• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

honda ss50 heeft nieuw blok nodig

Gestart door ronny, zaterdag 23 augustus 2014 - 14:34

« vorige - volgende »

ronny

volgens mij heb ik nu toch de verkeerde olie?? ik heb gelezen dat ik motorfiets olie moet hebben voor natte koppeling en die olie van de action is voor auto's met droge koppeling. even ruilen dan?

schwantz34


ronny

ja wist ik veel. dus ik heb nu motorfiets olie kroon oil expulsa voor natte plaat koppeling gehaald,

ronny

Toch nog eens een vraag welke bout moet ik losdraaien om de olie eruit te laten lopen?
er zitten er namelijk 2. en wil niet de verkeerde losdraaien...


schwantz34

De grote bout is voor de olie, de andere is van de distributieketting spanner.
Maakt niet uit als je die per ongeluk los draait, daar komt niks uit.
Zet er meteen een opvangbak onder, want de olie komt er meteen uit zodra de bout los komt! 


ronny

Ik heb nu 75 km gereden en de olie die er standaard in zit ziet er nog als olie uit maar alleen een beetje bruin van kleur aan het worden.
hoeveel km zal ik er mee doorrijden?

schwantz34

De olie wordt altijd bruin. Dat is geen probleem. Kan je prima mee doorrijden dus.
Ik zou 300 a 400 km inrijden.

ronny

Citaat van: schwantz34 op maandag 06 oktober 2014 - 14:41
De olie wordt altijd bruin. Dat is geen probleem. Kan je prima mee doorrijden dus.
Ik zou 300 a 400 km inrijden.

Ik denk dat ik dat dit jaar niet meer ga halen ivm het steeds kouder worden weer, zal dus iets voor volgend jaar worden. misschien dan toch iets te vlug andere olie gekocht..

schwantz34

Ach, heb je de olie alvast klaar staan ;)

ronny

Citaat van: schwantz34 op maandag 06 oktober 2014 - 20:31
Ach, heb je de olie alvast klaar staan ;)

Ja maar ik heb gehoord dat olie heel snel verouderd en daarmee de werking minder word.dus die mag je dan niet te lang bewaren..

Peter van Geelen

Citaat van: ronny op dinsdag 07 oktober 2014 - 10:32
Citaat van: schwantz34 op maandag 06 oktober 2014 - 20:31
Ach, heb je de olie alvast klaar staan ;)

Ja maar ik heb gehoord dat olie heel snel verouderd en daarmee de werking minder word.dus die mag je dan niet te lang bewaren..

Valt reuze mee, maak je daar maar geen zorgen over.
Wat snel verouderd is remvloeistof, dat is hydrofiel en het aangetrokken vocht zorgt voor waterdamp in je remsysteem. (Vapor Lock)
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

ronny

Oke hoeveel jaar kun je Motorolie dan bewaren?

Peter van Geelen

Een kan van 5 liter staat bij mij niet langer dan een jaar open vanwege oliewissels en bijvullingen. Dus ik zou zeggen een jaar, maar wellicht dat langer ook mogelijk is. De eenvoudigste oplossing is het kopen van literflessen, maar dan betaal je ook meer per liter.
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim