politiemensen en meer veiligheid in de samenleving.

De landelijke invoering van de aanpak van opgevoerde brommers levert op jaarbasis een productiviteitswinst op van 75 fte. De nieuwe werkwijze is getoetst door het Openbaar Ministerie en de RDW. Om het kentekenbewijs terug te krijgen dienen eigenaren van opgevoerde bromfietsen ook het materiaal in te leveren waarmee de brommer was opgevoerd. Als een opgevoerde brommer niet binnen veertien dagen in de originele staat is teruggebracht, wordt het kentekenbewijs naar de RDW gestuurd en geschorst.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Ik vind dit een goede zaak en ik wil opvoeren niet goed praten, want ik deed en doe er net zo hard aan mee, maar dit is een stuk beter dan de pers.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Goldie


Ik ben benieuwd waar ze de grens gaan leggen, gewoon een beetje te hard een boete en echte race monsters zelf laten afvoeren.
Je bent trouwens gek als je je opvoer kitje gaat inleveren, beetje agent snapt toch niet waar hij naar zit te kijken, dus gewoon oude rommel inleveren, ruimt ook weer op.  :smile:

We wachten het af.
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Harry

Dus in vervolg geen kentekenpapieren meer meenemen  :grin:
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"

scrambler

Citaat van: Gold leader op maandag 20 augustus 2012 - 16:56

Ik ben benieuwd waar ze de grens gaan leggen, gewoon een beetje te hard een boete en echte race monsters zelf laten afvoeren.
Je bent trouwens gek als je je opvoer kitje gaat inleveren, beetje agent snapt toch niet waar hij naar zit te kijken, dus gewoon oude rommel inleveren, ruimt ook weer op.  :smile:

We wachten het af.

                                                   '"  naast een bekeuring twee weken de tijd om de brommer zelf in originele staat terug te brengen "

dus dat betekend dat je je brom moet laten keuren of die wel weer orgineel is, ben ik bang voor
ps; wat moeten hun met die opvoer spullen......? dus die zal je dan niet in hoeven te leveren....toch..
In den beginne was er niets,
en toen ontplofte dat ook nog.

Harry

Zullen ze ook niet een aantekening maken dat je ooit een opgevoerde brommer had. Want wat zou er dan gaan gebeuren als je voor de tweede keer betrappen dat je de brommer hebt opgevoerd.
Als je handen zwart zijn van het sleutelen dan ben je goed bezig!

Honda SS50M (Deluxe)          Honda PF50  "Novio" 
Honda CF50  "Chaly"             Honda Z50JZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey"          Honda Z50J1 "Moto Monkey"