• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda pc50 deluxe

Gestart door Ruben Gerits, donderdag 23 mei 2013 - 22:20

« vorige - volgende »

Ruben Gerits

Afgebroken tandwiel, iemand een oplossing? (dit is waar de teller op de wielas wordt aangesloten)

Peter van Geelen.

Ik ben recentelijk nog door mijn bak tandwielen gegaan en de "diversen"bak voor iets anders en heb dit helaas niet liggen.
Onderdelen zoals dit roept om een 3D printer eigenlijk!
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

stekel

Misschien  de 4 takt schuur maar eens proberen.
Ik heb ook niks meer liggen.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Ruben Gerits

Ik ga het proberen met polymorph plastic. Beetje zoals 3d printer, maar dan wel zelf te kneden :)

Ik kan een imitatie kopen, maar vindt dat nogal zonde om een origineel stuk weg te doen voor een stom tandwiel.

Ruben Gerits

#34
Alles terug geinstalleerd (nieuwe banden, nieuwe rubbers in carburator + clean, nieuwe luchtfilter, nieuwe pedalen en nieuw stuurslot). Morgen de olie nog vervangen, benzine erin en hopen dat hij nog start :)

Denk wel dat ik ook beter andere wielen had gestoken, want ze wiebelen nog al.

Nu nog de kappen spuiten en een koplamp vinden. En dat stomme tandwiel herstellen (daar is alles ook al voor besteld)

Peter van Geelen.

Gaat de goede kant op! :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Net vlug de pedalen geplaatst, lijkt erop dat mijn as krom is :( achja zal zoveel kwaad niet kunnen hoop ik

Peter van Geelen.

Ik heb misschien nog wel een trap as liggen. Als je wilt, dan moet ik de asdikte weten en de totale lengte van de as.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Als dat niet te belangrijk is ga ik deze voorlopig late zitten. Zit momenteel een motor met onderliggende nokkenas onder, dus wil daar nog ooit (binnen 1/2jaar) een motor met bovenliggende nokkenas onder plaatsen.

Peter van Geelen.

Als je maar wel in je achterhoofd houdt dat het onderhoud aan een onderliggend-nokkenas-blok goedkoper is! ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Is zonde om een deluxe te hebben en niet te zorgen dat deze terug helemaal origineel is.

De problemen blijven maar komen. Ik wou de olie even verversen, blijkt dat de aftap schroef (een kruisschroef?) helemaal kapot is. Olie die er momenteel in zit ziet er wel nog goed uit, maar je weet nooit met zo een tweedehands brommer.

Peter van Geelen.

Citaat van: Ruben Gerits op zaterdag 22 juni 2013 - 11:47
De problemen blijven maar komen. Ik wou de olie even verversen, blijkt dat de aftap schroef (een kruisschroef?) helemaal kapot is.

Hmmm, de aftapplug zit onderop het blok en zou een zeskant bout moeten zijn o.o
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Ik heb wel een pf50 blok, maar heb de manual van de pc50 gevolgd. Bij de pf50 heb ik waar volgens de shopmanual van de pc50 de aftapplug zou moeten zitten een kruisschoef steken. Onder aan de motor zit wel nog een zeskant bout, maar die lijkt mij nogal groot voor de aftap plug te zijn.

Peter van Geelen.

uno momento terwijl ik even even een foto maak o.o
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Ik heb er blijkbaar ook een! Maar deze plug komt niet voor in mijn Haynes manual en maar in twee parts lists.
Geen idee wat het is, momenteel kan ik het niet voor je uitzoeken bij gebrek aan een los blok, maar ik weet wel zeker dat dit niet je aftapplug is.

Die dikke zeskantbout is je aftapplug.

Zie bijlages.

01 = Onderkant PC50 blok (bovenliggende nokkenas)
02 = Onderkant PF50 blok (onderliggende nokkenas)
03 = Foto uit partslist van het onbekende onderdeel met de kruiskop-kop
04 = Onderdeelnummers
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.