• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

De fleurig oranje Amigo die een low black Novio werd...

Gestart door wim, zondag 01 september 2013 - 20:40

« vorige - volgende »

wim

Omdat ik een Amigo had staan die erg lelijk was kwam ik op het idee om wat van mijn vrije tijd te verdoen.
De amigo had een laag of drie verf gekregen bij allerlei eigenaren in de loop der jaren, wat roest, 2 platte versleten banden, geen verlichting, zadel stuk, kabels gebroken enz. Er moest wat mee gebeuren. Op dit moment is ie al bijna klaar maar ik zal hier van het begin af beginnen,
Zoals ie was:

Slopen:

berg spul:

passen en meten,twee nieuwe banden en een tankje gekocht:

Peter van Geelen.

Wat voor voorvork heb je gebruikt of hoe heb je die schijfrem er op gekregen?
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.


wim

Kan ie lager?


Jazeker:


Toen stond de voorkant weer te hoog, voorvork verlagen en staat ie weer horizontaal(zie vorige foto):


Hier ga ik wat plaatjes op poppen ter versteviging en in de owatrololie smeren tegen roest:


Embleemloze tank(voorheen novioII)

wim

Uitlaatje verzinnen:


Stuurtje en uitlaat passen:


Schijfsetje:


Pasmaken:


Spatbord en achterlicht proberen/passen/kijken of t wel coool is:

wim

Alles passen, nieuwe achterveren, een fietsstuur, uitlaatje mooi pas gemaakt, voorrem enz.


plamuren, primer, fietsachterlichtje 1963.


Middenbok wordt zijstandaard, zadel leer bekleed, tank en spatbord passen.


spuiten.

schwantz34

Ziet er raar uit tot nu toe! wel grappig!
ben benieuwd hoe hij word! ;)

wim

een heel mooi lopend blokje,


opbouwen,


alles past mooi,


blokje erop,


na een proefritje liep ie nog niet mooi, ik heb een vervroegend vliegwiel gemaakt dat goed werkt met de strobo,
alleen carb is uitgeboord waar ik niet blij mee ben want hij loopt veel te arm en grotere sproeiers heb ik nog nooit gezien voor deze carbs, dat wordt precisieboren of een nieuwe chinacarb. Iemand ervaring?


wim

Nou, na een proefritje vorige week gewoon het hele achterlichtje verloren!!
Vind er maar s zo eentje pff lekker hoor........


Nou de opvolger ook meteen gevonden,die er maar een keer opzetten, zwartspuiten enzo....

berre


wim

Vanmiddag het achterlichtje maar even vervangen, nog wel een aantal weken her en der rondgekeken bij oude fietsen voor zo'n oud glaasje maar nee niet te vinden, ja als de nieuwe erop zit natuurlijk wel opeens!

Oude eraf halen,


Nieuwe passen,


De nieuwe heeft zelfs en hele carousel met een reservelampje. Lampje stuk!... met het knopje draai je zo een nieuwe tevoorschijn. Leuk detail voor een oud jaren-'50 lampje,


Spuiten en monteren,

   
En het geheel ook even op de foto. Binnenkort nog even met de sproeier aan de gang samen met de precisieboortjes
de goede maat sproeier vinden,

Gr. Wim.


Kleesbees

Sproeiers zijn er in diverse maten te krijgen.
Standaard is hij 58, maar ik rijd meestal met een 65 die net even beter loopt.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

wim

Er zit nu een 55 in, leek mij standaard gezien ik al voor de derde keer een 55er sproeier in een stoterblok gemonteerd zie.
Waar zijn die te koop dan, ik vind ze alleen maar met schroefdraad(op de websites).

Gr. Wim.

wim

Na een precisieborensetje te hebben gekocht en wat expirimenteren met uitboren liep ie na boortje .72mm erdoorheen gehaald te hebben op zn best. Ik denk dat ie tegen de 60 loopt.
Dus het project is af en dus ook te koop(zie het tekoop topic), op naar t volgende project.

Gr. Wim.

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70