• Welcome to 4-Stroke.net Honda viertakt bromfiets en motorfiets forum - Honda four-stroke moped and motorcycle forum.
 

Nieuws:

***** ATTENTION / ATTENTIE *****

THIS FORUM IS CLOSED AND MADE READ ONLY!
THE NEW FORUM CAN BE FOUND HERE: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
All users have been migrated to the new forum, so go and have a look!
---------------------------
DIT FORUM IS GESLOTEN EN ER KAN ALLEEN GELEZEN WORDEN!
HET NIEUWE FORUM IS NU HIER: https://4-stroke.net/data-archive/forum-archive-2015-2017
Alle leden zijn gemigreerd naar het nieuwe forum, dus ga een kijkje nemen!

Main Menu

Mijn ervaring met de Super50 van Super Motor Company

Gestart door Nexus6, zondag 25 juli 2010 - 11:38

« vorige - volgende »

jrcustoms

Citaat van: Nexus6 op vrijdag 06 augustus 2010 - 19:24
Ik denk na het lezen van jullie ervaringen o.a. inhalen door automobilisten binnen de bebouwde kom, dat ik tijdens de inrijd-periode van mijn Super50 gewoon op het fietspad/strook ga rijden. Gewoon simpel het feit dat het mij anders te gevaarlijk is. Ik heb gelezen dat ik tijdens het inrijden van de Super50 maar 80% van het motorvermogen mag gebruiken ??? Ik heb echter geen enkel idee hoe dat in de praktijk gaat uitpakken.
Als ik in het begin niet sneller dan 35 km/u kan of mag dan ga ik niet de autoweg op.  :eek:

Maar effin, eerst moet die 'Chinees' er maar eens zijn... :japie:

Vr. Groet Nexus

 

je hoeft je over dat inrijden niet zo een zorgen te maken hoor, het is vooral belangrijk dat je niet hetzelde toerentat draait en niet te veel belast, dus als je rustig schakelt en rustig doortrekt naar de 45 en hem daar weer laat afzakken en hem dan weer doortrekt enz is er niets aan de hand

Nexus6

Hoi viertakkers,

Hierbij een leuk filmpje over het uitpakken van een nieuwe supercub van Fly-Scout en het rijklaar maken.

http://www.youtube.com/watch?v=hxC39NDzJfc

Veel kijkplezier

M.v.g.

Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Peter van Geelen.

Dit account is verplaatst naar een ander account. Gebruik het nieuwe account om een PM naar mij te sturen. Dank je wel.

Nexus6

Citaat van: Da Racing Duck op maandag 16 augustus 2010 - 15:46
Gaaf ;D

En hier is de setup manual voor de originele Honda. xD
http://www.4-stroke.net/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=9&Itemid=2


Ik kan helaas de file niet openen, krijg melding gecomprimeerde file is beschadigd of ongeldig...
Doe ik iets niet goed ???
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

Beste Honda rijders/4-takt liefhebbers algemeen.

Ik krijg regelmatig pb met de vraag of ik de Super50 al heb.
Helaas door de enorme belangstelling en vetragingen met de verscheping heb ik de Super50 nog niet in bezit.
De verwachting is dat het schip met mijn bestelling ongeveer de eerste week van september de havens van Amsterdam zal binnen lopen.

M.v.g.

Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Magnadomo

Citaat van: Nexus6 op zondag 25 juli 2010 - 11:38
- Hoe gaat de Super50 mij bevallen?
- En hoe ga ik het brommerrijden na ruim 20 jaar ervaren?

Deze 2 vragen zijn voor mij van belang, er zijn best wel wat verkeersregels veranderd voor brommers.
Ik rij met mijn BE auto rijbewijs op de brommer. Heb ik nog een vraag...ben je verplicht om op de rijweg te rijden of mag je ook op het fietspad rijden indien wordt aangegeven brommers op rijbaan?

