• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

honda ss50 heeft nieuw blok nodig

Gestart door ronny, zaterdag 23 augustus 2014 - 14:34

« vorige - volgende »

Peter van Geelen

Inderdaad, ik had het Engels even met het Nederlands verward :D
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

wim


ronny

Citaat van: PB van Geelen op dinsdag 07 oktober 2014 - 11:58
Een kan van 5 liter staat bij mij niet langer dan een jaar open vanwege oliewissels en bijvullingen. Dus ik zou zeggen een jaar, maar wellicht dat langer ook mogelijk is. De eenvoudigste oplossing is het kopen van literflessen, maar dan betaal je ook meer per liter.

Ik heb een literfles. maar hoe lang kan je die bewaren als die nog dicht zit? daar ging het mij om..

schwantz34

als hij nog gesealed zit kan je hem toch wel makkelijk 1 a 2 jaar laten staan :)

wim

[quote Ik denk dat ik dat dit jaar niet meer ga halen ivm het steeds kouder worden weer, zal dus iets voor volgend jaar worden. [/quote]

Maaruh... die paar honderd km's doe je toch nog wel even dit jaar? Dikke kleding en hup!  Haha.

Gr. Wim.

Peter van Geelen

*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

ronny

Citaat van: wim op woensdag 08 oktober 2014 - 14:17
[quote Ik denk dat ik dat dit jaar niet meer ga halen ivm het steeds kouder worden weer, zal dus iets voor volgend jaar worden.

Maaruh... die paar honderd km's doe je toch nog wel even dit jaar? Dikke kleding en hup!  Haha.

Gr. Wim.
[/quote]

ligt eraan.maar ik hoop nog ergens op een week mooi weer

Goldie

Kroon olie site:

"Ongeopende olie kan je oneindig lang bewaren!"

Dus snel kopen ,want het wordt alleen duurder ;)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

wim

Citaat van: Goldie op woensdag 08 oktober 2014 - 19:54
Kroon olie site:

"Ongeopende olie kan je oneindig lang bewaren!"

Dus snel kopen ,want het wordt alleen duurder ;)

Dat wordt het nieuwe goud! De kleur is al goed.

Gr. Wim.

ronny

ik heb inderdaad kroon oil gekocht expulsa voor 4 takters en vandaag weer 25km gereden

ronny

#55
over de olie, ik heb vandaag de olie eruit gelaten. eerst kwam er bijna niks uit?? denk 300 ml
maar toen ik met een stokje in het gat ging kon ik iets optillen en kwam er wel alle olie uit??? ik snap hier echter niets van? het lijkt welk een soort klepje om de olie af te laten..waarvoor diend dat bij de oliebout?

vreemd is wel dat als  de olie eruit is het klepje oook niet meer opengaat???


btw ik gooi er nu kroon oil motorfiets olie in speciaal voor natte koppeling. maar de olie die erin zat ziet er zeer goed uit moet ik zeggen

wim

Geen idee wat t is, maar ik heb dat wel eens bij andere voertuigen gezien, een soort beveiliging als je de carterstop verliest, maar honda blokken hebben dit bij mijn weten niet maar met een chinablok weet je t nooit.
De GY6 scooterblokken (ook china) hebben een raar soort filtertje in de carterstop, mischien hebben de china hondablokken ook zoiets?? Hoeveel km heb je er nu op staan?

Gr. Wim.

schwantz34

Bij een nieuw blok word de olie niet zo snel zwart, puur omdat alles nog schoon is van binnen.
Klepje zou ik ook niet weten. Honda Blokken hebben dit inderdaad niet.
maar als je het er maar uitkrijgt is het prima. er moet ongeveer 6a 700 ml uitkomen.

Als je hem vult kun je eerst 500ml in het blokje gieten, daarna voorzichtig bijvullen en pijlen tot het net onder het max streepje zit.  (Pijlen met je brommer rechtop!, dus niet op de standaard!)

ronny

ik heb 250 km gereden en vond het wel tijd ,maar had nog wel langer door kunnen rijden denk ik, ik heb 650ml bij moeten vullen,er blijf altijd nog wel iets achter wat je er niet uit krijgt. het is inderdaad echt een klepje dat afsluit.dus als de bout eruit valt dan lekt niet ineens alle olie weg. op zich wel handig daarvoor natuurlijk maar niet zo handig om de olie eruit te halen want het klepje ging niet eens meer open toen de meeste olie eruit was??? dit vind ik dan wel vreemd. misschien moet er voldoende olie inzitten om het klepje te kunenn openen ofzo? zat echt muurvast toen de olie eruit was??  :-\

ronny

Citaat van: schwantz34 op zaterdag 18 oktober 2014 - 18:51(Pijlen met je brommer rechtop!, dus niet op de standaard!)

toen de fabrieksolie erin zat peilde ik op de standaard en stond de olie tot op het streepje van de peilstok. dus heb ik hem zo weer precies terug gezet. er is 650ml olie uit gekomen en als ik olie bij zou vullen als het blok recht staat dan ging er maar 200 ml in tot aan de streep van de peilstok dus ik dacht dat is niet goed toch??