• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Koppeling Dax st70

Gestart door Oscar, zondag 29 juni 2014 - 22:24

« vorige - volgende »

Oscar

nieuwe wielas gemonteerd en testrit. Trillen is groot en deels weg. De rest laten we maar zo. Rijdt er toch niet minder om

Oscar

Goldie

Nu snel genieten van de laatste dagen mooi weer!

Volgend weekend veteranentreffen in Woerden, als je ingehaald wordt door een Monkey met sirene ben ik dat :)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

leuk, maar wel een hoop zonder kop.

Goldie

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Kleine update: Gisteren naar Belgie gereden voor een paar nieuwe voorpootjes. Die van mij waren echt krom  :). Gelijk ook een oude ori achterlamp mee genomen. Ik kom er echter achter dat diegene  die er nu op zit ook ori zou kunnen zijn....?

de pootjes komen helaas zonder alu ring waarmee de binnenpoot aan de buitenpoot vast zit. Waarschijnlijk verloren gegaan bij de demontage. Dus de binnenpoten moeten compleet uit elkaar. Zal eens even op Youtube kijken voor een filmpje.

Verbaasd me trouwens nog steeds  dat elk schroefje wat ik tot nu toe heb  losgedraaid nieuw is. En even een eerst tik bij het los komen en daarna kan je de schroeven met de hand verwijderen. Super ding!

Goldie



Nog steeds niet versleept naar het projecten forum, want daar hoort ie nu wel bij  ;D

Mooi dat je het nu goed oplost, rijdt toch wat fijner.

Verder nog plannen, of nu lekker rijden (21juni Hondadag!!), wij gaan heen met Chaly en gouden Dax

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Ja is toch zonde om een verder als nieuwe met scheve benen te laten staan.

Verder geen plannen. Ik kijk wel altijd  of ik nog leuke dingen voorbij zien komen. Ik wil nog best een ori monkey  :)

21 juni staat genoteerd. Tegen die tijd maar eens kijken hoe en wat.

Goldie

#67
100% ori is duur en de meeste zijn stiekem toch versleuteld...

Mobile.de
Daxshop.be (duur)
Daxboard
Bij jan thuis

Scherp in de gaten houden. 2500 tot 4000 klaar leggen... Auto alvast starten

Funmotors heeft nog een chrome monkey in zijn huiskamer staan, nieuw

Groet Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Tjaa.. we zien het wel. Heb er geen haast mee.

ik vindt trouwens in zijn algemeenheid dat die Belgen soms belachelijke prijzen vragen. Imi voor ori prijzen etc.

Oscar

Goldie

#69
Dat mag, ik bedoel alleen dat ze soms langskomen, goede deals, en ERG snel weer weg zijn  8)

Belgie is inderdaad losgeslagen kwa prijzen, alleen doet de daxshop soms ineens voorraad op ebay en die gaan ZEER goedkoop weg, ik moet mij soms inhouden, 600 euro voor een bijna nieuwe ori nt 70cc Chaly bijvoorbeeld...

Groet
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70


Goldie

#71
yes, onder daxshop volgens mij

ik hou er over op, hieronder mijn favoriet van dit moment

http://daxboard.be/viewtopic.php?f=169&t=264695

Succes  :)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Oscar

Zo vandaag met mn nieuwe beentjes op stap geweest. Vervangen ging trouwens veel makkelijker dan verwacht, je kon gewoon het pennetje verwijderen en vervolgens had je de beentjes los.  Ik heb gelijk alle slijtage onderdelen vervangen door nieuw. daarmee was gelijk alle speling weg. De oude beentjes waren niet alleen krom maar ook gescheurd en ei vormig. Daarmee waren de kunstof glijlagers dus snel versleten geweest.

De proefrit verliep dan ook perfect. Rechtuit sturen als je vooruit rijdt en remmen zonder trillen.  :) :)

Helaas was de pret toch van korte duur:

toen ik even volgas gaf bij zeg maar 40 km/uur stopte in 1  klap het motortje ermee. Naar huis gelopen en thuis bleek wat ik al vermoedde: geen vonk.

Heeft iemand vermoedens wat kapot gegaan zou zijn (omdat het net met gas geven gebeurde) of toch gewoon met een nieuwe bougie proberen?

Groeten Oscar

schwantz34

Altijd beginnen met de Bougie. daarna is het gewoon de onderdelen langslopen die zorgen dat je een vonkt krijgt.

Bougie -> bougie dop ->  Puntjes -> Condensator -> Bobine -> Kabelbreuk -> kabeltje los geschoten? -> ontstekings spoel.
indien het CDI is ook even de cdi unit nakijken, indien een andere erop zetten. is bij mij eens het geval geweest.

wim