• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda pc50 deluxe

Gestart door Ruben Gerits, donderdag 23 mei 2013 - 22:20

« vorige - volgende »

wim

Kans is groot dat ie te weinig benzine krijgt.
Sproeier .55 tot .60 of ergens daar tussenin plaatsen dan moet t goedkomen.
Als die er al inzit en die kans is groot dan is er wat verstopt in de carburateur of vlotterniveau te laag.
Komt er genoeg benzine uit het kraantje op de tank?
Plaats ook meteen een benzinefiltertje in de slang.
Trek ook de messing haakse slangtule eens uit de carburateur waar de benzineslang op komt, daaronder zit een klein gaatje dat vaak(half) verstopt is, dus benzinefiltertje is een must!!

Gr. Wim

Ruben Gerits

Vamdaag nog eens wat afstellen van carb geprobeers. Maar na ern paar honderd meten rijden leek er geplof uit uitlaat te komen, dus slechte timing? Zal straks of morgen de carb nog eens open draaien om te zien welke sproeier er in zit.

Zou er een andere blok onder willen leggen. Nogal frustrerend dat ik deze nog nooit goed heb weten bollen.

Ruben Gerits

#77
Ok, ik heb een .55 sproeier steken. En de haakse slangtule zat inderdaad verstopt. Op mijn naald staat 015303. Geen idee wat dat betekend, maar waarschijnlijk standaard naald.

Ik merkte nu ook op dat mijn carburator zwart zag vanbinnen (na niet al te veel gebruik) en dat er precies ook benzine in mijn luchtfilter is geraakt. Is dit normaal?

Ik heb perongelijk (te snel besteld) een chinese benzine kraan besteld, en deze lijkt precies altijd benzine door te laten (niet altijd even veel maar toch).

Peter van Geelen.

Zou je, bij wijze van test, eens je gasnaald clipje in het midden willen zetten en een rondje gaan rijden zonder luchtfilter en je bevindingen hier posten?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Ruben Gerits

Het goede weer is weer daar, tijd om rond te rijden. Motor blijft toch niet optimaal draaien, maar we gaan vooruit :)

Goldie

Citaat van: Ruben Gerits op zondag 12 april 2015 - 17:50
maar we gaan vooruit :)

Zeker met wind mee vandaag!!  8)

Zie er goed uit!!, ik ga de Chaly ook maar eens uit de mottenballen halen
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Heb je de kleppen al eens gesteld 0,05mm in en uit.

Gr. Wim.

Ruben Gerits

Voelermaatjes staan op mijn bestellijst, maar nog niet aan geraakt.

Ruben Gerits

Dat was het, rijd goed. Maar nu gaat het weer wachten worden op beter weer :)

wim

Citaat van: Ruben Gerits op vrijdag 24 april 2015 - 12:13
Maar nu gaat het weer wachten worden op beter weer :)

:o hier schijnt gewoon de zon!

Gr. Wim.

Ruben Gerits

Voorlopig wel, maar vanaf weekend en volgende week is het weer omzeep. Zolang het maar droog is rij ik er door :)