• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Koppeling Dax st70

Gestart door Oscar, zondag 29 juni 2014 - 22:24

« vorige - volgende »

Oscar

Spam..... :pissedoff: Daar zat die dus. Leuk forum!

Vandaag uitlaat met losse db killer gehaald. Inderdaad gewoon van het schap! Niet slecht voor een fietsje van 35 jaar oud.  :smile: Van het weekend maar even wisselen. Iemand op zoek naar een zgan ot uitlaat ?

Groeten
Oscar

Oscar

Pakking gemonteerd en gestart. Hoefde amper te trappen zo goed start die.  :smile: Ik heb ook de naald die in de bovenste stand stond in de middelste gezet dus tijdens een langere testrit maar even de kleurtjes van de bougie checken.

Het viel mij op dat die ontzettend veel toeren maakt. Wat adviseren jullie voor tandwielen? Er zit nu 15-33 op...

Groeten
Oscar



Ps dit is neem ik aan het trage, niet te tunen vliegwiel?


Goldie

#17
Gelukkig hebben de Belgen het grote tandwielen topic, let goed op dat je naar de goede wielmaat 10inch kijkt.
Zelf ben ik er ook nog niet uit

http://daxboard.be/viewtopic.php?f=4&t=261077

Goed nieuws, dat is niet het vaste vliegwiel voor korte tap, of deze nu verlatend of vervroegend is durf ik niet te zeggen, ik moet mij er nog in verdiepen  :grin:.

Foto naar Coos Matser en je krijgt snel antwoord, alleen zou het mij niet verbazen dat hij daarvoor de binnenkant moet zien. Of even wachten op iemand van het forum, er zijn er wel een paar die dit weten.

edit, even snel search: Een vvv heeft 2 extra streepjes een x aantal graden links van F (en ik zie daar toch 2 streepjes)  :smile:

Eigenlijk zijn alle antwoorden te vinden op de 3 fora 



MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Je wilt niet weten hoe lang je soms aan het zoeken bent. Ik ben het hele forum aan het doorlezen, had gehoopt dat het een no brainer was voor de mensen van dit forum. Het vliegwiel is dus een vervroegend type. Maar dan moet die toch ecjt een stukje harder gaan dan 65....

Maar bedankt voor de tip. 15/33 lijkt dus helemaal geen gekke opzet. Gewoon ff wennen aan het hoge toerental. Vandaag de uitlaat met verwijderbare einddemper gemonteerd. En natuurlijk de einddemper verwijderd. prachtig geluid. Jeugdherinneringen komen naar boven.  :smile:

Helaas er ook achter gekomen dat de achterlampje blijft doorbranden. Zal eens gaan spitten  ;)

Oscar

Goldie

#19
Citaat van: Oscar op zaterdag 12 juli 2014 - 21:39
Zal eens gaan spitten  ;)

Oscar


Doe dat maar even  :grin:
Ik vind het persoonlijk ook een van de leuke dingen om alles uit te zoeken, daarna kost het meestal geld  :yarr:

Ben zelf ook maar alvast even gaan kijken naar mijn st70, had wel een lange tap, maar geen vvv, maar vast (leeg). 65 is inderdaad iets aan de korte kant.

Succes met je lampie! :smile:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Spitten leverde op dat ik eerst ga proberen met een 12V lampje en anders een spanningsbegrenzer moet kopen...

Goldie

#21
Met een 12v lampje is het echte probleem volgens mij niet opgelost...

Volgens deze link is het of, spanningsregelaar, aansluiting accu of  te weinig massa (ik denk dan van de koplamp).
Als de koplamp zwak is door te weinig massa krijgt het achterlicht een te hoge spanning, maar als werktuigbouwer kan ik er ook compleet naast zitten hoor  :ninja:

http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=1486&p=23770&hilit=achterlicht+brand+door#p23770

Succes  :smile:
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Daar ga ik vanuit. Maar als dat de oplossing is, dan is dat even makkelijk. Bij enkele die ik gelezen heb werkte dat. Maar ik ga zeker de aarde van de koplamp even checken. Die gaat niet stuk.

