• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Schuurvondst Honda CY50

Gestart door Almar, maandag 01 juli 2013 - 13:55

« vorige - volgende »

schwantz34

Dit is alleen een set om het allemaal aan te sluiten, hier zit niet de CDI Grondplaat + Vliegwiel bij.
op dit moment ben ik ook bezig met een CY50, daar zit ook een 12v cdi op, helaas is het een gigantisch gekloot om het licht goed aangesloten te krijgen zodat de lampjes niet blijven knappen.
Het niet goed lopen zal met de afstelling van je carb te maken hebben, de bougie is zwart geef je zelf aan, dit moet licht bruin zijn (kleur van koffie met melk)

Almar

Citaat van: schwantz34 op maandag 21 oktober 2013 - 00:19
Dit is alleen een set om het allemaal aan te sluiten, hier zit niet de CDI Grondplaat + Vliegwiel bij.
op dit moment ben ik ook bezig met een CY50, daar zit ook een 12v cdi op, helaas is het een gigantisch gekloot om het licht goed aangesloten te krijgen zodat de lampjes niet blijven knappen.
Het niet goed lopen zal met de afstelling van je carb te maken hebben, de bougie is zwart geef je zelf aan, dit moet licht bruin zijn (kleur van koffie met melk)
Dan kan ik denk ik alleen nog maar andere sproeier proberen. Waar zijn jou foto's van je CY te vinden?

schwantz34

Oh, het is niet mijn CY maar van een vriendin van mij, ben hem voor haar helemaal goed aan het maken.
Dit is de CY:


Wat je kan proberen is even met de gasnaald spelen, zwarte bougie, dus 1 schuifje omhoog.
Als hij stottert als je vol gas geeft, dan moet je naar een kleinere hoofdsproeier, en als die goed is ga je halfgas proberen. als hij daarop stottert ga je naar een kleinere stationair sproeier.
Daarna de lucht etc afstellen: brommer laten lopen en beginnen met de standaart begin positie voor de lucht en stationair schroef. Draai daarna de luchtschroef net zo lang uit tot hij niet harder in toeren gaat lopen. Lucht schroef staat goed. Draai nu aan de stationair schroef tot hij netjes loopt.

Als je bougie hierna nogsteeds zwart is moet je even met de gasnaald spelen en weer even opnieuw de carb afstellen.

Almar

Dank je wel voor de info ik ga er ff mee stoeien !
Leuke cy trouwens

http://youtu.be/N1x_QiukhSU

Almar

Ik heb een motorsport uitlaat voor mijn CY50 aangeschaft alleen maakt deze wel te veel decibels voor de RDW keuring !
Als ik er een DB killer in zet komt het dan wel goed met de keuring ????

schwantz34

Dat moet lukken, zolang hij maar niet teveel lawaai maakt.
Anders kan je ook alleen voor de keuring de originele of een stillere uitlaat monteren, en na de keuring de motorsport er weer op monteren

Almar

Is juist het probleem de originele uitlaat is lek en erg dun geworden zodat lassen niet meer gaat !