• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Honda Dax st50g 1977 met modern vleugje

Gestart door mark, zondag 10 mei 2015 - 12:33

« vorige - volgende »

mark

Niet zo lang geleden mij hier voorgesteld met mijn eerste honda dax project.

Mijn mini uit '79 ingeruild voor een dax om zo handzaam project te hebben.
Mini wilde ik restaureren met mijn vader, maar helaas is dit er niet meer van kunnen komen.

Daarom gekozen voor iets met ongeveer dezelfde waarde en iets waar je toch redelijk uniek mee bent in Zeeland.

Eerste honda dax was een belgje, vond duitse had wat meer body dus heb ik ook weer die ingeruild voor een 'Duitse.


Even gedacht om de dax in candy rood te laten spuiten, maar steeds meer vond ik het blauw aantrekkelijker worden en ook merkte ik dat er niet veel daxjes deze kleur hadden.

na alle spullen verzameld te hebben en st50 blokje omgebouwd te hebben naar een met cdi ben ik naar de spuiter gegaan, hij starte dus nu kon de opbouw beginnen!

Alle moeren en kleine m6 boutjes worden in rvs gestoken waar kan, geen omkijken meer aan.
ook gaat er achter elke ring een bumperfolie bescherming om de lak eronder te beschermen.


Dit topic begint iets na de spuiter en halverwege de opbouw.












Nieuwe bandjes eronder in oude style, geen wing3 van brigestone.





bij temao stickers besteld en laten aanpassen naar de echte kleur van de stickers.

Nog huiverig om de grote stickers te gaan plakken dus we beginnen klein. voor de grote moet ik nog wat info over verzamelen waar ze precies moeten komen/b]



nu nog even achter tankrubbertjes aan en een cdi kabelboom.