• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

VVV

Gestart door niels-cb50, vrijdag 12 december 2008 - 15:37

« vorige - volgende »

niels-cb50

hallo, ik kan voor 75euro een vvv krijgen maar hoe kun je herkennen of het een vvv is.
Ik lees hier op het forum dat een vvv veel helpt. Nu heb ik johannes van zonnenveld gebeld en die zij als je harder wil gewoon een 80cc kopen zo'n vliegwiel doet niks. En hij zij dat een snelle nokkenas ook niet uitmaakt. Ik was van plan om dit te doen vvv 18mm ontgrensde uitlaat f-nokje maar dit werd dus af geraden.
Graag jullie meningen.

roow

Het mechanisme van een vervroegend vliegwiel draait de andere kant op dan een verlatende, dus als je weet hoe je originele vliegwiel draait..

niels-cb50

oke nou het was dus inderdaad een vervroegend vliegwiel heb me eigen er even af gehaald. Maar is dit nou echt sneller en is het een goede prijs.
Mvg Niels

FhM_Honda

hallo,

waar haat je een vvv weg?? (marktplaats).

het help zeker wel (heb ik ook gehad met mun ss50).
)-(,{},|\|,|),/-\
0   v   a  e   a
n   e           n
d   r            k
e   w           o
r    i            o
d   n           p
e   n
n   i
     n
     g
     e
     n

niels-cb50

maar hoe kan het dan dat die kerel uit rouwveen (4-stroke bike center) zegt dat het niks helpt.

-stof-

Met een verlatend vliegwiel stopt je brommer (dacht ik) bij 7000-7500 trpm, met een vervroegend (of vastgezet) trek je gewoon door tot over de 8000 trpm (en verder als je wil)
Er is dus wel degelijk verschil  ;)

FhM_Honda

die kerol -> Johannes :P

ik zou het ook afraden omdat je blok tog iets meer te verdeuren krijgt.
anders moet je hem ff vrage wat hij zou aanraden.
en of je het bij hem kan bestellen (krijg je vast wel andere respons :P)
)-(,{},|\|,|),/-\
0   v   a  e   a
n   e           n
d   r            k
e   w           o
r    i            o
d   n           p
e   n
n   i
     n
     g
     e
     n

niels-cb50

hij zei 80cc 17mm voor 370euro nieuw. Vindt ik een beetje duur.

FhM_Honda

das wel duur ja :oops:

vvv + 17/18 mm cabr. + dikke pijp doet het net zo goed.
snelle nokas en je hebt eigelijk het zelfde wat je anders krijgt met een 80cc en zo.

en is stukje goedkoper.

je kan natuurlijk een dikkere bocht op je standaart uitlaat zetten.
en e.v.t beetje demper er uithalen.

hoef je geen dikkere uitlaat aanteschaffen.

want de cb50 is gebouwt en gemaakt op de snelheid van 85km/h

dit is afgevoerd door de uitlaat en het vliegwiel te begrensen.
dus als je dat al anders doet ga je al snel richting de orgi. constructie snelheid.

lees anders dit even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_CB50

is ook handig.
)-(,{},|\|,|),/-\
0   v   a  e   a
n   e           n
d   r            k
e   w           o
r    i            o
d   n           p
e   n
n   i
     n
     g
     e
     n

Freddy

hoi

ori vliegwiel                      8000 rpm
vastgezet vliegwiel     ong 11000 rpm haalbaar
vervroegend              ong 15000 rpm haalbaar

Afhankelijk van de rest van je setup uiteraard.
Ik haal met 50 cc,vvv,17 mm en snelle uitlaat en een andere overbrenging zo'n kleine 90 kmh. (wel plat op de tank ;D)
En moet het wel een fris blokje zijn.

grtzz Freddy



-stof-

Ik zou toch niet zo snel over de 10000 toeren gaan...blijft dat wel goed gaan als je dat vaak doet?
Het lijkt me dat je dan toch veel meer slijtage hebt aan zuigerveren e.d.?

4stroker

Citaat van: Freddy op vrijdag 12 december 2008 - 23:02
hoi

ori vliegwiel                      8000 rpm
vastgezet vliegwiel     ong 11000 rpm haalbaar
vervroegend              ong 15000 rpm haalbaar

Afhankelijk van de rest van je setup uiteraard.
Ik haal met 50 cc,vvv,17 mm en snelle uitlaat en een andere overbrenging zo'n kleine 90 kmh. (wel plat op de tank ;D)
En moet het wel een fris blokje zijn.

grtzz Freddy


da geloofde toch zelf ni ;D

das ne snelheidsmeter van ne jincheng zker.

grtz.




4stroker

Citaat van: -stof- op zaterdag 13 december 2008 - 11:40
Ik zou toch niet zo snel over de 10000 toeren gaan...blijft dat wel goed gaan als je dat vaak doet?
Het lijkt me dat je dan toch veel meer slijtage hebt aan zuigerveren e.d.?

inderdaad je zuigerveren slijten enorm hard als veel over de 10 000 toeren draait. de mijn moeten na 6 maandan terug vervangen worden bijna(ik zeg niet dat ze op zijn maar ze zijn wel al bijna versleten). 

grtz.

FhM_Honda

je hoeft natuurlijk niet boven de 10000 toeren uit tekomen (is hij ook zuiniger).
je kan nu gewoon rond de 7000 schakelen en dan blijft alles gewoon goed.
en hem in de hoogste versnelling gewoon niet voledig door trekken maar op de 8000/9000 toeren laten (is hij ook zuiniger).

)-(,{},|\|,|),/-\
0   v   a  e   a
n   e           n
d   r            k
e   w           o
r    i            o
d   n           p
e   n
n   i
     n
     g
     e
     n

-stof-

Ik weet niet hoe jullie cb's rijden, maar ik begin me al serieus zorgen te maken over het voorbestaan van mij motorblokje als ik optrek en schakel op 8000 toeren...
Dat maakt toch hels lawaai? Of ben ik nu weeral te voorzichtig? (ik schakel meestal bij 6500 toeren, juist voor het rood  :D)