• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Koppeling Honda Novio

Gestart door Wallace, maandag 01 december 2014 - 11:00

« vorige - volgende »

Wallace

Hey,

Ik ben een Honda Novio aan het oplappen, maar deze trekt momenteel maar erg traag op.
Soms geraak ik zelfs bijna een brug niet op...en zo zwaar ben ik nu ook niet! ;D

Daarom denk ik dat m'n koppelingssegmenten aan vervanging toe zijn, maar deze blijken erg moeilijk te vinden.
Wat ik wel al gevonden heb zijn volledige koppelingen (en de segmenten apart) voor een P50, maar deze hebben 3 segmenten, terwijl de koppeling voor een Novio er maar 2 heeft...

Weet iemand of de koppeling van een Novio ook zal werken met het systeem van de 3 segmenten?

Part n°. Segmenten P50: 22300-044-000
Part n°. Koppeling Novio: 22300-081-000

Alvast bedankt voor jullie reacties!



wim

Of anders met je schoentjes naar een rem/koppelingsvoering bedrijf, plakken ze er nieuwe op in ruil voor euro's.

Gr. Wim.


Kleesbees

Op de eerste types PC50 zat volgens mij een 3 segments koppeling.
Die van de P50 kun je in ieder geval niet zomaar overzetten. Deze wijkt iets af.
Iets strakkere veren helpt vaak om de koppeling meer te laten slippen als hij optrekt.
Een nieuwe koppeling is geen garantie dat ie het beter doet.
Tevens moet de motor goed afgesteld staan en goed sluitende kleppen om goed op te trekken.
Vaak geven mensen de schuld aan de koppeling terwijl het ding dus voor geen wortel trekkracht heeft.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

wim

Ja inderdaad, oliesoort is ook vaak het probleem. Ik had ooit dat ie niet meer goed optrok als de motor warm was. De koppeling slipte dan niet lang genoeg en greep al meteen aan, hij moest meer slippen. Ik gebruikte gewoon 10w/40 olie. Toen eens gewone monograde SAE 30 olie erin gedaan en dat ging perfect. Motorblokje is ook eigenlijk ontworpen toen er nog geen multigradeolie was, vandaar het idee toen.
Enne, ze zijn inderdaad wel traag :)
Gr. Wim.

Wallace

Citaat van: wim op maandag 01 december 2014 - 15:00
Ja inderdaad, oliesoort is ook vaak het probleem. Ik had ooit dat ie niet meer goed optrok als de motor warm was. De koppeling slipte dan niet lang genoeg en greep al meteen aan, hij moest meer slippen. Ik gebruikte gewoon 10w/40 olie. Toen eens gewone monograde SAE 30 olie erin gedaan en dat ging perfect. Motorblokje is ook eigenlijk ontworpen toen er nog geen multigradeolie was, vandaar het idee toen.
Enne, ze zijn inderdaad wel traag :)
Gr. Wim.

Hmm... dus gewoon andere olie erin kan de oplossing zijn? -> Valt te proberen :)!
Ik gebruik nu inderdaad ook de gewone 10W40 olie.

Bedankt voor de tip!