• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

honda ss50 heeft nieuw blok nodig

Gestart door ronny, zaterdag 23 augustus 2014 - 14:34

« vorige - volgende »

ronny

Beste forummers. mijn honda ss50 heeft een nieuw blokkie nodig,

Nu heb ik al eens rondgekeken maar wilde liever een nieuw blok. ik denk dat ik dan dus in de bami val?

Maar welk bamietje zal het beste zijn in 50cc klasse en bij welke winkel het best te halen?

zoek een betrouwbaar blok bij een winkel die ook betrouwbaar is.. moet 50cc zijn,

bij voorbaat dank

groeten Ron :smile:

ronny

Beste bedankt voor het antwoorden,

ik heb mijn ss50 zonder blok gekocht dus heeft nog niks :smile:
maar die Coos is wel een heel eind uit mijn buurt dus daar ga ik niet even langs kunnen gaan

ik heb nu zelf ook een beetje rondgekeken op het web en las dat er nogal verschil in blokken zelf zit inderdaad zoals je zegt,
ik vind het wat dat betrteft dus nogal een groot risico. ik las ook veel slechte verhalen over een shop genaamd Motomonkeys. hun blokken zouden veel problemen geven dus daar koop ik dan al liever geen blok, bij Coos zag ik wel twee verschillende blokken. Lifan en zongshang. is dat dus gewoon dezelfde Bami? maar dan onder een andere naam?
de ene is wel iets duurder dan de andere zag ik :durr:

ronny

Wat bedoel je precies met duurder is wel beter?

en Wander is niks voor mij want die doen revisie en ik heb nog geen blok,

verder zag ik wel al dat elke toko zijn eigen prijzen heeft waar Motomonkeys de goedkoopste van is.met een blok waar alles ook nog bij zit. dit is toch wel heel vreemd dat die zo ver onder de prijzen zit van anderen???






ronny

20 euro inkoop??? dat is inderdaad heel wel erg weinig zeg. kan je dan niet ook rechtstreeks uit china bestellen? :smile:

maar zo'n Motomonkey blokje is dus net zo goed als die van Coos die duurdere prijzen maakt.begrijp ik dat goed?

wim

Koop nu maar gauw de 50cc aanbieding bij monkeys, supercheap met al die spullen!!  :durr:

Gr. Wim.

ronny

Citaat van: wim op zaterdag 23 augustus 2014 - 20:55
Koop nu maar gauw de 50cc aanbieding bij monkeys, supercheap met al die spullen!!  :durr:

Gr. Wim.

Haha ja aanbieding van 395 voor 245, al jarenlang zag ik,:smile:

maar is wel zeer aantrekkelijk natuurlijk dus ik zal eens kontakt opnemen met de verkoper ervan

ronny

vandaag even wat research gedaan en kontakt gehad met motomonkeys maar wat hij verkoopt is geen echte 50cc zongshen blok.maar een kopie van de zongshen blokken, daarom zijn ze ook een stuk goedkoper. er staat ook geen ZS voor de nummers op het blok en er zit ook geen echtheids certificaat van de zongshen fabriek bij wat er normaal wel bij hoort te zitten. en het blok zit ook niet in een originele doos verpakt met het zongshen vleugeltjes logo erop waar de echte zongshen blokken wel in verkocht worden. ik wil niet zeggen dat het gelijk slechter is maar zo heb je ook keihin immitatie carburateurs die verkocht worden onder de naam keihin, en dan zeggen ze ook dat het gewoon een keihin is, maar presteerd meestal wel afwijkend, schijnbaar mag het tegenwoordig allemaal dat je elkaars naam ervoor gebruikt,

ronny

#7
zijn volgens mij ook geen afkeur blokken . wij zien de chinezen als namakers en denken dat alles wat een chinees maakt enkel namaak van ons is.  maar in china zelf zijn er waarschijnlijk ook chinezen die van hun landgenoten weer spullen namaken of ze anderen maken ook na van honda blokken maar werken het minder af.. bij een zongshen blok staat ZS voor de blok nummers ,afgekort van zongshen ,bij het motomonkey blok niet. en het nummer zelf is normaal bij een 50cc zongshen ZS139FMB en bij de namaak 139FMA zonder ZS, en ik geloof niet dat ze in de zongshen fabriek er geen ZS en er andere nummers op drukken. dat gebeurd allemaal standaard aan de lopende band. en als motomonkeys deze blokken speciaal zou laten maken kan de prijs ook nooit zo laag zijn als waar hij ze voor verkoopt. want iets afwijkend laten maken kost vaak meer geld, dus wat mij betreft zijn het geen echte zongshen blokken wat hij verkoopt. maar merkloos. en het gevaar van merkloos kan invloed hebben op de kwaliteit maar hoeft niet altijd zo te zijn. maar grotere kans dat je dan een minder blok krijgt, en daarom zullen er wel zoveel probleem verhalen over op internet geschreven staan.

over een origineel honda blok, jammer dat ze die niet meer maken. betrouwbaar en nooit problemen mee :smile:

Peter van Geelen.

