• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda in de reclame

Gestart door DAX6, dinsdag 22 januari 2013 - 12:22

« vorige - volgende »

DAX6

Honda was niet de eerste die pagina groot reclame voerde voor haar producten. Zij werd voorgegaan door door Stokvis BV met grootste reclame voor de Solex vaak in samenwerking met Shell. Stokvis startte al in 1954. In die tijd had je 2 grote tijdschriften nl. De Katholieke Illustratie en Bloemlezing.Ik verzamelde ook op dat gebied, ik heb dus de K.I. van 1876 t/m 1976.
Een pracht stuk geschiedenis ,wereldwijd.Zoals we weten staat de fabriek in Belgie en niet in Nederland zoals eigenlijk de bedoeling was. Aan dat verhaal ben ik bezig en komt later. Alzo,Honda moest Nederland veroveren en concurrerend zijn t.o.v. Nederlandse en buitenlandse merken. Pagina groot werd Honda aangekondigd, in kleur en dat was ongewoon natuurlijk in die tijd waarbij zwart/wit normaal was. Zo verscheen  "The Nicest People Ride Honda " met de rood/witte C310A pagina groot op de eerste pagina van de K.I. en voor een bedrag van FL.695,--. Voor die tijd best veel maar als je bijschriften las weer niet.
We kennen bijna allemaal de folders.Ik heb uitgezocht waar de foto's zijn gemaakt.
"De onverwoestbare "C50  in de in aanbouw zijnde Alexander polder
"De voorliggers "PS50K/L en CD50 bij voetbalclub DWS en het duingebied on Zuid -Holland
De "uitblinkers" PF50 Novio en Amigo ,Het Rietveld college
Een folder  Honda bromfietsen en Motoren met de ST50DAX,CB100/125s
t/m CL100 in de Hoekse Waard, het pontje naar eiland Tiengemeten,Oud-Beyerland
Ook een folder met het ,weinig bekende, plaatje Stijensas in de Hoekse Waard.
Juist deze omgeving werd veel door Honda Nederland gebruikt.
Van de grote folder zal ik een copie laten trekken op A4 formaat en mailen naar Peter van Geelen.
Duidelijk is: Honda hield van Nederland en wij houden van Honda ;)

Andere producenten voelden de hete adem in hun nek en wisten niet hoe snel zij deze Japanse terreur het hoofd moesten bieden en volgden al snel met een reactie.
De K.I kwam vol te staan met bromfiets reclame, ik vond het niet erg, zo kwam een saai blad tot leven....
En dat allemaal door een Japans merk....een zoals we nu weten  TOP merk.
Herman
En, ja ik heb nog alle tijdschriften vanaf 1876 tot 1976,toen het werd vervangen door de Revue of Panorama

Peter van Geelen.

Ik geniet ook van elke oude reclame van Honda. De advertenties zijn altijd vriendelijk en avontuurlijk en wat me opgevallen is, is dat de begeleidende tekst altijd kort en bondig is (korte zinnen) en toch erg duidelijk en aantrekkelijk.

Na het lezen van dit stuk herinnerde ik mij opeens dat ik eens 5 euro heb betaald voor een pagina uit een oude Panorama. Was voor een goed doel. :)

Zie bijlage!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.