• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

novio welke benzine/loodvervanger

Gestart door rinus, dinsdag 12 augustus 2014 - 00:18

« vorige - volgende »

rinus

Hallo
Ik ben sinds kort  in het bezit van een pf50, maar weet niet welke benzine er getankt moet worden en of ik loodvervanger moet gebruiken. Graag hoor ik wat jullie tanken.
groet
rinus

schwantz34

gaat gewoon euro 95 in, geen loodvervanger  ;)

Peter van Geelen.

Citaat van: schwantz34 op dinsdag 12 augustus 2014 - 07:28
gaat gewoon euro 95 in, geen loodvervanger  ;)

Hmmmm, over het algemeen hoeft het inderdaad niet maar zelf doe ik het ongeveer eens in de 10 tankbeurten. Vinden de klepgeleiders en dergelijke wel fijn. Daarnaast is het wel handig dat ik 98 MLV zo bij het tankstation kan pompen. :hurr:
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Kleesbees

Ik doe zowieso voor elke winter Bardahl conditioner in de tanken.
Die nieuwe benzine bevat zoveel ethanol en andere hygroscopische stoffen dat je binnen de kortste keren een doorgeroeste tank hebt.
Dit kan je natuurlijk opvangen door een goede tankcoating te gebruiken, maar evengoed gomt de boel in de carburateur dicht en kan je elk voorjaar de handel weer doorprikken.
Een loodvervanger is niet echt nodig, maar zoals Peter zegt kan het zeker geen kwaad om de kleppen en geleiders een
beetje te "smeren".
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Oscar

@ Peter,

welk tankstation is dit?

Groeten
Oscar

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Oscar

Dank je Peter. Had verwacht dat het in Almere was maar dit is ook goed te doen. Zal eens een jerrycannetje scoren  :smile:


Peter van Geelen.

Het is ongeveer een half uurtje op de brommert en ik heb de route voor je vastgelegd met de telefoon. De route start vanaf die "UFO" aan de A6. Het bestandje in dit bericht kun je in Google Maps laden om te zien hoe je kunt rijden. Succes! :)

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Peter van Geelen.

Overigens! Yay! Een 4-takt rijder in Almere?!  :durr: Een zeldzaamheid! :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

wim

Bij deze Aral hadden ze ook super met lood voor de novio in 1974,

Oscar

Hoi Peter,

nee ik woon bij H'sum maar heb twee werken in Almere. Ik kom er dus sowieso 2 keer per week. Maar Ankeveen is goed te doen. Euhm dat is gewoon allemaal met de auto.  :blush:

Oscar

Peter van Geelen.

Aw okay, jammer ;)

Ik heb ooit, toen het nog een bemand station was, gevraagd hoe lang zij nog doorgingen met de verkoop van Super MLV en toen zeiden ze "totdat het op is". Nu weet ik niet helemaal wat ze ermee bedoelden, maar ik ging ervan uit dat de MLV tank niet meer werd aangevuld. Echter heeft die tank een keer droog gestaan (Ik moet nog ergens een bonnetje hebben met 2 cent aan MLV  :hurr: ) maar enkele weken erna was het weer aangevuld.

Kortom, gebruik van maken zolang het kan! ( voor rond de € 1,88 / Liter )
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.