• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Re: motorrijbewijs

Gestart door Peter van Geelen, vrijdag 14 november 2014 - 21:31

« vorige - volgende »

Peter van Geelen

Citaat van: wim op zaterdag 14 maart 2015 - 13:06
Benzine kan ook in het carter komen doordat tijdens lang stallen benzine via een niet goed sluitende of open benzinekraan en een niet goed sluitende vlotternaald via de carburateur, spruitstuk en open inlaatklep op de zuiger loopt en daarlangs in het carter komt.
Gr. Wim.

Hier heb ik ook over zitten dubben, maar dan zou je verwachten dat de zuiger wordt geblokkeerd... wacht effe. Ha, ik zit me net te bedenken dat dit ooit met mijn SS is gebeurd. Bougie los, kicken en een enorme fontein aan benzine door de tuin. Hmmm.

Ik houd het gewoon hier op. Het leek mee eerst onlogisch, want de situatie moet ideaal zijn en de vlotterbak overloop verstopt.
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

stekel

Bij goed afdichtende zuigerveren zou je inderdaad vloeistof slag moeten krijgen.
Dus.....carburateur nakijken, en carter leeghalen en olie verversen.
Daarna een flinke rit dat alles eens lekker op bedrijfstemperatuur komt.
Lang stilstaan is nooit goed, ook niet voor een Honda.
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

schwantz34

klopt, nieuwe olie is toch een van de eerste dingen die je moet aanpakken bij een brommer/motor die lang stil heeft gestaan.
Je zal ook merken dat als hij het weer doet, dat hij in het begin wat moeizamer zal rijden. hoe meer je rijdt hoe meer hij weer tot leven gaat komen. op een gegeven moment rijdt het super!

Peter van Geelen

Kijk dan, luxer dan dit kan het niet! :D
Nogmaals dank, Goldie!
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Goldie

Cool, net als bij mijn dax een soort voetstuk ðŸ˜,,
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

schwantz34

Ziet er goed uit Peter!
Je kan vast niet wachten tot je je rijbewijs hebt  ;)

Peter van Geelen

Yus, het staat echt schitterend zo. Wel even een blokje onder de middenbok gedaan want anders komen er vlekken op de mat O.o
En inderdaad kevin, het mooie weer komt er aan!
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

schwantz34

lijkt het nog niet op, beetje vochtig, maar ik hoop het wel!
Ik ga vandaag nieuwe onderdelen naar blauweplaat motoren brengen zodat het CB72 blok weer opgebouwd kan gaan worden!

scrambler

#83
Citaat van: Peter van Geelen op donderdag 26 maart 2015 - 13:48
Yus, het staat echt schitterend zo. Wel even een blokje onder de middenbok gedaan want anders komen er vlekken op de mat O.o

en die brutale kat heb je natuurlijk ook heel gauw bij de motor weggemept
met ze vieze poten op die mooie mat...................... :( :(
In den beginne was er niets,
en toen ontplofte dat ook nog.

stekel

Wat een verschrikkelijk gaaf ding is dat......en wat een leuke kat... :D
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen

Rijles 1: Geen slachtoffers gevallen en iedereen mag de hekken en strobalen weer opbergen

Rijschoolhouder was prettig verrast over mijn rijvaardigheid, dus niks afgesloten terrein en gelijk rijden met die hap. Pilonnetjes, twee remproeven en veel kleppen over motorfietsen haha. Ik heb er zin an ^_^
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

Goldie

Goed bezig!

als je kan schakelen en autorijden kom je inderdaad al snel een heel eind.
mijn instructeur was eerst nog wat sceptisch omdat mijn bijbaan taxichauffeur was... (toen dat nog leuk was)  :)

Was inderdaad 1x gezakt wegens onduidelijke positie op de weg  ;D
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen

Instructeur moest mij inderdaad ook even naar de linkerhelft van de weg praten, maar dat had je al aangegeven toen je hier was haha
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

schwantz34

Netjes! als je al kan schakelen en je auto rijbewijs al hebt ga je inderdaad meer gemengde lessen krijgen, 50/50 pionnen en verkeersdeelname.
Lessen worden alleen maar leuker. pionnen is soms even afzien, aangezien zo'n motor toch best zwaar wordt met de langzame oefeningen, maar het moet je zeker lukken!  ;)

Peter van Geelen

Wheelies en Stoppies gaan al behoorlijk goed inmiddels, handstand op het zadel bij 30km/u is nog wat lastig. Maar, oefening baart kunst! (Maar zonder gekheid, het schiet al lekker op!)
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of