• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn Honda PS-50

Gestart door Nexus6, dinsdag 02 juni 2015 - 11:14

« vorige - volgende »

Nexus6

Citaat van: Peter van Geelen op woensdag 10 juni 2015 - 07:43
Die brom moet brandschoon zijn, want anders had je hem vast niet zonder een krantje op de middenbok gezet!  :D
Dat is ie ook Peter! Blokje is ook kurkdroog aan onderzijde... Pracht brommertje, ben er heel blij mee! :)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6


Hoera pakkingsetje voor carb is binnen! Dat wordt vanmiddag nog rijden.... ;)

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

Mijn eerste wat langere rit gereden op de PS50 vanmiddag. In de carb zijn alle rubbers vervangen, brommer blijft niet stationair lopen en moet bij stoplichten een beetje gas blijven houden. Hoe ik ook draai aan de stelschroeven... Luchtschroef staat nu anderhalve slag uitgedraaid. Hij rijdt precies 40 km/u en dan loopt ie mooi bij net geen volgas. Als ik vol gas geven gaat ie licht inhouden.. Misschien staat de ontsteking wat te vroeg? ;)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen

Controleer dat in ieder geval even, het kan enorm veel schelen (de goede en de verkeerde kant op trouwens) Met mijn PC ben ik ook even aan het rommelen geweest. Rijden afstappen, motor af, scroevendraaiergerommel, starten, rijden, stoppen etc etc.

Ik ga ervan uit dat je carb helemaal schoon is en anderhalve slag uit zou okee moeten zijn, maar houdt het even op de fabrieksstandaard van 1 3/4 tijdens het afstellen van de punten.

Is het bougietje ook vers?
*) Disclaimer: Alle vermelde tips en trucs zijn voor eigen risico en dienen met gezond verstand in acht genomen te worden.
Verbruik PC50: of

schwantz34

Als hij loopt de luchtschroef net zo ver uitdraaien tot het punt dat het blokje niet meer hoger stationair gaat lopen, dus niet meer reageert op de schroef. even je stationair schroef terug draaien zodat hij weer rustiger gaat lopen, en dan zou hij erg netjes moeten rijden.

Maar check eerst even de ontsteking inderdaad

Kleesbees

Mijn ervaring met de PS50 is dat soms een iets grotere sproeier
beter loopt bij hoge toerentallen.
Wat is de kleur van de bougie na een lange rit?
Tevens is de stationairsproeier vaak een boosdoener van het niet mooi stationair blijven lopen als hij dicht zit.
Met een draad van een staalborstel kun je deze lange messing buis net naast de hoofdsproeier weer open drukken.
C50-H, CD50-H, SS50, C310, C320, P50, PC50, PF50 en PS50

Nexus6

Bedankt voor de tips heren! Ik had inderdaad de 'air jet en de pilot jet' over het hoofd gezien (zie onderstaand schema) Nummer 5 en 10. De pilot jet doorgeprikt met een hele dunne naald. En m.b.v. een persluchtslang de air jet doorgeblazen en volgens mij was dat de boosdoener daar er na de eerste luchtstoot een wolkje grijze stof uit de opening van de gasschuif spoot.. Nu loopt de brommer wel stationair en rijdt een stuk beter. De bougie was voor deze handeling roetzwart. Ik moet de bougie na deze werkzaamheden nog controleren ;).
Ook Peter bedankt voor de werkplaats handleiding die ik van deze site heb kunnen downloaden. :)



Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

wim

Goed dat ie meteen mooi loopt, bougie controleren direct na een flink stuk vol gas rijden, dus even een bougiesleutel mee en onderweg kijken. Koffiebruin(koffie met melk) moet ie zijn.

Gr. Wim.

Nexus6

Citaat van: wim op zondag 14 juni 2015 - 19:33
Goed dat ie meteen mooi loopt, bougie controleren direct na een flink stuk vol gas rijden, dus even een bougiesleutel mee en onderweg kijken. Koffiebruin(koffie met melk) moet ie zijn.

Gr. Wim.
Ga ik doen Wim! Bedankt voor de hint. ;)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

Vanmiddag weer een rit van ongeveer 40 km gereden op de PS50. Ik bemerk dat ie steeds mooier gaat lopen ik denk dat deze brommer jarenlang niet of weinig kilometers heeft gemaakt. Tank heb ik gevuld met verse benzine en de juiste verhouding loodvervanger toegevoegd. Bougie is nog niet 'koffie-bruin' , maar wel veel minder vet zwart als in het begin...  8) Snelheid met tegenwind (kracht 4) een kleine 40... voor de wind, jawel haast 50.. Samengevat ik ben tevreden met dit 46 jaar oude brommertje..  ;)

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

wim

Gokje, de rotonde naar Bergen aan zee?

Gr. Wim.

Nexus6

Citaat van: wim op maandag 15 juni 2015 - 22:41
Gokje, de rotonde naar Bergen aan zee?

Gr. Wim.
Dat klopt helemaal Wim. ;)
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.