Hi Ronny,

Uiteindelijk is het erg simpel; Je betaalt een goed bedrag voor een origineel blok of je sleutelt er een immi blok onder voor relatief weinig geld. Het originele blok is altijd van betere kwaliteit maar heeft net als het immi blok goed onderhoud nodig. Een origineel blok "loopt erg snel van je weg" als je niet het minimale onderhoud pleegt.

Verder heb ik uit griekenland (mototrade.gr) immi cylinders en complete immi koppen gekocht en de enige die die het gesloopt heeft was een beunhaas die dacht dat hij wel even een 52mm cylinder op een origineel carter kon zetten. Momenteel rijd ik nog steeds met zo'n set en was zo overtuigd van de kwaliteit dat ik er mee naar Andorra ben gereden en weer terug. Het enige wat kapot ging was een klepveer.

Kortom:

Als je niet veel wilt uitgeven maar toch een nieuw blok wilt:
1. Pleeg onderhoud
2. Vervang de klepveren voor originele klepveren
3. Vervang de zuigerveren voor originele zuigeren
4. Laat het blok warm worden voordat je hem opentrekt
5. Rijd hem rustig in
6. Rag je blok niet af

Lifan is een van de "oudere" merken en ik denk dat die blokken wel okee zijn.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

DAX6

Citaat van: Goldie op zaterdag 23 augustus 2014 - 14:51
Hey Ron,

geen eigen ervaring maar ik lees veel mee met andere topics. Er is geen verschil tussen de bami blokken, waarschijnlijk allemaal uit dezelfde fabriek.
Er zijn blokken die duizenden km mee gaan, maar er zitten ook maandagochtend blokkies tussen. Belangrijk was vooral het inrijden en onderhoud van het blok.
Ook vermogen zou sterk wisselen van blok tot blok (Leuk he die kwaliteitsinspectie in China)  :durr:

Coos heeft ze liggen, met garantie (wel voorwaarden)
http://www.4taktwinkel.nl/Motorblok-Zongshen-50cc-4-bak-handkoppeling

MAAR het kan volgens mij geen kwaad je eigen blok te laten inspecteren (bij Coos), want misschien kost een basis revisie van je Honda blok wel hetzelfde... en dan heb je wel iets beters  :smile:
Wat is er eigenlijk mis met je blok?



Succes

Ik heb wel eens een Zongshen blok,90cc, gekocht. Ik ben er bijzonder over te spreken,dit blok was wel "duur ",maar dan heb je ook wel iets. Hij kostte destijds ca.800,00 euro,nog nooit een probleem gehad, en misschien een beste koop.Misschien heb ik nog een SS blok liggen, maar dat weet ik niet zeker.
gr.,
Herman

ronny

Hallo ik had er al een topic over aangemaakt, maar meld het hier ook nog eens

ik heb pas een zongshen blok 50cc nieuw. en als ik rijd hoor ik een schurend geluid lijkt het wel ,vooral bij gas af. ik heb al gekeken of er niks aanloopt maar dat is het probleem niet.ook ben ik van een helling afgegaan met motor uit en dan hoor ik niks, de motor draait verder wel netjes stationair en schakeld goed. weet iemand wat het kan zijn?

schwantz34

ook al eens van de helling afgegaan met de motor uit en in zijn 4e versnelling zodat het blok wel rond draait?

ronny

Citaat van: schwantz34 op zondag 28 september 2014 - 19:02
ook al eens van de helling afgegaan met de motor uit en in zijn 4e versnelling zodat het blok wel rond draait?

is niet nodig denk ik, bij gas geven in zijn vrij hoor je het geluid ook. vermoedelijk de nokkenketting in de cilinderkop die niet goed opspant,
hier een filmpje. let vooral op het ratel Prrrr geluid bij gas terug, waarschijnlijk dat dan de ketting slap komt te hangen.
View My Video

schwantz34

klinkt inderdaad als de nokkenas ketting.

Weet niet hoe het bij zo'n bami blok zit, maar onder het blok moet een bout zitten die je los moet draaien, daaronder zit je stelschroef voor je nokkenasketting.
laat je brommer stationair draaien, en draai de ketting langzaam strakker. als je hoort dat je blokje minder toeren gaat draaien dan zit je te strak, draai de schroef een halve slag terug en je hebt hem juist gesteld!. boutje weer vast en klaar.

ronny

#14
shit is dat dan zo simpel? ik had er geen idee van. maar nu heb ik het blok er al vanonder gehaald en staat klaat om retour verzonden te worden voor omruiling. je verwacht natuurlijk wel van een nieuw blok dat alles goed is? en ik zag met het ervanonder te halen dat het blok nog olie lekte ook.. dus daar was ik ook al niet zo blij mee

ik heb ook nog de vraag, moet ik nu bij een nieuw blok gelijk de olie eruit haslen die erin zit? en nieuwe olie in doen? ik heb wel eens gelezen dat de olie die erin zit enkel montageolie is.. klopt dat??