• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Wim z'n Honda's. Een oranje Amigo die groen wordt.

Gestart door wim, donderdag 29 augustus 2013 - 15:17

« vorige - volgende »

wim

Ja ik heb er nu een S4A Keihin op, die komt van mn ps50 bovennokker 3bakhand blokje, maar alleen maar even om de PC te proberen. Deze carb blijft bij t PS blokje. Ik ben vandaag wel even naar leertouwer gereden om een vlottersetje en een pakkingsetje te halen voor deze carb, dan is die meteen in orde(voor op de plank :) ) en hij lekte dus kon ik de PC niet normaal testen. Morgen starten.

De nieuwe setjes:


Vlotterspul er in:


Wat ik precies met de PC ga doen weet ik nog niet, stralen en poedercoaten wil ik wel gaan doen, waarschijnlijk mosterdgeel wat ook als originele kleur tevoorschijn kwam onder het grijze kwastwerk vandaan.
Ik denk zelf dat er een bovenliggend nokblokje op hoort vanwege de tank en kap met rond embleem maar die kunnen ook later omgewisseld zijn en dat er wel een stoterblokje op hoort met kap en tank met lange emblemen.
Ik moet dat maar eens gaan uitzoeken van welk jaar dit en welk jaar dat enz enz, kleuren, welke jaren? plaatachterbrug of buis, schommelvork of telescoop, stoter of bov.liggend blokje en alle combinaties daarvan bij elkaar en bij welke jaar hoort.

Gr. Wim.

wim

Als alles goed gaat staat er a.s. zaterdag een oranje Amigo in de schuur. Kenteken zit er ook al op. Hij loopt, dus waarschijnlijk beetje opfrissen en meteen rijden :)
Op t erf bij de vorige eigenaar:


Gr. Wim.

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Vorige week de Amigo opgehaald en vanochtend maar eens een paar keer eromheen gelopen en gekeken hoe die er echt aan toe is. Wat foto's,





Leuk ding dus. Dichtbij ziet t er allemaal wat slechter uit,
velgen met flinke roest, de oranje lak is een beetje kladderwerk van de kwast,
uitlaatje roestig en een gaatje, slechte banden, al met al gewoon hoe een brommer van begin '70's
eruit ziet, dus besloten het ding uit elkaar te gaan halen, spuiten ,wat nieuwe onderdelen erop zodat er
weer een mooi brommertje staat.













Gr. Wim.

Peter van Geelen

Mooi man, is er straks weer een strakke PF50 op de weg!
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Ja inderdaad, ik wil m wel mooi maken. Vorige week de Honda Amigo maar eens gedemonteerd.

Toen begonnen met 3 oude verflagen verwijderen mbv afbijt.


Dat gaat zo slecht dat ik heb besloten om het hele spul te laten stralen, De twee kwastlagen zijn er zo vanaf maar dan begint de originele lak wat tegen te sputteren, het lost bijna niet op, dus stralen die handel.
Wordt t ook in de kleine hoekjes mooi schoon.

De straler doet ook poedercoaten, dus eens kijken of er een leuke deal gemaakt kan worden. Volgende week eens langsgaan daar. Ik wil m in een niet originele kleur doen, is weer eens wat anders. Ik heb al een idee.

Gr. Wim.

Peter van Geelen

Ik dacht even bij het zien van die achterbrug dat het van hout was met verfsnippers er om heen! Het is Zondag en nog vroeg denk ik.. Ook ben ik altijd benieuwd naar prijzen van stralen en poedercoaten, dus als je die hebt, kan je dat doorgeven alsjeblieft?
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Vandaag het hele spul bij de straler/poedercoater gebracht.
Prijzen gevraagd voor Peter, die is daar nieuwsgierig naar.

-Stralen Amigo: 60-70,- euro
-Stralen en poedercoaten Amigo: 200,-
-De kleur niet op voorraad 30,- extra dus 230,-(in mijn geval)
-Stralen en in de epoxyprimer zetten 100-120,-

Ik heb voor t laatste gekozen, ga ik m zelf spuiten, is ook leuk werk natuurlijk.
Voordeel, hij staat dik in de epoxylak
Einde van de week klaar, dan dus foto's.

Gr. Wim.


Peter van Geelen

Dank je voor het doorgeven van de prijzen! Zo krijg ik een beetje een overzicht van mogelijke kosten! :)
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim

Nou het ijzerwerk is terug van de straler/poedercoater. Zoals ik al zei heb ik het alleen laten stralen en niet laten poedercoaten. Maar wel in de epoxyprimer laten spuiten die al een beetje richting de uiteindelijke kleur gaat.
Poedercoaten ging richting de 230,- en omdat ik meer onderdelen wil vernieuwen aan dit brommertje wordt ie anders  in zn totaal te duur omdat ik m nog wil verkopen aan het einde zonder veel verlies, winst kan je toch nooit maken op een Amigo. Maar leuk om er weer eentje van de schroot te redden.

Alles lekker strak in de epoxy,






Tot in de kleinste hoekjes is ie strak, erg mooi,


De uiteindelijke kleur die er op komt,


Gr. Wim.





Oscar


wim

Citaat van: Oscar op woensdag 27 mei 2015 - 21:44
Is dit 'c50 groen'? Erg mooi in ieder geval...

Nou dat epoxiprimer groen weet ik niet dat is gewoon gemengd naar ongeveer de uiteindelijke kleur, maar wat er uiteindelijk opkomt is een veel lichtere groen als de c50 kleur.

Gr. Wim.

wim

Velgen en spaken zijn nieuw besteld, dus de remnaven maar even losgeknipt uit de oude wielen.
De oude wielen waren verwoest door t roestmonster.
Nu kunnen de naven ook mooi schoongemaakt worden.
En eens kijken of er een mogelijkheid is voor vaste lagers ipv dat losse kogeltjesgedoe.



Gr. Wim.

wim

Vandaag heb ik nog even kans gezien om het oude pf blokje te splijten.









Alle onderdeeltjes op een rijtje, waarschijnlijk morgen alles controleren op slijtage en tolerantie.
Dus alles opmeten en visueel controleren.

wim

Omdat ik zoiezo alle lagers ga vervangen,
Iemand trouwens enig idee hoe ik makkelijk de spie uit de kruktap koppelingskant te verwijderen??
Anders gaat t lager er zeker niet langs.



Gr. Wim.