Tnx..

Goldie

#23
Ik dacht later nog dat je misschien heel snel een tijdelijk extra aard draadje kon trekken bij de koplamp, als hij meteen beter gaat branden zou dat genoeg moeten zeggen.


Ik ga weer verder opzoeken hoe je een hangmat het beste kan ophangen, ieder zijn uitdagingen vandaag  :yarr:

Succes
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Daar gebruik ik spanbanden voor, werkt perfect :-)

Oscar

Goed en slecht nieuws:

met de nieuwe uitlaat zonder einddemper klinkt die super;
met de vertanding 16-33 zit die zo op de 75;
koppeling bijna goed, in ieder geval is er nu goed mee te rijden;
start en loopt supernetjes.

Minder goede nieuws;
toen ik thuis aangekomen was spoot de benzine uit de carburateur, oa op de uitlaat. Dat was dus even schrikken. Binnen een mum van tijd lag er een hele plas benzine onder. Gelukkig vloog het niet in de brand. Vreemd hij is toch echt al een tijdje dicht is nadat ik de sproeiers heb schoongemaakt. Dus wanneer ik zin heb maar even verder onderzoeken.
achterlampje weer kapot, we gaan dus op zoek naar een aarde probleem aan de voorzijde  ;)

Groeten
Oscar

schwantz34

waar uit de carb kwam de benzine? kan zijn dat je vlotter bleef hangen, en daardoor de benzine door de overloop eruit komt

Oscar

Bedankt voor de tip. Op de overloop zit netjes een slangetje die evt. benzine langs het motorblok afvoert. Ik kon heel slecht zien waar het vandaan kwam. Volgens mij spoot het eerst echt ergens vandaan, nadat ik 'm af had gezegd stroomde het gewoon naar beneden (binnen mum van tijd een plaje van zeg 30 cm doorsnee op de grond. daarna bleef het vanaf de aanvoerslangen heel lang druppelen, ook nadat ik de benzinekraan had afgesloten. Ik heb zelf het gevoel dat of iets bij de benzinekraan kapot is gegaan of dat de vlotterkamer niet goed is afgesloten. Ik ga later eens op mn gemakkie kijken. Blij dat de boel niet in de fik is gegaan!

Groeten
Oscar

Oscar

Vandaag kunnen kijken naar de brandstoflekkage: 1 van de schroefjes van het vlotterbakje is dol en raakte los. Even langs Leertouwer gereden en die zetten er een Helicol in. Vindt ik netter dan een langer boutje en een moertje er onder.Niwue bakje was ca 65  :durr:  Ik vervang gelijk de benzineslangetjes van carb naar tankje (waren keihard geworden) Tank is eruit dus gelijk mooi even schoonmaken.

Als ik tijd heb morgen of donderdag naar de aarde van de koplamp kijken.

Andere vraag: ik zie dat de rechter voorvorkpoot 180 graden gedraaid is gemonteerd (het bevestigingsbeugeltje van het spatbord zit aan de wielzijde ipv de buitenzijde), hopelijk niet om een kromme vee poot oid te compenseren. Kan je deze simpel omdraaien nadat je de bout boven op de kroonplaat hebt gelost of moet dan de poot echt uit elkaar?

Groeten Oscar

Ps: mod kan je dit topic verplaatsen naar het projecten gedeelte? Ik neem aan dat die daar meer thuis hoort dan hier ...............? 

Goldie


hallo,

als je een kunststof tank hebt wel voorzichtig die slangetjes verwijderen, als het tuitje breekt kost het je een tank.......
ikzelf heb ze heel voorzichtig los gesneden.

Poot verhaal is wel vreemd, maar inderdaad boven los en omdraaien.

Succes morgen
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70