• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Duitse Honda zonder papieren....

Gestart door cb50_freak, woensdag 25 oktober 2006 - 23:48

« vorige - volgende »

cb50_freak

Als je een Duitse Honda hebt zonder een betriebslaubnis is het misschien mogelijk om hem in te voeren zonder een dure TUV keuring. Dit is wat je dan moet doen:

Stap 1:

Stuur een mail naar Thorsten.Adams@honda-eu.com en schrijf dat je geen papieren voor je brommer hebt en of hij die misschien voor je heeft. Geef hierbij ook het framenummer en je adres. Zo krijg je een document met al de gegevens van je Honda gratis toegestuurd. Krijg je geen gehoor bel dan Honda Duitsland en leg je situatie uit.

Stap 2:*

Bel het volgende nummer: 0049 (0)461 3162069 en vraag dan naar Dhr. Tutsche. Dit is een medewerker van de Duitse RDW, de KBA. Leg hem uit dat je een uit dat je voor de RDW een uitdraai van het Duitse Fahrzeugregister, of iniedergeval een bewijs dat jouw brommer echt een brommer is.
Als je gewoon de klantenservice van de KBA opbelt dan is de kans groot dat ze tegen je zullen zeggen dat dit niet mogelijk is omdat er nooit een kenteken in Duitsland is geweest, maar bij deze meneer krijg je de papieren wel.

Stap 3:

Stuur een mail naar Referat22@kba.de (waarschijnlijk heb je dit adres ook van Dhr. Tutsche gekregen) en Leg weer uit dat je een uitdraai van het Duitse Fahrzeugregister of iniedergeval een bewijs dat je brommer een bromfiets is nodig hebt. Vermeld ook het framenummer en je adres.

Stap 4:

Je hebt nu een brief van de KBA gekregen als het goed is waarin staat dat je 10,20 euro moet overmaken naar het (ik geloof IBAN) nummer wat rechts boven aan in de brief staat. Vermeld bij het overmaken de code die ook in dat rijtje staat en je Framenummer. KIJK OF HET FRAMENUMMER VAN DE BRIEF KLOPT, zo niet, DE KBA BELLEN!!!.

Stap 5:

Nu heb je als het goed is weer een brief gekregen van de KBA, alleen dan na een paar weken pas, zo niet bellen. Als je die brief hebt ga dan na of die brief echt de goede brief is en niet een herinnering dat je brief na de RDW is gestuurd en desnoods weer bellen! Het kan namelijk ook zo zijn dat je brief naar de RDW is gestuurd en dan moet je vragen waar precies bij de RDW en dan maar de RDW opbellen en dan is de kans ook groot dat zie jou dan een paar keer verkeerd doorverbinden maar dat moet je ervoor over hebben….

Stap 6:

Met de RDW een afspraak maken ;D ;D

* Stap 2 is alleen voor de zekerheid, zodat hij op de hoogte van jouw zaak is en dat je zeker weet dat het emailadres niet is veranderd.

Ik heb zo een afspraak gekregen en ik hoop jullie ook!!!

Succes allemaal

Alex

cb50_freak

Het is bij mij met deze papieren toch niet gelukt jongens, het spijt me....
Nouwja misschien hebben jullie meer geluk, het is het proberen in iedergeval waard...

Dennis

Hey,

Ik woon in belgië en een maat van mij heeft onlangs een cb gekocht zonder papieren. Hij is met zen brommer naar  Honda Belgium gegaan ofzoiets (samen met bewijs van aankoop) en dan nog een deel douane gedoe. En nu heeft hij een 'duplicaat' van zen gelijkvormigheidsattest.

Ik wil maar zeggen, het is mss makkelijker papieren aan te vragen via België en dan invoeren in Nederland. (moet je wel iemand in belgie kennen)

Ik zal het nog eens navragen hoe het juist zat, mr hij had ze'n papieren op 3weken tijd.

Greetz.

cb50_freak

Dennis

Ik zal het hem morgen eens vragen. En hoe kan je zien of je brommer duits is of niet?
Btw, de honda cb50j is de 'duiste, belgische en australisch model' dat wil zeggen dat die speciaal voor die landen is gemaakt.

Greetz

Honda CB

Je kan dan wel een gelijkvormigheids attest hebben maar keuren moet je altijd toch? ???

cb50_freak

Honda CB

dat zijn volgens mij de belgische papieren ;)

Freddy

Citaat van: Dennis op dinsdag 07 november 2006 - 18:51
Ik zal het hem morgen eens vragen. En hoe kan je zien of je brommer duits is of niet?
Btw, de honda cb50j is de 'duiste, belgische en australisch model' dat wil zeggen dat die speciaal voor die landen is gemaakt.

Greetz

Australisch lijkt me stug....                     oostenrijks   (Austria)    komt eerder

;D

cb50_freak

Jah maar als hij zo'n attest ding heeft dan hoef je niet langs de TUEV :P

maar kan het kloppen dat in België de cb is verkocht als motorfiets?? Dat heb ik namelijk ergens gehoord...

En in Oostenrijk is cb iniedergeval wel als motorfiets verkocht:D:D

Honda CB

Het Echte brommertype is volgens mij het Duits, Belgisch en Australisch type.
In het werkplaatshandboek van cb staat ook nog een 'general' type en deze heeft weer andere - volgens mij grotere - carburateur.(het motortype)

Verbeter als ik fout ben ;)

Freddy

pffff, austria betekent toch echt "oostenrijk" hoor jongens,geen AUSTRALIE...

grtzz

cb50_freak

Ik weet het ik weet het ;) ;)

Maar ik heb dus lang geleden voor papieren van een frame Honda Oostenrijk gebeld en gevraagd of mijn dat frame daarvandaan kwam en toen zei die man tegen mij dat Cbtjes daar als motorfietsen werden verkocht en niet als bromfietsen, dus ik neem aan dat die Oostenrijkse een van het type is met grote carburateur...

Honda CB

Dennis

Oké, klein foutje gemaakt met Austria... De cb is ook als motorfiets verkocht in belgie, ik denk onder de naam CB50F. Deze heeft een 5bak, vvv, snelle nok en 18mm carbu.
Onlangs nog 1 tegengekomen op internet voor â,¬650.

Greetz,
Dennis.