• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

[CB50] Werking oliepomp en kanaaltjes controleren

Gestart door Bram de Jong, vrijdag 30 mei 2014 - 22:10

« vorige - volgende »

Goldie

ok, dan werkt het anders dan bij mij.

Ook simpel: stekkers los getrild, iets moeilijker, draadbreuk.
Lampjes al bekeken, of ze niet tegelijk doorbrandde?
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Bram de Jong

Voor en achterlicht zijn inderdaad doorgebrand, was ik vergeten  ;) richtingaanwijzers niet..

Goldie

Ah, dat is weer meegenomen  :smile:

Je bent verder iets te cryptisch.
Werken je richtaanwijzers nou niet of was je niet vergeten dat die doorgebrand waren...
Is alles ooit tegelijk kapot gegaan? Wat deed je net daarvoor?

Simpel: Ik demonteer ze altijd  :yarr:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Bram de Jong

Ik snap je punt, het is al wat lang geleden dus ik weet niet precies meer wat er aan de hand was. ;)

Ik geloof dat de richtingaanwijzers tijdens het rijden kapot gingen, waarbij de lampjes heel zijn gebleven (en nog zijn).
Nu branden de 'gewone' lampen na een tijdje door als ik ze aanzet, de richtingaanwijzers doen gewoon niets.

De accu heb ik 3 maanden geleden vervangen, daar heeft alles even goed op gewerkt.
Gisteren heb ik de accu weer eens aangesloten, en toen ik een richtingaanwijzer aandeed ging de gloeidraad heel even continue zwak branden.

Dank voor de input!

Goldie


Ok, nu is het een beetje lastig vanaf hier,

Ik zeg google alle topics op beide forums met "mijn lampen branden door", koop een multimeter en een berg lampjes en ga er eens lekker voor zitten.


Korte vraag, branden je lampen wel gewoon bij stationair?
Snelle antwoord: Vervang dan de spanningsregelaar.
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Bram de Jong

Het heeft even geduurd maar mijn electra werkt weer!
Met doormeten kon ik niets vinden, maar mijn accu bleek onderhand wel stuk te zijn. Ik heb dus een nieuwe accu geplaatst, en gelijk de weerstand van de koplamp vervangen want daar was alle isolatie vanaf gebrokkeld. Ik kon me niet voorstellen dat dat de werking van de lamp ten goede kwam.

Wat nu uiteindelijk het probleem is geweest begrijp ik nog niet. De eerste accu was misschien een week oud toen de problemen ontstonden, en met de huidige rijd ik nu al twee weken iedere dag zonder problemen rond. Ik gok dus dat de eerste accu niet in orde was.

Toch wel luxe hoor, met die knipperlichten  ;)

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Bram de Jong

Ja het is erg laat, het vroege donker worden was een goeie motivatie! Nog bedankt voor je input, nu hopen dat het blijft werken :D