• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

12mm carburateur ss50 voor keuring

Gestart door Matthijs , zondag 12 mei 2013 - 15:20

« vorige - volgende »

Matthijs

Dag! Ben bezig mijn brommer klaar te maken voor keuring bij RDW. Ik kan alleen nergens een 12mm vinden voor op m'n brommer. Heb nu een 16mm op 50cc blok. Kan gasschuif wel begrenzen, maar hoor dat ze bij de keuring daar moeilijk over kunnen doen. Wil eigenlijk wel in één keer door die keuring heen. Heeft iemand een 12mm te leen/ koop, ik kan ze op internet namelijk niet vinden.
<- ss-50 / novio ->

Peter van Geelen.

Voor zover ik weet is een permanente begrenzer legaal. Dus als jij ervoor zorgt dat de bromfiets niet harder kan dan 45km/u doordat je een busje bovenop de gasschuif hebt gemonteerd, dan voorzie ik eigenlijk geen probleem.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Matthijs

#2
Bedankt voor je reactie! Ik heb gegoogeld en ben eigenlijk twee verhalen tegengekomen. Een aantal geven inderdaad aan dat deze manier van begrenzen legaal is. Heb ook een aantal verhalen gelezen over de RDW die hier moeilijk over deed. Het liefst heb ik een setup die gewoon origineel is( zodat m'n ss gelijk door keuring is), maar anders zet een buisje op de gasschuif. Op mijn zoektocht naar een 12mm kom ik eigenijk alleen maar grotere formaten tegen. Zijn deze zo zeldzaam?
<- ss-50 / novio ->

Goldie



Met gasschuif begrensen neem je een klein risico dat je nog een keer mag komen, minder erg als je ernaast woont.

Ikzelf zou even een eigen pakking maken tussen inlaat en carbu, prik in het midden gaatje van 10 (perforator) ofzo, loopt ie een stuk langzamer, werkt als een kogel.

Succes
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Matthijs

Tussen carburateur en spruitstuk bedoel je? Ook een optie!
Welk materiaal kan ik daarvoor gebruiken?
<- ss-50 / novio ->

Goldie

Citaat van: Matthijs  link=topic=7556.msg79801#msg79801 date=1368382031
Tussen carburateur en spruitstuk bedoel je?
YES

Welk materiaal kan ik daarvoor gebruiken?
Pakkingspapier  :grin:, vast wel ergens te krijgen om de hoek, motorzaak met klushoek, echte autogarage...
Of ergens een te kleine isolator kopen, dat zwarte ding tussen je inlaat en carbu, maar dan moet de maat wel meteen goed zijn....

Is in ieder geval goedkoop proberen, zonde van zo'n 12mm aankoop.

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Matthijs

Thanks voor de tip. Ik ga op zoek naar pakkingspapier :durr:. Klinkt als een simpele oplossing!
<- ss-50 / novio ->

Matthijs

Via via een carburateur kunnen lenen! Nog een weekje voor de keuring. Ben benieuwd! Dank voor alle suggesties
<- ss-50 / novio ->

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.