• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Kymco Activ 50

Gestart door saga2000, donderdag 28 oktober 2004 - 22:38

« vorige - volgende »

arend

He, Nico wat rot voor je. Maar moet je dan meteen van je brommer af?
Je weet natuurlijk niet of je hem voor een nieuwe baan weer nodig hebt! Ik bedoel, zoveel kost hij niet als ie even stil moet blijven staan, toch?
Heb meteen even mijn dealer gebeld over de aanschaf bij hem. Met de deal die ik bij hem kan krijgen ben ik al heel blij. Ik denk dus dat ik hem het beste daar kan kopen ook i.v.m. de goede service! En zo hoeft ik niet met mijn oude scooter te gaan zeulen om hem kwijt te raken.
In ieder geval bedankt voor het aanbod en veel sterkte de komende tijd en succes met het vinden van nieuw werk!!!
Groet Arend.
Opzij ik moet er door!!!!

bancras

Het vermogen van de Activ wordt in hoofdzaak begrensd door een opzettelijk aangebrachte vernauwing in het uitlaatkanaal in de cilinderkop. Ik heb de uitlaat losgemaakt van de kop. De diameter van de uitlaatpijp is inwendig 19 mm.; in de cilinderkop is de diameter maar 14 mm. Het demonteren van de cilinderkop is mij op dit moment nog te veel werk. Voorlopig laat ik het zo, maar later zal ik deze doortocht wel wat groter maken. Verder ben ik heel tevreden met deze brommer. Het schakelen is even wennen. Verder hoorde ik soms een ratel in de motor als ik snel over verkeersdrempels reed. Het blijkt dat in zo'n geval de kickstarter door zijn eigen gewicht inveert en dit geratel veroorzaakt. Voortaan maar wat rustiger over de drempels. Groeten.

arend

Aha, een tevreden berijder!! (zat ik een beetje op te wachten, hoor). Ik begon hem al te knijpen..... :?  :?
Opzij ik moet er door!!!!

nicovanstrien

Heej Arend,

Je hoeft hem niet te knijpen ik ben over het algemeen ook tevreden over de Activ alleen ik heb elke dag op die brommer gereden tot nu toe en hij heeft zijn tekortkomingen, en daar kan dat apparaat niet veel aan doen!

Ik heb inmiddels Kymco.nl een email gestuurd met mijn klachten en ik hoop dat ze er wat aan gaan doen!
Overigens het principe van de Activ is hetzelfde als de versie's die in het verre oosten rondrijden en naar mijn vermoeden hebben ze daar niet zo veel last van kou en regen alsdat wij hier hebben!
Dus krijgt hij hier in ons koude natte kikkerlandje problemen, en das niet zo raar!
En dat hij traag is komt alleen door zijn begrenzingen!
En die zijn we nu met z'n allen aan het ontdekken voor jou!

groeten,

Nico

arend

Was vandaag bij een brommerwinkel om een bougie te halen en die had de active staan. Ik had hem n.l. nog niet in het echt gezien.
Is best even wennen voor een doorgewinterde scooterrijder, de active is toch meer eem motorfietsje! Moet zeggen dat het er wel allemaal robust uitziet. Geen rommel dus.
Opzij ik moet er door!!!!