• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

[Modelverschillen] - Wat is het verschil tussen een C310 I, II en III?

Gestart door Peter van Geelen., donderdag 04 oktober 2012 - 12:57

« vorige - volgende »

Peter van Geelen.

Bijgedragen door: PB van Geelen

De typen I, II en III verschillen volgens hun bestemming.

Het type I is een machine met beperkte kracht die bestemd is voor die landen waar de snelheid tot 40 Km/u begrensd is.
Het type II is krachtiger als het type I, maar beperkt tot 50 Km/u.
Het type III is een nog krachtigere machine als type II die en snelheid van 60 Km/u kan bereiken en is bestemd voor de landen waar geen snelheidsbeperking is vereist.


Honda C310
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Op de vraag "Wat zijn dan de motorische verschillen tussen deze types?" (begrenzingen en dergelijke) kan ik het volgende antwoord geven:

Om te beginnen laat ik eerst een overzicht zien van de technische gegevens van de motoren. Zoals je kunt zien zijn alle drie de types exact gelijk, behalve het vermogen. Dat betekent dus dat type III volledig onbegrensd is naar mijn mening.



   
   
   
   
   
   
   
   
MotorType IType IIType III
Boring40 mm40 mm40 mm
Slag39 mm39 mm39 mm
Compressieverhouding7,7 : 17,7 : 17,7 : 1
Cilinderinhoud49 cc49 cc49 cc
Maximum Vermogen1,4 pk / 3800 tpm1,8 pk / 5000 tpm2,2 pk / 7000 tpm
Maximum Koppel0,29 Nm / 3400 tpm0,29 Nm / 4000 tpm0,30 Nm / 4000 tpm
Voorontsteking30 Graden vóór b.d.p.30 Graden vóór b.d.p.30 Graden vóór b.d.p.

Ook de versnellingsbakken zijn identiek!



   
   
   
   
VersnellingsbakType IType IIType III
Eerste versnelling3,5623,5623,562
Tweede versnelling2,0412,0412,041
Derde versnelling1,4001,4001,400

We beginnen pas verschillen te zien bij de carburateurs:



   
   
   
   
   
   
CarburateurType IType IIType III
Hoofdsproeier#65#78 of #80#85
Stationaire Sproeier#35#35#35
Gasschuif#20#20#20
Naaldsproeier132341323313305
Standaard Afstelling1½ slag open1½ slag open1½ slag open

Ook bij de knaldemper is een verschil te zien:



   
   
UitlaatType IType IIType III
KnaldemperType IType IIIType III

Er bestaat niet zoiets als een motortype II (2):



   
   
MotortypeType IType IIType III
MotorType IType IType III

Dit is wat ik heb kunnen ontdekken wat betreft de verschillen.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.