Begin augustus ga ik het meemaken... :rije:


m.v.g.

Nexus


Ja als ik dit lees snap ik wel
It's a Ridgie Didge Honda CB50

Nexus6

Eindelijk is het zover....

Zaterdag 11 sept. haal ik mijn Super50 op. Ben reuze benieuwd het komt er nu op aan. Hoe gaat het brommerrijden mij na ruim 20 jaar bevallen. Hoe gaat de Super50 mij bevallen.Door de lange levertijd heeft Super Motor Company als extra de mono zit en bagage rack achter er bij geleverd. Deze heb ik door mijn dealer laten monteren zodat de Super50 nu een 'Little Cub' uitvoering is geworden.  :uriel:

M.v.g.

Nexus

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

HerrPikkestein

Als je net als ik 188 of langer bent weet ik niet of je blij gaat zijn met de little cub uitvoering.
Ik heb ook een mono, maar zou graag wat meer naar achteren gaan met men aarch.  ;D

Nexus6

Citaat van: HerrPikkestein op donderdag 09 september 2010 - 20:04
Als je net als ik 188 of langer bent weet ik niet of je blij gaat zijn met de little cub uitvoering.
Ik heb ook een mono, maar zou graag wat meer naar achteren gaan met men aarch.  ;D
Oei daar heb ik nooit bij stil gestaan. Ik ben iets langer dan 1.90. Maar dan geen probleem want ik krijg de originele buddy erbij. Als het niet lekker zit zet ik gewoon de buddy erop.
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Magnadomo

It's a Ridgie Didge Honda CB50

Nexus6

#25
Ik heb hem...eindelijk! Vanmorgen heb ik de Super50 opgehaald bij de vakzaak JS 4-takt Specials te Haarlem. Best wel spannend vond ik het, tje.., na ruim 25 jaar weer het 'C' 'gevoel' gaan ervaren. :D
Dankzij het vakmanschap van de dealer ben ik met een goed gevoel op de Super gestapt.

De eerste rit was van Haarlem naar mijn werkadres te Beverwijk. De Super50 rijdt heerlijk. Ik moet wel erg wennen aan de 'nieuwe' verkeers regels voor brommers.

M.v.g. Nexus
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

Nexus6

De 'Ce' beleving.

Ik kon het gister niet laten en even een ritje gemaakt tijdens werktijd. Ik moet wel zeggen dat ik het 'virus' knap te pakken heb. Dat wordt feest als de Super helemaal is ingelopen. Met optrekken en schakelen voel ik de behoorlijke trekkracht en het typerende viertakt geluid....helemaal een 'C'. 's avonds heb ik ook nog even een rit gemaakt en de verlichting uitgetest. Tjonge jonge dat is pas een vette lichtbundel op de weg. De Super50 rijdt als een 'echte' C, maar dan met de techniek van nu. In 1 woord geweldig... :japie:

Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

varadero


Leuk hoor.
Toch het lange zadel d'r op???

Plezier d'r van.

Nexus6

Citaat van: varadero op zondag 12 september 2010 - 10:36

Leuk hoor.
Toch het lange zadel d'r op???

Plezier d'r van.
Vanwege mijn lengte heb ik alsnog de voorkeur gegeven aan het lange zadel. Ik kan altijd nog de monozit en rack monteren.
Follow your Dream.
Set yourself a Goal.
Never lose sight of Them.

tweetje

ik hoop dat de brommer je gaat bevallen!
dat wordt wel veel poetsen (omdat hij wit is) ;)

ps. een mono zadel en een rekje is nog niet een little cub.
de gewone c50 is ook geleverd met een mono zadel, echter niet in nederland.
een little cub heeft ook kleinere wielen (14")
je kunt trouwens wel zien dat het stuur van de super50 is afgeleid van die van een little cub.
(weer een stukje info voor de liefhebber  :P)
Hot.. hotter.. HONDA