• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

Nexus6

- Hoe gaat de Super50 mij bevallen?
- En hoe ga ik het brommerrijden na ruim 20 jaar ervaren?

Deze 2 vragen zijn voor mij van belang, er zijn best wel wat verkeersregels veranderd voor brommers.
Ik rij met mijn BE auto rijbewijs op de brommer. Heb ik nog een vraag...ben je verplicht om op de rijweg te rijden of mag je ook op het fietspad rijden indien wordt aangegeven brommers op rijbaan?

Begin augustus ga ik het meemaken... :rije:


m.v.g.

Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

schwantz34

je moet op de weg als er bij het fietspad dit bord staat: je mag dan dus niet op het fietspad


je moet op het fietspad als er dit bord staat: je mag dan niet op de weg.


als je van de weg het fietspad op moet, staat er meestal dit bord:


nog iets wat je wilt weten? ;D

Nexus6

Dank je Schwantz...helder en duidelijk. 25 km p/h brommers uitgesloten??


vr. groet

Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

schwantz34

25 km/h brommers, oftewel snorfietsen die moeten gewoon de regels voor fietsers volgen.
altijd op het fietspad of fietsstrook dus!

bancras

Als bij het fietspad een bord staat met de tekst "Fietspad", dan is dit fietspad alleen voor fietsers, dus ook verboden voor snorfietsen. Dit zijn meestal toeristische fietspaden.
Groeten, Bob.

HerrPikkestein

nou succes!
Ik ben wel benieuwd hoe je hem ervaart...

Nexus6

Ik heb net een mailtje van mijn dealer ontvangen...levering van mijn Super50 gaat zeker nog twee weken duren.
Dus nog effe luieren... 8-)

vr. groet Nexus  :rije:
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

stekel

Ik loop er ook nog steeds mee te kloten hoor, met die verkeersregels en die borden....
Maar ja.....Rijbewijs op de Antillen gehaald....en ook jaren geen brommer gereden...
Stekel
Veni Vidi Velpon (ik kwam, zag, en bleef hier plakken)
Stilstaan is geen optie....Daarom rij ik een Honda.

HerrPikkestein

Ik ben nu na 10 jaar niet meer op brommer te hebben gereden ook weer begonnen dit jaar. En ik moet zeggen dat het wel ff wennen was, danweer fietspad, danweer autobaan.

Moet zeggen dat ik het als fietser en bromfietser wel fijn vind dat brommers op minder plaatsen op het fietspad mogen. Nadeel is alleen dat als je met 45 op de weg rijd, dat je dan door auto's wordt ingehaald als de weg eigenlijk niet breed genoeg is voor auto en brommer en eventuele tegenligger. Beter zou zijn de snelheid voor brommers omhoog te brengen naar 55 km/h op de weg, en op het fietspad 45 te handhaven (of brommer op fietspad helemaal af te schaffen).

schwantz34

en buiten de bebouwde kom dan?
dan rijden de auto's 80 ofzo, dan rij ik toch echt liever op het fietspad!

Magnadomo

En daarom rijd mijn brommertje max 60 en kan ik met het auto verkeer mee en kan ze dan ook voor blijven zodat ze niet de vouwen uit mijn broek  :eek: rijden omdat ik mij aan de 45 kmh houd.
It's a Ridgie Didge Honda CB50

HerrPikkestein

Ja ik moet toegeven dat mijn cee nu ook wel een beetje harder gaat, 55 ofzo, maar km teller kan niet verder dan dat...

Het is zeker prettiger als je een beetje mee kan met het autoverkeer. zo vermijd ik ook de obscure gebaren van de automobilist.

Alleen weet ik niet hoe dat gaat met verzekering en bekeuringen? iemand ervaring?

Peter van Geelen.

Citaat van: HerrPikkestein op donderdag 05 augustus 2010 - 13:43
Alleen weet ik niet hoe dat gaat met verzekering en bekeuringen? iemand ervaring?

Als je wijzigingen hebt aangebracht aan de motor en aandrijving die buiten de door de RDW vastgestelde normen zijn, dan ben je niet verzekerd en kan je een boete krijgen.

Dus, orgineel is okay, zelfs als ie 55 rijd.

Echter, als jij harder dan 30km/u binnen de bebouwde kom rijd of 40km/u buiten de bebouwde kom, dan loop je nog steeds kans op een boete vanwege een snelheidsovertreding.
Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

HerrPikkestein


Nexus6

Ik denk na het lezen van jullie ervaringen o.a. inhalen door automobilisten binnen de bebouwde kom, dat ik tijdens de inrijd-periode van mijn Super50 gewoon op het fietspad/strook ga rijden. Gewoon simpel het feit dat het mij anders te gevaarlijk is. Ik heb gelezen dat ik tijdens het inrijden van de Super50 maar 80% van het motorvermogen mag gebruiken ??? Ik heb echter geen enkel idee hoe dat in de praktijk gaat uitpakken.
Als ik in het begin niet sneller dan 35 km/u kan of mag dan ga ik niet de autoweg op.  :eek:

Maar effin, eerst moet die 'Chinees' er maar eens zijn... :japie:

Vr. Groet Nexus

 
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.