• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Kan je bijv. een Chaly als snorfiets laten keuren....?

Gestart door Goldie, maandag 30 maart 2009 - 16:04

« vorige - volgende »

Goldie


Hey luitjes,

Is het mogelijk brommers om te laten keuren naar snorfiets?
Leek me wel zo relax, legaal zonder helm rijden....

MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Goldie


UP

Is er niet iemand die dit weet...  ???

Alternatief is namelijk wachten op de Chaly Skyteam Snorfiets versie (ja, hij schijnt te komen). (Ik zal er dan geen Honda op plakken  :P)

Zat trouwens even op skyteam.cn en daar hebben ze nog andere grappige ST modellen...

Ik zal ophouden, HONDA FOREVER!!!!!!!!  ;D


Groet

Sven
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Barry

Ik denk dat het wel mogelijk is.
Waarschijnlijk laten herkeuren bij de RDW en snorren maar.
Honda the power of dreams ;D

jimbo1992

legaal zonder helm? Mag dat dan in Nederland met een snorfiets?

Goldie



Jazeker :D, hij mag dan niet harder dan 25km/uur....
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

per

Citaat van: Gold leader op woensdag 08 april 2009 - 12:11


Jazeker :D, hij mag dan niet harder dan 25km/uur....

hhmmm .....kan je dan niet beter gewoon een fiets kopen ???of ben ik nou een zeikerd :neutral:
per

Goldie


Nou, die 25 km/uur loopt ie natuurlijk alleen bij de keuring, snappie...
MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

per

per

(V)

Er moet snorfiets-typegoedkeur opzitten. Volgens mij mag alles van voor een bepaald bouwjaar, ergens waar onze ouwe hondaatjes niet zomaar 1,2,3 aankomen, alleen maar als bromfiets gekeurd worden (heeft dus alleen typegoedkeur als bromfiets). Het is zelfs zo erg dat de Solexjes dus ook als bromfiets gekeurd moesten worden. Met ingrijpen van de rechter mogen Solexen nu wél als snorfiets, maar volgens mij geldt dat dus niet voor alle andere oudere bromfietsen.

brommerhobby

Met de nieuwe regeling voertuigen kan het dus gewoon per 1 mei
als het bouwjaar voor 1998 is .

Goldie

Nou, het is dus gelukt!!!!
De RDW sputterde behoorlijk tegen (er zijn nooit Chaly snorfietsen geweest....), maar uiteindelijk is de Chaly snorfiets gekeurd.

Wegens wat drukte in mijn flatje, de Chaly op Texel geplaatst, dus kijk maar uit voor mijn ouwe op een roze Chaly  ;D

Hij loopt nu netjes 55 op de teller, is helemaal origineel en dat blijft voorlopig zo.



MotorDax '72, Chaly '74, Dax '75 in opbouw, Dirty Harry C90 '76, Gorilla '79-'81

Laatste project: Z90A K2 Mad Max '70

Peter van Geelen.

lol! gaaf dat het gelukt is en ik wens je veel rijplezier! ;D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

tweetje

haha geniaal! ik heb wel eens op een snor C50 gereden.. echt leuk:D
Hot.. hotter.. HONDA