• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Even voorstellen en een vraag..

Gestart door Joost Brouwer, donderdag 02 oktober 2014 - 15:03

« vorige - volgende »

Joost Brouwer

Hallo,

Ik ben zo'n vader die een oude ss50 voor zijn zoon aan het opknappen is.
We hebben de brommer heel klassiek uit een boerenschuur gehaald waar hij een jaar of vijftien had stilgestaan.
Vroegah zelf ook een aantal van die dingen gehad dus dubbele nostalgie.
Een aantal klussen al gedaan waaronder een nieuwe kabelboom er in gezet.
Dat was geen overbodige luxe, ik trok met de oude kabelboom ook een oud muizennest uit het frame inclusief aangegeten draden.
Nu dacht ik dat de elektra op orde zou zijn, ook een nieuwe accu trouwens.
Het lijkt er nu op dat mijn accu niet meedoet in het geheel en ook leeg getrokken wordt.
Ook heb ik een heel klein beetje spanning op mijn achterlicht als het niet aanstaat.
Mijn neutraal lampje brand nu ook maar heel zachtjes waar dat gisteren nog goed licht gaf.
Overigens gaat de boel wel branden bij een dot gas.
Heeft iemand een idee? Clignoteur, gelijkrichter?


Joost Brouwer

Update;

Nieuwe imitatie gelijkrichter er in, nieuwe clignoteur.
Hij sloeg even aan om vervolgens helemaal dood te zijn....

Goldie

#2
Hey welkom,


leuk zo'n schuurvondst, en je komt meteen bij mijn favoriet terecht, de KABELBOOM brrr :)

Slimste is echt die boom en nog eens te checken, van a/Z. Snor in het dowload gedeelte bij ss50 het electrische schema op.
Koop bij conrad een multimeter en ergens een pak koekjes en ga er eens goed voor zitten.

Zet de multimeter op piepjes en check of elke stroom aankomt. Daarna hoeveel volt/weerstand overal op staat. En natuurlijk of alles correct verbonden is.
Alle onderdelen hebben goede aarde nodig, zonder roest/lak ertussen. Goed te checken door snel extra draadjes erbij te houden.

Ook je bougie tegen je blok aan houden en kijken of er vonk is bij het starten, maar eerst bij het begin beginnen.

SUCCES :)
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Joost Brouwer

Dank je wel voor je reactie maar ik was juist op zoek naar iemand voor wie de elektriciteit gesneden koek is.
Ik mis in alle handleidingen, tips en tricks ook wel een helder verhaal hier over.
Het schema heb ik uiteraard bekeken en heb zelfs in het verleden nog wel les gehad in deze richting maar een probleem oplossen is toch net even anders.

schwantz34

inderdaad even nakijken of je alles zo hebt aangesloten als het schema aangeeft.
Verder is het erg belangrijk dat alle aarde punten goed aarde maken, dus de lak weghalen waar je aarde punt bevestigd is.
Bij Lichten maak ik meestal een extra aarde. Achterlicht heeft bij mij een extra aarde draad, en de koplamp ook.

Het Draadschema van Honda is zoals het moet zitten, er is hier niemand die je een andere manier van aansluiten gaat geven, dus dat moet je gewoon even goed nalopen.
Zorg ook dat je accu de juiste Ampere heeft. als hij te zwak is dan brand je neutraal inderdaad maar heel laag.

Enigste punten die bij een SS over de accu gaan zijn: de claxon, Remlicht, Neutraal lampje. Het klopt dus dat je Licht maar heel zachtjes brand totdat je wat gas geeft.