• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

mijn projecten

Gestart door butt head, maandag 15 februari 2010 - 15:58

« vorige - volgende »

stekel

Wat een mooi project!
Echt heel mooi gedaan dat opengewerkte blok.
Leuk om te zien dat alles werkt!
M,n complimenten!
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

Peter van Geelen.

Gaaf man, dat parkeer ik even op de voorpagina! :D
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

butt head

alweer straks gaan mensen nog denken dat ik iets kan zovaak zat ik op de voor pagina kom te staan :durr:


ik kan al wel verklappen wie op de honda dag komt kan het blok in real live aanschouwen.

Peter van Geelen.

Knap werk verdient een mooi plekkie ;)
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Stefan

ik geef Peter hier 100% gelijk in !

Echt super om 't eens zo halfopen te zien, heel interessant (ook voor een leek ;))

En dat tandwiel, jezes... zelfs de mijnen kwamen er niet zo slecht voor  :durr:

butt head

nu ik weer een beetje kan en mag brommer rijden begon het eigenlijk gelijk te kriebelen om met het nt c90 blok wat onder de ss zat te gaan rijden.
iedereen zou zeggen dan hang je toch het blok onder de cd65. ik niet een gepolijst cdi blok vind ik niet mooi staan onder een gebruikte brommer.
ben dus een beetje begonnen om de ss rijdbaar te maken. als ik alle onder delen naar wens heb ga ik hem laten spuiten en goed in elkaar zetten met de goede wielen.

heb op de honda dag nog het model zadel gevonden wat ik al een tijdje zocht.

uit eindelijk zou hij deze look ongeveer moeten krijgen. maar dan met dikke naven een half hoge uitlaat en een special paint tank en zadel kapje. de kleur over het frame ben ik nog niet uit.

ik kan ook met de cd65 binnen kort aan het werk. ik had deze mee naar de honda dag het was de bedoeling om daar het hele weekend me te rijden. tot iemand even de cd wou gebruiken om iets te bekijken. bij het aan trappen alle tandjes van de kick as rond gertapt. dus het thuisfront maar gebeld of die niet gelijk de zb op de aanhanger wouden zetten(mijn pa kwam zaterdag met een c100) vrijdag avond nog van iemand wat gereedschap geleend en de kick start nog wat verder aan gedraaid toen kon ik hem weer normaal aan trappen. na de rit zelf zat de kick start weer helemaal los dus de cd maar op de aanhanger naar huis gezet en ik zelf zondag op de zb terug

butt head

weizing in plannen nummer 9999999999999,9


de ss staat nu weer in de schuur zonder wielen maar met een paar passende naven  :love:
de ss met zijn nieuwe jap cd50 achterbrug zonder bevesteging voor stepjes origineel honda geleverd kost iets meer dan 100 euro bij de heren van cms

het blok word nu ergens anders voor gebruikt maar dat komt later.

de novio met het china blok is verkocht.
de bami baja die ik al eens geruid het is ook de deur uit.
maar er is wel weer een st50g frame binnen gekomen hopelijk word dat wat meer als de vorige projecten.


af gelopen september ben ik naar een ritje geweest met de cd65. op de heen weg liep het blokje als de brandweer. 80 zonder enig probleem.
maar de terug weg was een drama. inhouden, veel tijd had hij nodig om de 60 te halen en op top liep hij maar net 70. blokje was niet over dreven heet geworden of iets ook niet overdreven veel toeren gedraaid dat ik een klep krom zou kunnen hebben.
maar voor de zeker heid een blokje gewisseld. van een origineel 65cc blokje naar een nt c90 met ss ombouw(op de foto nog onder het ss frame die zal op ten duur een nt cd90 blokje krijgen)
maar ik heb al eens een leuk krukasje gekocht. 56 slag :smile:

de ruimte tussen de 49,5 slag


de 56 slag..... zuigertje kan niet eens rond. dat word dus de zuiger lastig vallen met de dremel.   :yarr:
blok gaat gelijk een 2 plaats s65 koppeling krijgen.


ben benieuwd of ik nu wel zonder moeite is het voorwiel van de grond krijg zonder lompe actie's met de koppeling.

Thumper

Goed bezig ! Leuke projecten ook.
Zo'n halfhoge uitlaat is het toch wel hé.

butt head

de ss is weer verplaatst van de garage naar mijn slaapkamer.
ik wou hem eigenlijk dit jaar klaar hebben maar het zal wel weer een 100 jaren project worden :TT:

ik heb wel laatst nog een uber geile sl70 cilinder kop weten te bemachtigen dit is een cilinder komt met de looks van een honda ss50 5bak kop maar dan 70cc en deze kop heeft ook nog een grotere inlaat klep dan de andere sl70 koppen. er is een honda ot c90 inlaat klep ingemaakt.




eind december heb ik ook nog een honda toe gevoegd aan de collectie.
hij was al een paar jaar van mijn pa maar die wou weer is iets anders(cy80) dus de c100 moest weg. aangezien ik het meeste aan dat ding heb gekust omdat hij volgens mijn pa niet meer goed liep heb ik hem maar over genomen. inmiddels is de cilinder gehoond. dit liep helaas niet zo als ik wou. ik had een cilinder uit een grabbel bak partij gepakt waar een vlinke kras in zat. die heb ik laten honen naar de eerste overmaat omdat ik al zo'n zuiger had liggen. helaas was de kras nog zichtbaar na de eerste overmaat. dus dat was een belletje naar johannes van 4sbk voor een 2e overmaat zuiger. die zuiger weer weg gebracht met de cilinder. de dag er op weer naar de brommer boer om de cilinder op te halen. helaas was er iets met het boren verkeerd gegaan waar door die naar de 3e overmaat geboord moest worden. gelukkig had ik nog een zeldzame honda c110 race zuiger. dus de cilinder maar maar pas laten boren op die zuiger. gelijk maar een andere cilinder die nog redelijk was weg gebracht om die op de eerste overmaat te laten boren. dus nu heeft de c100 weer een verse zuiger cilinder op de 1e overmaat. en licht er een verse zuiger cilinder voor de c110 klaar.  :smile:


maar genoeg geluld hier een plaatje van de c100
het lelijke c70 zadel is inmiddels vervangen voor het originele c100 zadel met een imi dekje van denco parts.


in januarie ook nog een honda gekocht waar geen wielen aan zitten. het gaat om de rechter  ;)


Thumper

Wat voor motortje zit er in die generator ?

butt head

Citaat van: Thumper op zaterdag 23 maart 2013 - 08:14
Wat voor motortje zit er in die generator ?

54cc 4takt zij klepper
niets bruikbaars voor op je brommer. (misschien te gebruiken als accu lader voor een paar lampjes te laten branden.)

Thumper

Het is meer dat ik een generator-tik heb, en een Honda dus eigenlijk niet mag missen !

butt head

marktplaats in de gate houden dan kan je ze onder de 100 euro krijgen. die van mij heeft 60 euro gekost

moest wel even een middag knutselen. de contactpunten bewerken met een vijl omdat een schuurpapiertje niet veel hielp zo slecht waren ze

Thumper

Voor zuk geld ken je zelfs nog wel een slijptol door de punten halen  ;)